AnonymBruker Skrevet 17. mars #281 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De fleste får skatteoppgjøret mellom april og juni Anonymkode: 8adfd...d1e De starter å sende ut skatteoppgjøret 19.mars Anonymkode: 920d8...f1d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #282 Del Skrevet 17. mars Jeg fikk voldsom baksmell i år! Heldigvis har jeg planlagt billig sommerferie (og ikke ansvar for barn), for det meste går nå til restskatten. Vurderer å gå over til prosenttrekk, så det samme ikke skjer til neste år. Anonymkode: 02c61...6de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #283 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er kun det overskytende beløpet som beskattes mer. Trinnskatten i Norge er progressiv, det vil si alle pengene i hvert trinn beskattes alltid likt. De første 217400 kronene du tjener i 2025 har ingen trinnskatt (kun 22% inntektsskatt) uavhengig om du tjener 500 tusen eller 500 millioner i året. Anonymkode: 06a38...1c9 Men like fullt kan du ende opp med å betale mer i skatt enn du ville betalt hvis 2024-økningen hadde blitt utbetalt i 2024. Anonymkode: 249aa...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #284 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det at hele lønnsøkningen for 2024 blir/ble utbetalt i 2025 for statsansatte gjør at man kommer over på et høyere nivå på trinnskatten (for 2025). https://www.skatteetaten.no/satser/trinnskatt/ Anonymkode: 249aa...f36 Skal vel noe til så mikroskopisk som den økningen ble. Anonymkode: f29e7...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #285 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (38 minutter siden): De starter å sende ut skatteoppgjøret 19.mars Anonymkode: 920d8...f1d De startet 14., mange har allerede fått. Anonymkode: 9eddb...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #286 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De startet 14., mange har allerede fått. Anonymkode: 9eddb...443 Skatteoppgjøret? Har ikke hørt at folk har fått utbetalt pengene allerede. Anonymkode: fe0fe...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #287 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De startet 14., mange har allerede fått. Anonymkode: 9eddb...443 Er du sikker på at du ikke forveksler med skattemeldingen (som Skatteetaten begynte å sende ut 13. mars)? Anonymkode: c13f5...4ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #288 Del Skrevet 17. mars Jeg skjønner ikke det med økt personfradrag. Er personfradraget i kalkulatoren for 2024 riktig beløp? Anonymkode: 729b2...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #289 Del Skrevet 17. mars Tar godt med tid i år. Anonymkode: 9fc58...6dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #290 Del Skrevet 17. mars Jeg har fått den. Fem kroner i restskatt 😅 Anonymkode: 27cda...9ee 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #291 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har fått den. Fem kroner i restskatt 😅 Anonymkode: 27cda...9ee Har hørt rykter om at Skatteetaten ikke betaler ut dersom man har mindre enn 100 kr tilgode. Så jeg ble nysgjerrig da jeg leste innlegget ditt. Må man betale restskatt, når det er snakk om så små summer? ☺️ Anonymkode: c13f5...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #292 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har hørt rykter om at Skatteetaten ikke betaler ut dersom man har mindre enn 100 kr tilgode. Så jeg ble nysgjerrig da jeg leste innlegget ditt. Må man betale restskatt, når det er snakk om så små summer? ☺️ Anonymkode: c13f5...4ec Nei. Under 100 innkreves ikke. Anonymkode: 91327...071 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #293 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Tar godt med tid i år. Anonymkode: 9fc58...6dc De har jo akkurat begynt. Anonymkode: f29e7...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #294 Del Skrevet 17. mars Jeg har ikke fått skattemeldingen. Anonymkode: 6f643...aea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #295 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): De starter å sende ut skatteoppgjøret 19.mars Anonymkode: 920d8...f1d Det står «de fleste» som også skatteetaten sier. Anonymkode: 8adfd...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #296 Del Skrevet 17. mars Sender de den ut på kvelden og? 🤡 Anonymkode: 991d3...a9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #297 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Sender de den ut på kvelden og? 🤡 Anonymkode: 991d3...a9a Tror det. Første skattemeldinger ble jo sendt ut rett etter midnatt den første dagen. Anonymkode: 1b2f3...3b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #298 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hørt rykter om at Skatteetaten ikke betaler ut dersom man har mindre enn 100 kr tilgode. Så jeg ble nysgjerrig da jeg leste innlegget ditt. Må man betale restskatt, når det er snakk om så små summer? ☺️ Anonymkode: c13f5...4ec Det stemmer det ja ☺️ Man må heller ikke betale når man får så lite i restskatt ☺️ Anonymkode: 27cda...9ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #299 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei. Under 100 innkreves ikke. Anonymkode: 91327...071 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer det ja ☺️ Man må heller ikke betale når man får så lite i restskatt ☺️ Anonymkode: 27cda...9ee Takk for svar! ☺️ Det høres fornuftig ut. Anonymkode: c13f5...4ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #300 Del Skrevet 17. mars Hvilke. Tider blir det sendt ut? Anonymkode: 72118...93c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå