AnonymBruker Skrevet 11. mars #21 Del Skrevet 11. mars orkide1 skrev (1 time siden): Trener du mye og har muskelmasse? Vekt er ikke alt, man må se på hva som er fett/ muskler. Jeg veide det samme som deg som tenåring og er 168. Jeg trente flere ganger i uka( drev med sport). Har trent en del opp gjennom og har muskler. Ikke veldig store, men er ikke tynn som en flis heller vil jeg si. Men alltid hatt høy forbrenning. Skal spise mer tett opp mot trening neste gang og gå litt roligere ut Anonymkode: 23a87...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #22 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ville tatt meg et glass melk og en banan, noen nøtter, som du sier. Å løpe i en time når du har begynt å ta opp igjen trening nå synes jeg er mye. Jeg ville begynt lavere og synes 30 minutter holder, kanskje 20 de første gangene. Fort gjort å holde på litt lenger når man kommer inn i flyten, men... Fort gjort å få skader hvis man overdriver. Anonymkode: 18faa...ed5 Ja, jeg har nok fått litt overtenning - også kommer smellen etterpå...! skal gjøre det, tusen takk! Anonymkode: 23a87...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #23 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Anbefaler å spise litt ekstra trege karbohydrater før trening, altså legg på litt mer mat med dette enn du ville gjort ellers, det gir deg bedre utholdenhet samt du trenger litt ekstra kcal dagene du trener for å ikke gå ytterligere ned i vekt. Anonymkode: 488e4...437 Tusen takk, det skal jeg prøve på neste gang man henger seg kanskje litt opp i protein, men kanskje det er karbohydrater kroppen trenger mer av. Anonymkode: 23a87...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #24 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet ikke det selv, nei. Jeg tenker egentlig at kroppen min klarer å regulere seg godt selv, men så blir man jo i tvil fordi jeg synes vekten høres lav ut i henhold til BMI, og derfor spør jeg her. Jeg føler på sult hver 3.-4. time, og spiser godt til jeg er mett da. Kjenner tydelig at jeg er mett. Hvis jeg spiser mer enn det blir jeg oppblåst og stinn/stappmett, og det tenker jeg ikke kan være helt riktig at man skal bli. Anonymkode: 23a87...6f8 Magesekken din vil justere seg etter mengden du spiser. En magesekk som er vant til å få en liten mengde mat vil føle seg mett og stinn etter en liten mengde mat. Det betyr ikke at dette er den ideelle mengden mat for deg, og i alle fall ikke nå når du både lurer på om du veier for lite og øker aktivitetsnivået ditt betraktelig. Om du øker matmengden vil det gå ganske kort tid før du slutter å føle deg stinn. Du trenger ikke være redd for det. Anonymkode: 18faa...ed5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #25 Del Skrevet 11. mars Får du i deg nok vann? Hadde nok tatt en tur til legen dersom du blir helt ødelagt av normal trening. Kan være noe annet galt et sted. Hadde ikke tenkt vekt som et problem, så lenge du er innenfor normal BMI. Anonymkode: b644e...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #26 Del Skrevet 11. mars Dette er 100% et resultat av at du har begynt å trene igjen etter et opphold. Jeg har det akkurat likt etter treningspauser. Spesielt kardio er ferskvare. Når det er sagt så skader det ikke å prøve å spise mer, fordi du har en ganske lav vekt. Men vær obs på at å presse i seg mat man ikke har lyst på når man har spist seg mett 3 ganger per dag kan fort føre til at ekstra mat kan føles som tvangsforing og resultere i at man blir ekstra matlei. For referanse. Jeg er en løper. Løper rundt 30 km i uken på vinterhalvåret og mellom 50 og 60 km på sommerhalvåret. Justerer aldri kostholdet, og går hverken opp eller ned i vekt (+/- 2 kg gjennom året). Spiser meg også mett 3 ganger til dagen. Har litt høyere BMI enn deg, og den eneste gangen jeg gikk ned i vekt uten å endre kostholdet var da jeg trente til maraton. Anonymkode: bb9f9...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #27 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Magesekken din vil justere seg etter mengden du spiser. En magesekk som er vant til å få en liten mengde mat vil føle seg mett og stinn etter en liten mengde mat. Det betyr ikke at dette er den ideelle mengden mat for deg, og i alle fall ikke nå når du både lurer på om du veier for lite og øker aktivitetsnivået ditt betraktelig. Om du øker matmengden vil det gå ganske kort tid før du slutter å føle deg stinn. Du trenger ikke være redd for det. Anonymkode: 18faa...ed5 Jeg forstår hvor du vil, men føler at det ikke stemmer med min situasjon. For jeg føler meg ikke stinn av liten mengde mat, og er på ingen måte slik at jeg har vendt magesekken til å spise lite. Har alltid fått kommentarer på at folk ikke skjønner hvordan jeg kan være så slank og spise så mye. Da jeg var yngre spiste jeg mye drittmat og godteri, noe jeg nå i stor grad har kuttet ut, men vekten har allikevel vært lav hele veien. Hvis det er slik at jeg veier for lite tror jeg at jeg må gjøre andre tiltak enn å spise mer. Anonymkode: 23a87...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #28 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Får du i deg nok vann? Hadde nok tatt en tur til legen dersom du blir helt ødelagt av normal trening. Kan være noe annet galt et sted. Hadde ikke tenkt vekt som et problem, så lenge du er innenfor normal BMI. Anonymkode: b644e...9b6 Ja, ganske sikker på at jeg får i meg nok vann. Jeg skal prøve å trappe litt roligere opp og inkludere styrketrening i større grad fremfor løping en periode tenker jeg - og hvis det ikke blir bedre da får jeg nesten gjøre det Anonymkode: 23a87...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #29 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er 100% et resultat av at du har begynt å trene igjen etter et opphold. Jeg har det akkurat likt etter treningspauser. Spesielt kardio er ferskvare. Når det er sagt så skader det ikke å prøve å spise mer, fordi du har en ganske lav vekt. Men vær obs på at å presse i seg mat man ikke har lyst på når man har spist seg mett 3 ganger per dag kan fort føre til at ekstra mat kan føles som tvangsforing og resultere i at man blir ekstra matlei. For referanse. Jeg er en løper. Løper rundt 30 km i uken på vinterhalvåret og mellom 50 og 60 km på sommerhalvåret. Justerer aldri kostholdet, og går hverken opp eller ned i vekt (+/- 2 kg gjennom året). Spiser meg også mett 3 ganger til dagen. Har litt høyere BMI enn deg, og den eneste gangen jeg gikk ned i vekt uten å endre kostholdet var da jeg trente til maraton. Anonymkode: bb9f9...4e4 Tusen takk, jeg har jo tenkt på at kroppen kanskje har godt av å ha et "reservelager".. det har jeg jo ikke med den vekten jeg har nå. Jeg spiser meg alltid så mett at jeg kjenner at det presser seg litt på i magen på en måte, for tenker jo at jeg trenger å være sikker på at jeg alltid får i meg nok mat, nettopp fordi vekten er lav. Føler jo selv at det er ubehagelig å spise mer enn dette.. Kombinerer du løpetreningen med styrke? Jeg er ikke så glad i å trene tung styrke, men tror kanskje kroppen min hadde hatt godt av det Anonymkode: 23a87...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #30 Del Skrevet 12. mars I følge melk.no, er du normalvektig. Du er i nedre del av normalvektig riktig nok, men det må vel være like bra som øvre del? Jeg er i samme del av området selv. Anonymkode: eb3b4...b96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #31 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I følge melk.no, er du normalvektig. Du er i nedre del av normalvektig riktig nok, men det må vel være like bra som øvre del? Jeg er i samme del av området selv. Anonymkode: eb3b4...b96 Er man helt i grenseland til undervektig er det større sannsynlighet for at man får mangler gjennom kosten og at kroppen klarer opprettholde normal energi enn om man er litt mer midt på skalaen. Så spesielt viktig å spise næringsrik kost når man er helt i grenseland for undervektig. Anonymkode: 488e4...437 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #32 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg forstår hvor du vil, men føler at det ikke stemmer med min situasjon. For jeg føler meg ikke stinn av liten mengde mat, og er på ingen måte slik at jeg har vendt magesekken til å spise lite. Har alltid fått kommentarer på at folk ikke skjønner hvordan jeg kan være så slank og spise så mye. Da jeg var yngre spiste jeg mye drittmat og godteri, noe jeg nå i stor grad har kuttet ut, men vekten har allikevel vært lav hele veien. Hvis det er slik at jeg veier for lite tror jeg at jeg må gjøre andre tiltak enn å spise mer. Anonymkode: 23a87...6f8 Hvis man veier 49 kg så spiser man ikke mye. Anonymkode: 1ba5b...210 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #33 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I følge melk.no, er du normalvektig. Du er i nedre del av normalvektig riktig nok, men det må vel være like bra som øvre del? Jeg er i samme del av området selv. Anonymkode: eb3b4...b96 Ts er en promp i fra å være undervektig. 50 kg er normal, 49 er under. Anonymkode: 1ba5b...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #34 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 10.53): Og jeg løp på morgenen, spiste en banan og en neve nøtter før jeg løp, og spiste en solid frokost når jeg var ferdig. Er det kanskje dumt? Bør man vente til etter å ha spist et ordentlig måltid? Anonymkode: 23a87...6f8 Kan det være at kroppen din bare ikke trives med trening på morgningen? Jeg har trent noen kondisjonsøkter på morgningen ved noen få tilfeller, og har blitt svimmel hver gang. Jeg er ikke undervektig, og har heller ikke vært helt tømt for energi før treningsøkten. Anonymkode: 01434...e0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #35 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts er en promp i fra å være undervektig. 50 kg er normal, 49 er under. Anonymkode: 1ba5b...210 Har du samme holdning til de som bare er 1kg fra å være overvektig? Anonymkode: 6f674...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #36 Del Skrevet 13. mars Ville ikke bekymret meg. Jeg veide det samme på din alder, er et par cm høyere. Jeg var i super form, markerte muskler og lav fettprosent. Nyt det mens du kan. Nå er jeg i 40-årene, er fortsatt normalvektig, men veier rundt 60 kg, selv om jeg trener både styrke og cardio. Anonymkode: 536e9...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #37 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 9.10): Tusen takk, jeg har jo tenkt på at kroppen kanskje har godt av å ha et "reservelager".. det har jeg jo ikke med den vekten jeg har nå. Jeg spiser meg alltid så mett at jeg kjenner at det presser seg litt på i magen på en måte, for tenker jo at jeg trenger å være sikker på at jeg alltid får i meg nok mat, nettopp fordi vekten er lav. Føler jo selv at det er ubehagelig å spise mer enn dette.. Kombinerer du løpetreningen med styrke? Jeg er ikke så glad i å trene tung styrke, men tror kanskje kroppen min hadde hatt godt av det Anonymkode: 23a87...6f8 Nei. Vet jeg burde, men har ikke kommet i gang. Men underkroppen er full av muskler gjennom løping i terreng. Skulle til å poste et bilde, men det blir for avslørende. Jeg har veldig muskuløse legger, lår og rumpe kun gjennom løpingen. Overkroppen er det verre med. Der trenger jeg styrketrening.... Når du har trent deg opp i noen måneder, dersom du fremdeles sliter med energien, da vet du at du må spise mer. Nå er du utrent, og vil kjenne deg sliten uansett vekt (innen normalsjiktet). Anonymkode: bb9f9...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #38 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 12.3.2025 den 16.01): Har du samme holdning til de som bare er 1kg fra å være overvektig? Anonymkode: 6f674...b9d Hvilken holdning? Anonymkode: 1ba5b...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #39 Del Skrevet 14. mars Jeg er 163 og veier 49. Altså samme som deg. Ser ikke undervektig ut, men slank så klart. Jeg blir fort sliten av løping, men det har ikke noe med vekta å gjøre, har alltid hatt det sånn uansett hva jeg har veid. Løping er rett og slett noe som ikke passer min kropp. Går i stedet lange turer. Anonymkode: 56973...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #40 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilken holdning? Anonymkode: 1ba5b...210 Det virket som om du mener det er farlig å ligge på grensen til undervekt, sier du det samme til de som er på grensen til overvekt. Det er forskjellig hvor godt folk tåler å være over- eller undervektig. Anonymkode: 6f674...b9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå