AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Del Skrevet 11. mars Jeg skal ha en liten samling. Skal være 3 retter. Gluten og nøttefritt. Jeg er ikke glad i å lage mat, så ønsker noe som ikke tar for lang tid (jeg bruker lang tid selv på enkle matretter) og ikke er for dyrt. Jeg ønsker ikke å stå lenge på kjøkkenet når gjestene har kommet. Har noen tips om hva jeg kan lage? Vi blir 6 personer og gjester trenger tilpasset mat uten gluten og nøtter. Uformell setting, men hyggelig med venninner der vi pynter oss. Vi er i 40-50 åra. Anonymkode: c396c...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #2 Del Skrevet 11. mars Bestill maten. Anonymkode: 28392...970 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Del Skrevet 11. mars Det blir dyrt. Anonymkode: c396c...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #4 Del Skrevet 11. mars Forrett, Bruschetta Hovedrett, lammelår (billig nå rundt påsketider) med kokte grønnsaker, Hasselbackpoteter og sjy Dessert, hjemmelaget fruktsalat med krem Anonymkode: a3e15...ba6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #5 Del Skrevet 12. mars Ovnsbakt asparges med spekeskinke https://meny.no/oppskrifter/Gronnsaker/Ovnsbakte-asparges-med-skinke/ Marry me chicken https://gladkokken.no/oppskrifter/marry-me-chicken Jeg syns glutenfri pasta gjerne har litt merkelig konsistens, så jeg ville servert potetstappe eller ovnsstekte poteter til istedenfor pasta som er anbefalt i oppskriften Dessert kan jo være en enkel sjokolademousse, servert med friske bær og frukt. Den kan lages dagen i forveien, så slipper du å tenke på å lage den dag du skal ha gjester. Anonymkode: a5a73...a04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #6 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Forrett, Bruschetta Hovedrett, lammelår (billig nå rundt påsketider) med kokte grønnsaker, Hasselbackpoteter og sjy Dessert, hjemmelaget fruktsalat med krem Anonymkode: a3e15...ba6 Svært mange spiser ikke fersk sau, så det hadde jeg unngått. Bytt ut lam med en gryte av storfe. Anonymkode: f86e5...297 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #7 Del Skrevet 12. mars Du kan jo for eksempel kjøpe hovedretten ferdig, stikke innom Spar eller Meny og bestille et antall kilo av en god gryterett som for eksempel Beef Bourguignon, så koker du selv ris til (og lager eventuelt en salat), og så tar du bruschetta (som hun over nevner) som du ordner selv til forrett, og fruktsalat eller sjokolademousse til dessert. Alltid greit med sånt som du bare kan varme opp, og med desserten også i boks kvelden i forveien, så har du igjen å ordne med bruschetta, og det er overkommelig. https://www.frukt.no/oppskrifter/klassisk-bruschetta-med-rodlok/ Anonymkode: b949a...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #8 Del Skrevet 12. mars Bruschetta er da ikke glutenfritt? Kanskje du kunne bruke en tomat og mozarella salat som forrett, også kalt caprese? Det er enkelt, og jeg synes det er veldig godt om du får tak i gode tomater og god mozarella. En gryterett du lager selv, der har du full kontroll på at det ikke er mel i. Coq a vin e godt, eller finnbiff, viltgryte, noe med storfe? Eventuelt moussaka der du tykner sausen med Snøfrisk i stedet for hvetemel? Du kan lage den dagen før og sette i ovnen så den er klar til dere skal spise. Ostefat med druer, syltetøy, valnøtter i honning (om noen tåler det), oppkuttede grønnsaker. Du kan eventuelt bake brie eller en annen ost i ovnen med litt honning. Anonymkode: faef3...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #9 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Forrett, Bruschetta Hovedrett, lammelår (billig nå rundt påsketider) med kokte grønnsaker, Hasselbackpoteter og sjy Dessert, hjemmelaget fruktsalat med krem Anonymkode: a3e15...ba6 Er det ikke gluten i bruschetta, da? Anonymkode: cde47...042 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #10 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det ikke gluten i bruschetta, da? Anonymkode: cde47...042 Glutenfritt brød. Anonymkode: a3e15...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #11 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Svært mange spiser ikke fersk sau, så det hadde jeg unngått. Bytt ut lam med en gryte av storfe. Anonymkode: f86e5...297 Svært mange spiser ikke lammelår? Det var nytt for meg 🙃 Anonymkode: a3e15...ba6 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satansopp Skrevet 12. mars #12 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Svært mange spiser ikke lammelår? Det var nytt for meg 🙃 Anonymkode: a3e15...ba6 Jeg er egentlig enig med den du siterer: Kjenner veldig mange som ikke liker fårekjøtt (selv om lam selvsagt er mildere på smak enn voksen sau). Men du kjenner jo sikkert gjestene dine best😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #13 Del Skrevet 12. mars Spekeskinke og melon må være den enkleste forretten jeg kan komme på? Ellers funker det med supper også, f.eks blomkålsuppe med biter av blomkål og litt stekt skinke/bacon. Hovedrett er jeg glad i alt som kan gjøres i langpanne, f.eks kyllinglår/kylling i biter, gode grønnsaker og poteter, dryss over litt olje, gode krydder og litt kraft. Dessert pleier jeg alltid sette fram et fruktfat, med frukten skåret i passe biter, i tillegg til en mektigere dessert. Litt gammeldags kanskje? Men er glad i sitronfromasj. Mange vegrer seg for dessert, så blir det et alternativ for alle. Ellers er fruktsalat fint, og den blir bare bedre om den er laget dagen før og får stå litt. Pisket krem ved siden av. Anonymkode: e4cb7...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #14 Del Skrevet 12. mars Ser at flere foreslår fruktsalat med pisket krem til dessert, men fruktsalat er så mye bedre med vaniljeis, enn krem. Da er det litt arbeid spart også. Anonymkode: c5a9a...97f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #15 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ser at flere foreslår fruktsalat med pisket krem til dessert, men fruktsalat er så mye bedre med vaniljeis, enn krem. Da er det litt arbeid spart også. Anonymkode: c5a9a...97f Ja, så lenge det er skikkelig god vaniljeis av høy kvalitet😊 Anonymkode: cf6fc...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #16 Del Skrevet 12. mars Forrett: glutenfrie salte kjeks med en god ost+marmelade+drue eller med pepperrotkrem+røkelaks+fersk dill Middag: helstekte fileter av god laks/ørret med ris og mangosalsa, dander med fersk koriander og en bit lime Dessert: god vaniljeis mef varme eller, ristede mander og kanel Anonymkode: e5d10...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #17 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dessert: god vaniljeis med varme epler, ristede mander og kanel Anonymkode: e5d10...ebb * Anonymkode: e5d10...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #18 Del Skrevet 12. mars Andre hovedretter som er forholdsvis enkle å lage, men tar litt tid Pulled pork Anonymkode: faef3...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #19 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Andre hovedretter som er forholdsvis enkle å lage, men tar litt tid Pulled pork Anonymkode: faef3...90b Det gikk litt fort, tenkte også på Kalvestek Roastbiff Røkt svinekam Ovnsbakt fisk på grønnsaker Anonymkode: faef3...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #20 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Svært mange spiser ikke lammelår? Det var nytt for meg 🙃 Anonymkode: a3e15...ba6 Spiser det ikke selv og kjenner mange som unngår det. Noen pga smak, noen pga saueholdet. Anonymkode: 507f0...2ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå