Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som har fått melding og ikke skattemelding? Nytter vel ikke å prøve å få fatt i skatteetaten i disse tider? Jeg vet ca hvor mye restskatt jeg får, men må inn på den for å gjøre endringer. Heldigvis god tid enda da.

Anonymkode: f29e7...651

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Noen flere som har fått melding og ikke skattemelding? Nytter vel ikke å prøve å få fatt i skatteetaten i disse tider? Jeg vet ca hvor mye restskatt jeg får, men må inn på den for å gjøre endringer. Heldigvis god tid enda da.

Anonymkode: f29e7...651

De har nok enorm pågang i disse tider og en god stund fremover, ja. 

Jeg sjekket for å se etter min skattemelding nå nettopp, og fremdeles "ikke klar".... 😛 Jeg har faktisk ingen anelse om hvilken vei det vil gå, men jeg håper at jeg fylte ut skattekortet så nøye og så riktig i januar 2024 at det går omtrent i null.

PS! Hvis du lurer på noe ang utfylling av skattemeldingen og det er derfor du vil komme i kontakt med Skatteetaten, så kan du jo stille spørsmålene dine i en ny tråd her på dette underforumet. Mange skattekyndige personer her, antageligvis.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Får den første puljen utbetalt penger i dag? 

Anonymkode: 729b2...e48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Får den første puljen utbetalt penger i dag? 

Ja

Anonymkode: 920d8...f1d

Skrevet

Det står noe nytt på innloggingssiden "Sjekk skatten" på skatteetaten.no nå.

Dette står nå:

Har du levert skattemeldingen og venter på skatteoppgjøret, kan du sjekke status.

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (13 minutter siden):

Det står noe nytt på innloggingssiden "Sjekk skatten" på skatteetaten.no nå.

Dette står nå:

Har du levert skattemeldingen og venter på skatteoppgjøret, kan du sjekke status.

Står det same der; "Alle får skatteoppgjere før 1.juli. Me kan dessverre ikkje sei når du får utbetalt, men du vil få beskjed"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja

Så du har fått utbetalingen i dag?

Anonymkode: 5f648...1fe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 5000 som vil bli trukket mot regning, fikk utbetalt for mye dagpenger av nav for flere år siden).  Vil det ta mye lenger tid å få utbetalt når de må gjøre motregning ?

Anonymkode: 2388e...92e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har 5000 som vil bli trukket mot regning, fikk utbetalt for mye dagpenger av nav for flere år siden).  Vil det ta mye lenger tid å få utbetalt når de må gjøre motregning ?

Nei, jeg fikk mine i april i fjor. Det ble motregnet for mye utbetalt i sykepenger. Fikk 6000 utbetalt, 4000 ble trukket til nav. 

Anonymkode: 38587...885

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg fikk mine i april i fjor. Det ble motregnet for mye utbetalt i sykepenger. Fikk 6000 utbetalt, 4000 ble trukket til nav. 

Husker du om du fikk de lenge etter du leverte skattemld? Jeg fikk og leverte den på mandag denne uken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Husker du om du fikk de lenge etter du leverte skattemld? Jeg fikk og leverte den på mandag denne uken.

Jeg sjekket nå. Leverte skattemeldingen 16.03.24 og fikk oppgjøret 03.04.24. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sønnen her fikk utbetalt ca 10 dager etter han sendte inn

Jeg sendte inn samme dato som han, samme gjorde gubben og vi fikk ikke utbetaling før i oktober   så her har jeg ikke store forhåpninger på å evnt få utbetaling før langt ute på høsten. Skjønner egentlig ikke hvorfor vi altid får så seint. Som oftest er det ikke snakk om mange kronene heler

Anonymkode: 04362...c9c

AnonymBruker
Skrevet

Håper å få pengene i neste uke eller om 2 uker. Fikk skattemeldinga i går og leverte samme dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å få 20 000  i restskatt. 

Anonymkode: a6598...ee6

Skrevet

Jeg fikk pengene utbetalt i dag. Fikk oppgjøret første dag de begynte å sende ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns de kunne gått tilbake til slik det var før. Alle får beskjed samtidig. Ja, systemet kræsjer litt. Men det var vi vant til. Dessuten lever vi i 2025. Teknologien burde være bra nok til å takle slikt nå. 

Anonymkode: c4a16...ddc

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sender de ut torsdager?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sendes skattemeldingen ut hver dag? Eller bare enkelte dager? Blir gal av å oppdatere mailen🙈

Anonymkode: a21c5...217

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sender de ut torsdager?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sendes skattemeldingen ut hver dag? Eller bare enkelte dager? Blir gal av å oppdatere mailen🙈

Anonymkode: a21c5...217

De skriver at de sender ut på "ulike dager". Det kan jo tolkes som man vil. Men folk skriver jo her hver dag at de "har fått i dag". Har ikke vært spesielle dager. Og skal Skatteetaten bli ferdige på tre uker med fem millioner skattemeldinger, må de jo sende ut daglig, skulle man tro? Eller i alle fall nesten daglig.

De sendte ut 500 000 første dagen, leste jeg. Det er jo bare 10% av alle skattemeldingene som skal ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja de sender ut hver dag (ikke helg tror jeg)

Anonymkode: 804ca...4ac

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...