AnonymBruker Skrevet 14. mars #201 Del Skrevet 14. mars Er det noen som har fått den i dag? Anonymkode: fe0fe...300 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 14. mars #202 Del Skrevet 14. mars Million skrev (3 timer siden): Jeg snek meg inn for å kikke og se om den var kommet nå, selv om jeg ikke har fått noe av de beryktede emailene med varsel. De kan jo komme dagesvis etterpå, hvis i det hele tatt. Men selvfølgelig.... jeg er aldri blant de første som får, så det var ikke noen skattemelding klar der, og jeg må smøre meg med mer tålmodighet 😛 Hadde bare varslingssystemet til Skatteetaten vært mer pålitelig, så hadde ikke så mange sittet og prøvd å logge seg inn uten å ha fått varsel først. Når det er så upålitelig varsel, gidder jo ikke mange sitte og vente. Ingenting til meg heller ennå. Rart det der med varslingssystemet som det påstås at ikke fungerer. Her på KG er den eneste plassen jeg hører om det, så det er ikke godt å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 14. mars #203 Del Skrevet 14. mars Har ikke hatt problemer med varslingssystemet..skattemeldingen kom samtidig som jeg fikk varsel på E-mail i går ettermiddag. Vi gikk litt over 60 tusen i pluss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #204 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Klage? Du kunne jo bare logge deg inn og endre selv. Anonymkode: 8d27b...b0f Fikk ikke endret det selv, jeg får skttaemeldingen og skatteopgjøret mye senere enn min samboer, så når jeg fikk mitt skatteoppgjør så var min samboers skatteoppgjør allerede oppgjort. Anonymkode: 0f695...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #205 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg får visst ikke igjen før i juni 🙄 -Hvis ektefellen din får restskatt eller ikke leverte innen fristen, får dere tidligst skatteoppgjørene i juni. Anonymkode: 5f648...1fe Ja, det er kjipt! Mannen min pleier å få restskatt, av en eller annen grunn. Ikke mange kroner, men nok til at jeg ikke får igjen for i juni. Unntaket var i fjor, da han fikk igjen 500kr. 🤣 Men det var nok til at jeg fikk skattepengene i april. Anonymkode: 249aa...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #206 Del Skrevet 14. mars Million skrev (11 timer siden): Folk oppfatter det tydeligvis ulikt. Jeg oppfatter det som upålitelig når flere personer her i tråden har skrevet at de aldri har fått noen melding om at den er klar i det hele tatt. Både i fjor og i år. Andre får den dagesvis etter at skattemeldingen lå klar. Såvidt jeg husker fikk jeg eposten en halv dag etter at meldingen lå klar i fjor. Jeg kommer til å fortsette og sjekke en gang om dagen og se. Og så skal jeg merke meg hva som kommer først og når; skattemeldingen eller eposten 😁 Enig. Har aldri fått hverken sms eller epost, så jeg må sjekke jevnlig 😅 Anonymkode: 9623f...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #207 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Fikk ikke endret det selv, jeg får skttaemeldingen og skatteopgjøret mye senere enn min samboer, så når jeg fikk mitt skatteoppgjør så var min samboers skatteoppgjør allerede oppgjort. Anonymkode: 0f695...5be Man må jo følge med. Og en innse det skattemelding kan man korrigere. Innen 3 år kan man bare korrigere selv. Anonymkode: 980f4...89f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #208 Del Skrevet 15. mars Djækklåsst skrev (På 11.3.2025 den 14.21): Kudos til deg! Jeg og kona tjente noen kroner i fjor ved følgende metodikk: Førte alt av gjeldsrenter på den som hadde penger til gode fremfor å gjøre det motsatt, som ville ført til at begge hadde gått ca. i 0. I stedet fikk da den ene ca. 100 000 i restskatt og den andre ca. 100 000 til gode. Konsekvensen av det var at den ene kunne betale 100 000 uten renter til staten, og den andre fikk 1000 000 med renter tilbake. Husker ikke rentefoten, men om den f.eks. var 3,5 %, så tjente vi 3500 kroner på dette, fremfor å ordne det slik at begge gikk i 0. Da må man vite at man har de pengene før 31.5 ellers blir det renter på baksmellen. Og man har ingen garanti at de pengene er tilbakebetalt fra skatteetaten før den tid. Kanskje kommer de ikke før i desember. Million skrev (19 timer siden): Folk oppfatter det tydeligvis ulikt. Jeg oppfatter det som upålitelig når flere personer her i tråden har skrevet at de aldri har fått noen melding om at den er klar i det hele tatt. Både i fjor og i år. Andre får den dagesvis etter at skattemeldingen lå klar. Såvidt jeg husker fikk jeg eposten en halv dag etter at meldingen lå klar i fjor. Jeg kommer til å fortsette og sjekke en gang om dagen og se. Og så skal jeg merke meg hva som kommer først og når; skattemeldingen eller eposten 😁 Sikker på at alle dere som aldri får epost/ sms har oppgitt dette/ korrekt informasjon i Altinn? AnonymBruker skrev (16 timer siden): Fikk ikke endret det selv, jeg får skttaemeldingen og skatteopgjøret mye senere enn min samboer, så når jeg fikk mitt skatteoppgjør så var min samboers skatteoppgjør allerede oppgjort. Anonymkode: 0f695...5be Alle kan endre skatteoppgjørene sine 3 år tilbake i tid, så dette er fortsatt fullt mulig. Anonymkode: 26c6e...777 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 15. mars #209 Del Skrevet 15. mars Sikkert blitt spurt om tidligere i tråden, men vet noen om den sendes ut i helgene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. mars #210 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 13.28): Er spent på om kona i år også får like mye tilbake siden hun fremdeles ikke har endret noe på skattekortet. I fjor endret skatteetaten praksis til at huslån er delt 50/50, slik at hun plutselig fikk 20 000 tilbake og jeg fikk en solid baksmell. Hun mente da at all skatt er helt personlig og at jeg har gjort en feil og at siden hun har "tabelltrekk" ikke trenger å sjekke skattekortet sitt............. Anonymkode: e6c4c...231 Som ektepar blir man lignet sammen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. mars #211 Del Skrevet 15. mars Jeg justerer alltid opp lønna mi og ber slik om mer forskuddstrekk. Deilig å få en 40-50k ekstra å rutte med ved inngangen til sommeren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. mars #212 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sikker på at alle dere som aldri får epost/ sms har oppgitt dette/ korrekt informasjon i Altinn? Anonymkode: 26c6e...777 Altinn har ikke noe med skattemeldingen å gjøre lenger. Men uansett, det må du nesten spørre alle disse andre i tråden om. Jeg vet ikke hva slags epostadresser de har oppgitt rundt omkring. Og min er korrekt. Det er bare det at eposten om at skattemeldingen er klar, kommer mange timer etter at den faktisk ble lagt ut. Min erfaring. Andre har enda tregere eller helt manglende beskjed. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #213 Del Skrevet 15. mars Snok1 skrev (56 minutter siden): Jeg justerer alltid opp lønna mi og ber slik om mer forskuddstrekk. Deilig å få en 40-50k ekstra å rutte med ved inngangen til sommeren. Det hadde du jo fått om du hadde spart selv også, hvis du har økonomisk selvdisiplin vel og merke. Anonymkode: 8adfd...d1e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 15. mars #214 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det hadde du jo fått om du hadde spart selv også, hvis du har økonomisk selvdisiplin vel og merke. Anonymkode: 8adfd...d1e Jeg sparer jo selv. Det er en aktiv handling. Det er forøvrig ikke min eneste form for sparing. Beklager at jeg ikke passer inn i rammen for fordommene dine. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #215 Del Skrevet 15. mars Vera skrev (18 timer siden): Har ikke hatt problemer med varslingssystemet..skattemeldingen kom samtidig som jeg fikk varsel på E-mail i går ettermiddag. Vi gikk litt over 60 tusen i pluss. Dere går ikke i pluss. Dette er jo penger dere kunne fått utbetalt i løpet av året og feks investert. Strengt tatt går dere potensielle renter i minus. Anonymkode: 79dbb...e17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 15. mars #216 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da må man vite at man har de pengene før 31.5 ellers blir det renter på baksmellen. Og man har ingen garanti at de pengene er tilbakebetalt fra skatteetaten før den tid. Kanskje kommer de ikke før i desember. Anonymkode: 26c6e...777 Ja, selvsagt må man ha tilgang på penger til å betale restskatten innen 31. mai. Det bør man klare, om man ikke lever fra hånd til munn for øvrig. Men det er vel ikke uten grunn at det sies at «det er dyrt å være fattig»! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #217 Del Skrevet 15. mars Noen som vet? Jeg prøver å søke, men har problemer med å finne ett svar jeg forstår. Når jeg legger inn inntekt i skattekalkulatoren, skal jeg da legge inn bruttoinntekt, eller feriepengegrunnlaget? Anonymkode: ee113...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 15. mars #218 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Noen som vet? Jeg prøver å søke, men har problemer med å finne ett svar jeg forstår. Når jeg legger inn inntekt i skattekalkulatoren, skal jeg da legge inn bruttoinntekt, eller feriepengegrunnlaget? Anonymkode: ee113...7a5 Brutto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #219 Del Skrevet 15. mars Djækklåsst skrev (33 minutter siden): Brutto. Okei, mulig jeg er litt fjern, men har jeg ikke allerede skattet av de i 2023, de jeg får utbetalt i 2024? Anonymkode: ee113...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #220 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Okei, mulig jeg er litt fjern, men har jeg ikke allerede skattet av de i 2023, de jeg får utbetalt i 2024? Anonymkode: ee113...7a5 Snakker du om feriepenger? Feriepenger skattes av samme året som de utbetales. Anonymkode: 1eeb5...5d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå