AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #41 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Anbefaler deg å lese boken Hjernesterk og opp på forskningen om trening før du starter på medisiner. Jeg er en av de som tror medisiner kan skape ubalanser i tarmflora etc. De sier at jevnlig og kontinuerlig fysisk aktivitet (over tid, her snakker vi flere måneder - halvt år - opp mot et år!) har like god effekt som antidepressiva. Og det er helt uten bivirkninger! Forstår at det føles vanskelig å skulle begi seg ut på det nå, men man kan starte i det små. Gå rolig et par ganger i uka. Yoga, lett styrke. For så å trappe gradvis opp. Anbefaler å lese boka, det er skikkelig interessant. Og har du testet ut lysterapi? Får du nok dagslys? Høres ut som du sliter med SAD (sesongavhengig depresjon). Og spiser du sunt og variert? Slike ting spiller mye inn på hvordan vi har det. ❤️ Anonymkode: 8bf47...cbd Det er dette jeg også har vært redd for. At det ødelegger balanse i kroppen som kanskje kunne vært rettet opp i på andre måter. Går en liten tur en gang i uka, ellers er det lek og aktiviteter med barna. Har ikke så mye treningsfokus. Spiser sunt og variert, mye grønnsaker, unngår ultraprosessert. Føler det har hjulpet mye på å ha et mer stabilt humør og psyke. Men det knekker ikke en depresjon akkurat. Jeg tenker at vi helt sikkert må ta en samtale om fordelingen hjemme og jobbmengde. Vi er kanskje litt sånne mennesker som vil klare alt, og så blir det problemer med jevne mellomrom når man bikker over. Anonymkode: f8004...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #42 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er dette jeg også har vært redd for. At det ødelegger balanse i kroppen som kanskje kunne vært rettet opp i på andre måter. Går en liten tur en gang i uka, ellers er det lek og aktiviteter med barna. Har ikke så mye treningsfokus. Spiser sunt og variert, mye grønnsaker, unngår ultraprosessert. Føler det har hjulpet mye på å ha et mer stabilt humør og psyke. Men det knekker ikke en depresjon akkurat. Jeg tenker at vi helt sikkert må ta en samtale om fordelingen hjemme og jobbmengde. Vi er kanskje litt sånne mennesker som vil klare alt, og så blir det problemer med jevne mellomrom når man bikker over. Anonymkode: f8004...bb7 Man burde bevege seg hver dag, på en eller annen måte. Jeg merker det ganske fort på stemningsleie og psyke hvis jeg ikke får trent eller får nok dagslys på noen dager. Veldig fint at du spiser sunt. Men høres ut som dere må justere litt slik at du også får tid til å ta vare på seg selv. Man blir ikke utbrent av å jobbe for mye, men av å ikke hvile. Hvile kan også være et fristed og tid for seg selv - f.eks. trening. Høres ut som du burde gå ned i stillingsprosent og at du må være dønn ærlig med mannen din om hvordan situasjonen tærer på deg. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 8bf47...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå