Gå til innhold

Skattemeldingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så vi som daglig samhandler med altinn skal skaffe oss vårt eget system? Hvordan tenker du dette skal gå for seg? 

Det er for dårlig at altinn er så sårbart. Men vi som blir skadelidende får ikke gjort så mye med det. 

Snakker da om at det kan gå timer å laste ned skattekort. Lønninger går ikke gjennom pga tidsavbrudd ved sending av A-meldinger. Momsoppgaver som vi sitter å venter på, og sånn går no dagan 

Anonymkode: 980f4...89f

Nei da hjelper det heller å sitte å sutre på KG og be folk holde seg unna Altinn vettu...🤦‍♀️

Anonymkode: 78278...ee4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så lenge ikke skatteetaten klarer å sende ut min skattemelding litt tidligere, så kommer jeg til å sjekke. Får skattemeldingen sent hvert år, å det skal ikke være noen grunn til det.

Send heller ut alfabetisk. 

Anonymkode: 1b2f3...3b5

Hvorfor sjekke? Du får jo beskjed når den er klar.

Anonymkode: 1d6a3...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor sjekke? Du får jo beskjed når den er klar.

Anonymkode: 1d6a3...615

Akkurat den kan jeg forstå, siden mange får meldingen sent eller ikke i det hele tatt. Men trenger jo ikke sjekke mange ganger daglig. 

Anonymkode: f29e7...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så vi som daglig samhandler med altinn skal skaffe oss vårt eget system? Hvordan tenker du dette skal gå for seg? 

Det er for dårlig at altinn er så sårbart. Men vi som blir skadelidende får ikke gjort så mye med det. 

Snakker da om at det kan gå timer å laste ned skattekort. Lønninger går ikke gjennom pga tidsavbrudd ved sending av A-meldinger. Momsoppgaver som vi sitter å venter på, og sånn går no dagan 

Anonymkode: 980f4...89f

For å si det slik altinn, skatteetaten, nav og vigo,  skoleinnloginger  alt drevet og eiet absolutt staten fungerer ikke når mange bruker likt 

Så da ungdommen skulle ha eksamen og tentamener alt kollapset gjort 3 ganger for ungdom her, virker som det er laget for lite. 

Samme er nav, ofte i helger når mange må inn for å sende mekdekort osv så kollapser det,

Så alle de offentlige sidene er det problemer med, tilogmed helse norge

Anonymkode: 04362...c9c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

noen som har fått i dag? altså skattemeldingen? ca tidspunkt?

Anonymkode: 04021...238

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er et mareritt med denne skattemeldingen som kommer på ulike dager. 

Det er de samme som alltid får først, og det er de samme som alltid må vente og vente og vente uviten om når tid den kommer... 

Jeg er en av disse venterne. Som alltid før skattemeldingen sent. Hvorfor er det slik? 

Hvorfor ikke få inn et fast system på skattemeldingene? At alle med etternavn A og B får dag 1, C og D dag 2, E og F dag 3 osv? Da hadde jeg i det minste VISST hvilken dag jeg faktisk fikk skattemeldingen på nå, og kunne slått meg til ro med det. 

Nå logger jeg meg inn hver eneste dag for å sjekke. Hvorfor? For i fjor fikk jeg ikke varsel om at jeg hadde fått skattemeldingen engang... 

Og det har faktisk noe å si om jeg får vite skatten på dag èn og da utbetalt skattepengene i mars, eller om jeg må vente til langt uti april...

M

Urettferdig møkkasystem.

Anonymkode: 066d1...814

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fikk den nå nettopp,ingen sms eller epost.

Anonymkode: 24359...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er de samme som alltid får først, og det er de samme som alltid må vente og vente og vente uviten om når tid den kommer... 

Jeg er en av disse venterne. Som alltid før skattemeldingen sent. Hvorfor er det slik? 

Hvorfor ikke få inn et fast system på skattemeldingene? At alle med etternavn A og B får dag 1, C og D dag 2, E og F dag 3 osv? Da hadde jeg i det minste VISST hvilken dag jeg faktisk fikk skattemeldingen på nå, og kunne slått meg til ro med det. 

Nå logger jeg meg inn hver eneste dag for å sjekke. Hvorfor? For i fjor fikk jeg ikke varsel om at jeg hadde fått skattemeldingen engang... 

Og det har faktisk noe å si om jeg får vite skatten på dag èn og da utbetalt skattepengene i mars, eller om jeg må vente til langt uti april...

M

Urettferdig møkkasystem.

Nei, det er tilfeldig. Jeg har fått skattemeldingen både tidlig og sent. Samme med skatteoppgjøret. Om du så hadde fått skattemeldingen første dagen, kunne du fortsatt fått skatteoppgjøret til høsten. De fleste får ikke utbetalt i mars uansett. 

Anonymkode: 75488...e6c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er tilfeldig. Jeg har fått skattemeldingen både tidlig og sent. Samme med skatteoppgjøret. Om du så hadde fått skattemeldingen første dagen, kunne du fortsatt fått skatteoppgjøret til høsten. De fleste får ikke utbetalt i mars uansett. 

De aller fleste får utbetalt så snart skattemeldingen er levert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri opplevd. Men jeg har fått to til to og en halv uke etter innlevering.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, nei. Det gjør de ikke. Les selv på nettsidene. De fleste får mellom april og juni. Og en god slump må vente til etter sommeren. Alle får før desember. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Når det skjer år etter år etter år at de samme får til sist, så er det ikke lenger tilfeldig. Da er det et mønster i det.

Million skrev (2 minutter siden):

Det har jeg aldri opplevd. Men jeg har fått to til to og en halv uke etter innlevering.

Datteren min fikk utbetalt pengene igår. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det skjer år etter år etter år at de samme får til sist, så er det ikke lenger tilfeldig. Da er det et mønster i det.

Datteren min fikk utbetalt pengene igår. 

Hvem "de"? Jo, det er tilfeldig. Jeg har opplevd å få til forskjellige tidspunkt, både skattemelding og oppgjøret. Samme har flere jeg kjenner. Fikk et år på høsten også, uten at jeg hadde noen endringer i skattemeldingen. Men du mener altså at noen innbyggere skulle få etter et mønster.. hvilket mønster mener du det skulle være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvem "de"? Jo, det er tilfeldig. Jeg har opplevd å få til forskjellige tidspunkt, både skattemelding og oppgjøret. Samme har flere jeg kjenner. Fikk et år på høsten også, uten at jeg hadde noen endringer i skattemeldingen. Men du mener altså at noen innbyggere skulle få etter et mønster.. hvilket mønster mener du det skulle være? 

Teknisk sett burde ALLE få skattemeldingen på samme dato, og så burde ALLE få skattepengene sine på samme dato. Og så burde alle som er skyldig betale til samme dato (kun med unntak for de som søker om noe annet). 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Teknisk sett burde ALLE få skattemeldingen på samme dato, og så burde ALLE få skattepengene sine på samme dato. Og så burde alle som er skyldig betale til samme dato (kun med unntak for de som søker om noe annet). 

Men slik er det ikke. 

Fakta er at skattemeldingene blir sendt ut mellom 14 mars og 4 april. Det vil si at innen 4 april har alle fått sin. De fleste får skatteoppgjøret mellom april og juni. Noen får også etter sommeren, alle skal få innen desember. Tenk om alle kunne forholdt seg til dette, i stedet for å stresse som gale høns. Jeg har levert skattemeldingen, pengene kommer når de kommer. Jeg får ikke gjort noe fra eller til uansett. Har heller ikke lagt opp økonomien min til at jeg er avhengig av at det beløpet jeg skal få igjen må jeg ha NÅ. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt enig med deg.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men slik er det ikke. 

Fakta er at skattemeldingene blir sendt ut mellom 14 mars og 4 april. Det vil si at innen 4 april har alle fått sin. De fleste får skatteoppgjøret mellom april og juni. Noen får også etter sommeren, alle skal få innen desember. Tenk om alle kunne forholdt seg til dette, i stedet for å stresse som gale høns. Jeg har levert skattemeldingen, pengene kommer når de kommer. Jeg får ikke gjort noe fra eller til uansett. Har heller ikke lagt opp økonomien min til at jeg er avhengig av at det beløpet jeg skal få igjen må jeg ha NÅ. 

Nei, slik er det ikke.

Og ja, det er fakta om hvordan det er nå.

Men det er ikke slik det burde være, og det må det også være lov til å mene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og, skulle alle fått igjen skattepenger samme dato måtte vi alle ventet lenge på den utbetalingen. Mange som gjør flere endringer som må gjennomgås av Skatteetaten, som tar tid. Noen blir også tatt ut til kontroll, som selvfølgelig er viktig det og. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

M

Urettferdig møkkasystem.

Men hvorfor endrer du ikke bare skattekortet ditt slik at du ikke har penger du trenger vente på?

Anonymkode: 8d27b...b0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

noen som har fått i dag? altså skattemeldingen? ca tidspunkt?

Anonymkode: 04021...238

Ja, fikk i dag. Fikk mail kl 10.26.

Anonymkode: ce775...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...