AnonymBruker Skrevet 14. mars #181 Del Skrevet 14. mars Faktisk litt spent i år. Byttet jobb og tok 4 måneders sommerferie mellom jobbene så årsinntekten gikk ned. Pleier og få igjen mellom 500- 1000 kr, men tenker det kanskje blir mer i år. Anonymkode: 546dc...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #182 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 23.01): Så vi kan ikke få den i morgen for eks? Anonymkode: 7ae8b...173 Ekspander Jeg fikk den på en lørdag sist, enda alle sa det ikke gikk an. 😅 Tror det er en vesentlig treghet i systemene deres, siden meldingen gjerne kommer så lenge etter at skattemeldingen er klar (som igjen fører til at folk prøver å sjekke og det blir enda tregere). Anonymkode: f29e7...651 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #183 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 8.18): får tilgode. Jeg har godkjent og sendt den inn. Gjorde to endringer. Når pleier de og komme på konto? Sånn ca. Anonymkode: 6d5c6...935 Ekspander En gang før jul. De fleste får den før sommeren. Anonymkode: 75488...e6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #184 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 6.39): Jeg får sikkert i siste pulje som vanlig av en eller annen grunn. Anonymkode: d4ac2...7bf Ekspander Samme her. Og hvis en får igjen, blir det ikke utbetalt før i siste pulje i oktober/november Anonymkode: 04362...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #185 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 9.34): Restskatt IGJEN. 5000 kr Anonymkode: 0ce85...04f Ekspander Kjedelig. Fikk du meldingen i dag? Anonymkode: fe0fe...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #186 Del Skrevet 14. mars Dere som har fått skattemeldingen. Fikk dere beskjed på mail/sms først? Hadde dere sjekker tidligere å sett at den ikke hadde kommet en stund før sms? fikk sms lenge etter at skattemeldingen kom i fjor. Men kanskje de har fått systemet til å funke bedre i år? Anonymkode: 20b68...320 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #187 Del Skrevet 14. mars Jeg har fått den. Fikk ikke mail eller sms. Anonymkode: 804ca...4ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #188 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 10.29): Jeg har fått den. Fikk ikke mail eller sms. Anonymkode: 804ca...4ac Ekspander I dag? Anonymkode: fe0fe...300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #189 Del Skrevet 14. mars Fikk den i går, men sjekket selv. Fortsatt ikke fått verken mail eller sms. Anonymkode: 7ebe4...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #190 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 10.32): I dag? Anonymkode: fe0fe...300 Ekspander Fikk den i går og har enda ikke fått mail eller sms. Anonymkode: 804ca...4ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 14. mars #191 Del Skrevet 14. mars De som får restskatt, men betaler den senest 31.mai, slipper å betale renter. Ellers er rente på både rest og til gode på 3,51% for perioden 01.07.24 til betaling/utbetaling Rentesatser på tilgodebeløp, restskatt og resterende skatt - Skatteetaten Disse rentene er ikke skattepliktige/fradragsberettige på samme måte som andre renter. Kun om det er forsinkelsesrenter. Finner ikke hjemmel, men står om det her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #192 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 9.34): Restskatt IGJEN. 5000 kr Anonymkode: 0ce85...04f Ekspander Kom den i dag? Anonymkode: 319f8...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. mars #193 Del Skrevet 14. mars Jeg snek meg inn for å kikke og se om den var kommet nå, selv om jeg ikke har fått noe av de beryktede emailene med varsel. De kan jo komme dagesvis etterpå, hvis i det hele tatt. Men selvfølgelig.... jeg er aldri blant de første som får, så det var ikke noen skattemelding klar der, og jeg må smøre meg med mer tålmodighet 😛 Hadde bare varslingssystemet til Skatteetaten vært mer pålitelig, så hadde ikke så mange sittet og prøvd å logge seg inn uten å ha fått varsel først. Når det er så upålitelig varsel, gidder jo ikke mange sitte og vente. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 14. mars #194 Del Skrevet 14. mars Million skrev (På 14.3.2025 den 11.24): Jeg snek meg inn for å kikke og se om den var kommet nå, selv om jeg ikke har fått noe av de beryktede emailene med varsel. De kan jo komme dagesvis etterpå, hvis i det hele tatt. Men selvfølgelig.... jeg er aldri blant de første som får, så det var ikke noen skattemelding klar der, og jeg må smøre meg med mer tålmodighet 😛 Hadde bare varslingssystemet til Skatteetaten vært mer pålitelig, så hadde ikke så mange sittet og prøvd å logge seg inn uten å ha fått varsel først. Når det er så upålitelig varsel, gidder jo ikke mange sitte og vente. Ekspander Det er ikke upålitelig men tregheter når det skal ut så mange på så kort tid, Slik er det med alle systemer De kan ikke bruker millionær på oppdateringer, bare forde at folk er litt utålmodige en gang i året 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. mars #195 Del Skrevet 14. mars (endret) Hololo skrev (På 14.3.2025 den 11.44): Det er ikke upålitelig men tregheter når det skal ut så mange på så kort tid, Slik er det med alle systemer De kan ikke bruker millionær på oppdateringer, bare forde at folk er litt utålmodige en gang i året Ekspander Folk oppfatter det tydeligvis ulikt. Jeg oppfatter det som upålitelig når flere personer her i tråden har skrevet at de aldri har fått noen melding om at den er klar i det hele tatt. Både i fjor og i år. Andre får den dagesvis etter at skattemeldingen lå klar. Såvidt jeg husker fikk jeg eposten en halv dag etter at meldingen lå klar i fjor. Jeg kommer til å fortsette og sjekke en gang om dagen og se. Og så skal jeg merke meg hva som kommer først og når; skattemeldingen eller eposten 😁 Endret 14. mars av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #196 Del Skrevet 14. mars Million skrev (På 14.3.2025 den 11.48): Jeg kommer til å fortsette og sjekke en gang om dagen og se. Og så skal jeg merke meg hva som kommer først og når; skattemeldingen eller eposten 😁 Ekspander Hva kommer først, høna eller egget? 🐣 Kanskje vi bør svare dem med samme mynt. Når de etterlyser restskatten fra oss, kan vi sende en forsinket beskjed om at vi betaler en gang mellom nå og midten av november, på en tilfeldig dato. Og at vi sender sms når vi har betalt, så ikke sjekk kontoen i mellomtiden. 😅 Anonymkode: f29e7...651 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #197 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 10.23): Dere som har fått skattemeldingen. Fikk dere beskjed på mail/sms først? Hadde dere sjekker tidligere å sett at den ikke hadde kommet en stund før sms? fikk sms lenge etter at skattemeldingen kom i fjor. Men kanskje de har fått systemet til å funke bedre i år? Anonymkode: 20b68...320 Ekspander Jeg fikk e-post i går. Anonymkode: 5779e...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #198 Del Skrevet 14. mars Gikk inn og sjekket nå. Der står det at den kommer mellom 13 mars og 4 april. Ikke 11 april som noen skriver her. Anonymkode: 319f8...311 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #199 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 8.18): får tilgode. Jeg har godkjent og sendt den inn. Gjorde to endringer. Når pleier de og komme på konto? Sånn ca. Anonymkode: 6d5c6...935 Ekspander Jeg får visst ikke igjen før i juni 🙄 -Hvis ektefellen din får restskatt eller ikke leverte innen fristen, får dere tidligst skatteoppgjørene i juni. Anonymkode: 5f648...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #200 Del Skrevet 14. mars Ingenting føreløpig ... i fjor fått jeg restskatt på 15 t ( jobbet mye overtid ) - da greide jeg å få det litt ned med å trekke fra reisefradrag . Forventer like mye restskatt i år, desverre 🤔 Anonymkode: 5ad80...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå