Dellen Skrevet 24. mars #501 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2025 den 9.29): Ja virker som det går 4-5 dager til det kommer på krav og utbetalinger, og så kommer utbetalingen ca en uke etter. Får testet teorien min på mandag 😅 Anonymkode: 2388e...92e Hur gick det, blev det nå pengar på konto idag ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luxifine Skrevet 24. mars #502 Del Skrevet 24. mars Jeg har bestemt meg for at siden er ødelagt for det kommer jo aldri noen oppdatering på min skatt.. lol.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokiss Skrevet 24. mars #503 Del Skrevet 24. mars luxifine skrev (2 minutter siden): Jeg har bestemt meg for at siden er ødelagt for det kommer jo aldri noen oppdatering på min skatt.. lol.. Er så enig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #504 Del Skrevet 24. mars noen som har fått skattemeldingen, samboer fikk forresten utbetalt i dag. Anonymkode: 04021...238 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #505 Del Skrevet 24. mars Ingen skattemelding i dag heller. Og jeg skjønner ikke hvorfor vinduet til Skatteetaten på å få utsendt skattemeldingen er fra 13. mars til 4 april. Greit nok at det å publisere skattemelding for ALLE på samme dag førte til serverkrasj, men hvorfor trenger de nå 22 dager?? Kunne de ikke brukt 5 eller maks 14 dager? At det går an å gjøre utsendelse av skattemeldingen så frustrerende som Skatteetaten har gjort. Jeg får sponk av dem hvert eneste år. Anonymkode: 066d1...814 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #506 Del Skrevet 24. mars Jeg logga inn i dag, uten å ha fått melding fra skatteetaten. Men skattemeldingen min lå visst der, klar. Anonymkode: 66566...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #507 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg logga inn i dag, uten å ha fått melding fra skatteetaten. Men skattemeldingen min lå visst der, klar. Anonymkode: 66566...abd Jeg fikk min 13.mars. Enda ikke fått mld om at den er klar, så alle får visst ikke mld Anonymkode: 920d8...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #508 Del Skrevet 24. mars Sjekket i morges og min var klar. Fikk ikke sms eller e-post først. Samme var det i fjor. jeg får igjen. Anonymkode: e8bba...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #509 Del Skrevet 24. mars Jeg fikk min nå i dag, fikk e-post. Sjekket fredag ettermiddag, og da var den ikke kommet. Så e-posten må ha kommet ganske med en gang. Får igjen rundt 20k. Men jeg har en komplisert skattemelding med mange ASKer her og der, og ikke minst krypto (som jeg ikke har lagt til ennå), så jeg har en jobb å gjøre. Anonymkode: 249aa...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #510 Del Skrevet 24. mars Jeg fikk på torsdag forrige uke. I fjor var jeg blant de aller siste som fikk. Anonymkode: 1eeb5...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #511 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ingen skattemelding i dag heller. Og jeg skjønner ikke hvorfor vinduet til Skatteetaten på å få utsendt skattemeldingen er fra 13. mars til 4 april. Greit nok at det å publisere skattemelding for ALLE på samme dag førte til serverkrasj, men hvorfor trenger de nå 22 dager?? Kunne de ikke brukt 5 eller maks 14 dager? At det går an å gjøre utsendelse av skattemeldingen så frustrerende som Skatteetaten har gjort. Jeg får sponk av dem hvert eneste år. Anonymkode: 066d1...814 Jeg får sponk (hva nå det betyr) av folk som uttaler seg om ting dem ikke har greie på. Det medfører både mye arbeid og kvalitetssikring både faglig (skattemessig) og IT-teknisk for å rulle ut skattemelding til mange millioner mennesker. At dette deployes i løpet av 3 uker kun 2 1/2 mnd detter årsslutt er faktisk imponerende. Har du en analyse av hvorfor du mener dem burde bruke 5 eller 14 dager, eller er det bare tastaturoppgulp fordi DU ikke har fått oppgjør enda? Nei, jeg jobber ikke i skatteetaten, men har jobbet der som konsulent for noen år siden. Anonymkode: 2006c...cbb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #512 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ingen skattemelding i dag heller. Og jeg skjønner ikke hvorfor vinduet til Skatteetaten på å få utsendt skattemeldingen er fra 13. mars til 4 april. Greit nok at det å publisere skattemelding for ALLE på samme dag førte til serverkrasj, men hvorfor trenger de nå 22 dager?? Kunne de ikke brukt 5 eller maks 14 dager? At det går an å gjøre utsendelse av skattemeldingen så frustrerende som Skatteetaten har gjort. Jeg får sponk av dem hvert eneste år. Anonymkode: 066d1...814 Det er nok fordi det svære byråkratiet trenger litt mer enn frimerkeslikking noen dager i året.. Forøvrig krasjer serveren fortsatt, på tross av disse «forbedringene». Anonymkode: 69185...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #513 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg får sponk (hva nå det betyr) av folk som uttaler seg om ting dem ikke har greie på. Det medfører både mye arbeid og kvalitetssikring både faglig (skattemessig) og IT-teknisk for å rulle ut skattemelding til mange millioner mennesker. At dette deployes i løpet av 3 uker kun 2 1/2 mnd detter årsslutt er faktisk imponerende. Har du en analyse av hvorfor du mener dem burde bruke 5 eller 14 dager, eller er det bare tastaturoppgulp fordi DU ikke har fått oppgjør enda? Nei, jeg jobber ikke i skatteetaten, men har jobbet der som konsulent for noen år siden. Anonymkode: 2006c...cbb Hvorfor ble det klart helt frem til for noen år siden? Slutt å beskytt dem. Det er bare tull. Anonymkode: c4a16...ddc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #514 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er nok fordi det svære byråkratiet trenger litt mer enn frimerkeslikking noen dager i året.. Forøvrig krasjer serveren fortsatt, på tross av disse «forbedringene». Anonymkode: 69185...86c Nettopp. Og ikke glem halve uker med langhelg. Og uproduktivt "hjemmekontor" med bare dassing. Pinlig er det. Anonymkode: c4a16...ddc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MisterXS Skrevet 24. mars #515 Del Skrevet 24. mars Jeg fikk melding i dag, 10:47. 5000,- til gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #516 Del Skrevet 24. mars Verken mannen min, sønnen min, dattera mi eller jeg har fått enda 😓 Ikke i dag heller 😣 Anonymkode: d189a...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #517 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok fordi det svære byråkratiet trenger litt mer enn frimerkeslikking noen dager i året.. Forøvrig krasjer serveren fortsatt, på tross av disse «forbedringene». Anonymkode: 69185...86c Så klart krasjer serveren fortsatt, når veldig mange av de som venter logger seg på hver dag - opptil flere ganger for dag - for å sjekke om deres har kommet. Noe mange gjør rettmessig siden Skatteetaten ikke sender ut varsel når skattemeldingen er tilgjengelig for veldig mange. I fjor fikk jeg varselet over at skattemeldingen var klar hele to dager etter at skattemeldingen var tilgjengelig... Anonymkode: 066d1...814 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #518 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, hvis de har kommet under utbetaling så er de rett rundt hjørnet. Anonymkode: 75488...e6c Mine står under tilgodebeløp. Lenge til de blir utbetalt? Anonymkode: 2388e...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #519 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg får sponk (hva nå det betyr) av folk som uttaler seg om ting dem ikke har greie på. Det medfører både mye arbeid og kvalitetssikring både faglig (skattemessig) og IT-teknisk for å rulle ut skattemelding til mange millioner mennesker. At dette deployes i løpet av 3 uker kun 2 1/2 mnd detter årsslutt er faktisk imponerende. Har du en analyse av hvorfor du mener dem burde bruke 5 eller 14 dager, eller er det bare tastaturoppgulp fordi DU ikke har fått oppgjør enda? Nei, jeg jobber ikke i skatteetaten, men har jobbet der som konsulent for noen år siden. Anonymkode: 2006c...cbb Så teknologisert og automatisert alt har blitt, så er jeg ikke så imponert over det du lar deg imponere over. Men. Det var ikke det som var poenget mitt. Poenget mitt er å la folk gå å vente uten å vite. Hvis det er kapasitetsproblemer med tanke på arbeid og kvalitetssikring som er greia, så kunne ALLE fått skattemeldinger mellom mandag 31. mars og fredag 4. april da. Det skulle ikke utgjort noe forskjell for Skatteetaten det. Men folk hadde iallfall sluppet å gå på tå hev og vente på Skatteetaten hele 22 dager, men heller 5 dager. 5 dager hadde ALLE tålt å vente maks på. Men 22 dager er horribel lang tid. Anonymkode: 066d1...814 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #520 Del Skrevet 24. mars Mannen min fikk nettopp sin nå, kl. 12.36 🤗 Han fikk igjen ca. 8000 🙂 Anonymkode: d189a...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå