Gå til innhold

Skattemeldingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk e-post ca. 18:30.

Jeg fikk igjen 1800! Fornøyd med det. Har hatt en litt uoversiktlig inntekt med aap, uførepensjon og lønn fra tre forskjellige arbeidsgivere i løpet av året. Gjorde en innsats for å slippe baksmell mot slutten av fjoråret, og det holdt tydeligvis. 

Anonymkode: b0a2e...892

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fikk mail rundt 1730.

penger tilgode🥰

Anonymkode: fc607...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

57 000 igjen. Dette går over stokk og stein! Jeg må bli flinkere å følge med på renta og justere, for dette er bare tull å holde på med. Fordelen er at jeg i alle fall kan skyfle det inn i indexfondet som har kollapset i verdi. Hadde jeg investert dem i fjor ville jeg måttet betale høyere pris.

Anonymkode: 3ebb7...b16

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når tror dere vi som har fått mail denne uken og sendt inn vil få det utbetalt?

Anonymkode: 2388e...92e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk igjen 13500! Nais

Anonymkode: 487f1...642

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De starter utbetaling fra i morgen av. Hvis du ikke har endret noe kanskje enten i løpet av denne uken eller neste uke

Anonymkode: 804ca...4ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg pleier å få skatteoppgjøret akkurat en uke etter jeg fikk skattemeldingen. 

Anonymkode: 920d8...f1d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke fått skattemelding 💀

Anonymkode: c8e0c...08e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen og jeg fikk i dag, de andre årene har vi fått siste dagen pga AS. Vi endte med ca 20k i pluss, helt ok det siden jeg satset på at vi gikk i 0. Ble litt mer renter enn beregnet, fornøyd.

Anonymkode: 05da6...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De starter utbetaling fra i morgen av. Hvis du ikke har endret noe kanskje enten i løpet av denne uken eller neste uke

Er det slik nå også slik det har vært tidligere, at man kan se det ligger klart under «mine utbetalinger» eller hva det heter? Husker i fjor at noen her skrev noe om det at når det kom på siden der så nærmet det seg utbetaling.

Anonymkode: 5f648...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det slik nå også slik det har vært tidligere, at man kan se det ligger klart under «mine utbetalinger» eller hva det heter? Husker i fjor at noen her skrev noe om det at når det kom på siden der så nærmet det seg utbetaling.

Søk på mine krav og utbetalinger på nettet så logger du inn, står pengene der så kommer de noen dager etter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Søk på mine krav og utbetalinger på nettet så logger du inn, står pengene der så kommer de noen dager etter 😊

Så når det står at jeg ikke har noen tilgodebeløp eller utbetalinger så betyr det at jeg ikke får pengene mine med det først da regner jeg med. Skal ha igjen ca 8000 kr i følge skattemeldingen som er sendt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så når det står at jeg ikke har noen tilgodebeløp eller utbetalinger så betyr det at jeg ikke får pengene mine med det først da regner jeg med. Skal ha igjen ca 8000 kr i følge skattemeldingen som er sendt inn.

Bare smør deg med tålmodighet. De fleste får pengene mellom april og juni. Det betyr at de fleste ikke kan regne med noen utbetaling de nærmeste dagene. 

Anonymkode: 75488...e6c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bare smør deg med tålmodighet. De fleste får pengene mellom april og juni. Det betyr at de fleste ikke kan regne med noen utbetaling de nærmeste dagene. 

Det står på skatteetaten sin nettside at hvis du har penger til gode vil du få disse utbetalt kort tid etter du har mottatt beskjed om at skatteoppgjøret ditt er klart 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke fått skatte mld jeg :vetikke:

Anonymkode: bb86d...cd0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg måtte endre på inntekten min siden Nav betalte for mye i foreldrepenger i fjor. Jeg meldte fra med en gang, men de klarte ikke behandle saken før for et par uker siden (nesten et år etter jeg meldte fra om feilen). 

Så jeg nedjusterte selvfølgelig inntekten min i skattemeldingen, og la da ved vedtaket fra Nav som viser hvor mye jeg skal tilbakebetale.

Det er jo en endring som ikke går på automatikk, og noen må jo inn for å kontrollere dette manuelt. Er det noen som har gjort noe lignende tidligere? Hvor lang tid tok det i så fall før dere fikk skatteoppgjøret? Jeg ser for meg at jeg nå må vente til absolutt siste dato for oppgjøret. Nav sa for øvrig at de skulle melde saken videre til skatteetaten, men om de bruker like lang tid som vanlig, kan jo dette ta fryktelig lang tid. Håper derfor vedtaket fra dem er nok.

Anonymkode: c9b99...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noe næringsinntekt som ikke er utregnet ennå, så til sammen tenker jeg kona og jeg vil få 2-3000 i restskatt. Det tåler vi fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det står på skatteetaten sin nettside at hvis du har penger til gode vil du få disse utbetalt kort tid etter du har mottatt beskjed om at skatteoppgjøret ditt er klart 

Ja, men det er jo skatteoppgjøret som kan ta tid.

Mye greiere å få restskatt, så slipper man vente.

Anonymkode: 8d27b...b0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skatteoppgjøret ja. Ikke skattemeldingen. To forskjellige ting. Skatteoppgjøret får de fleste mellom april og juni. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 16.19):

Ja, det er kjipt! Mannen min pleier å få restskatt, av en eller annen grunn. Ikke mange kroner, men nok til at jeg ikke får igjen for i juni. Unntaket var i fjor, da han fikk igjen 500kr. 🤣 Men det var nok til at jeg fikk skattepengene i april. 

Anonymkode: 249aa...f36

Aldri fått i juni en gang her. Altid oktober, selv om gubben får igjen. Så her så gidder jeg ikke en gang tenke på om vi får igjen.. får jo ikke allikevel før seint uansett. Hvor tidlig vi sender.

Og ikke er det noe direkte vanskelig vi har, jeg uføre, og gubben har nå hatt aap de siste årene pga ulykke

Anonymkode: 04362...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...