Gå til innhold

familie medlem har vunnet masse penger..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mye penger er det snakk om egentlig? Og hva er relasjonen deres?

Anonymkode: 63623...d1b

Helt enig.

For å si det sånn: Hvis jeg/mannen hadde vunnet under 50 millioner, så ville vi ikke hatt noe å dele til andre enn våre egne barn. Over 50 millioner så kunne vi vurdert å dele med søsken og nieser/nevøer (foreldrene våre er døde). Men, sett bort ifra barna mine så er jo vennene mine de nærmeste for meg, så blodsbånd betyr sånn sett ingen ting. Ville sannsynligvis gitt betydelig mer til min uføre bestevenninne enn til andre familiemedlemmer. 

Anonymkode: ffde2...c77

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vant for en tid tilbake flere millioner i Lotto. Betalte ut huset mitt, satte av penger til barna og ga bort 1 mill til broren min, og 500 000 til pappa. Broen min ble så glad at han gråt. Han hadde virkelig ikke forventet noe. Pappa ble veldig glad, men så overførte han pengene tilbake til barna mine. Øvrig familie ga jeg ikke penger til. 

Anonymkode: 71532...e35

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et familiemedlem som kunne skrevet noe sånn. Hun har skrevet lignende misunnelsestråder om meg på Kg. Jeg hadde ikke vunnet noe men er bedre til å ta gode valg enn vedkommende. Blir irritert på slike folk og ts er garantert noen som har tatt dårlige valg og sitter i knipe pga det. Sånne deler man ikke ut penger til! 

Anonymkode: f57df...1ff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym 86 skrev (7 timer siden):

Hei. Nå er jeg kjempe frustrert og sint.  Et familie medlem og kona har vunnet masse penger i et Lotto spill.  Jeg trodde vi skulle få noe da vi sliter sånn med økonomien.  Det er snakk om mye penger. Men de nekter å gi noe til noen. De trenger ikke så mye penger. Jeg vet at vi ikke har rett til å kreve noe men det er så frustrerende. Blir lei meg. Jeg hadde delt noe om det var meg som vant så mye.  Jeg kan vel ikke si noe heller ….

Sjalusi er ikke godt ❤️‍🩹

Anonymkode: 937a6...86b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonym 86 skrev (9 timer siden):

Hei. Nå er jeg kjempe frustrert og sint.  Et familie medlem og kona har vunnet masse penger i et Lotto spill.  Jeg trodde vi skulle få noe da vi sliter sånn med økonomien.  Det er snakk om mye penger. Men de nekter å gi noe til noen. De trenger ikke så mye penger. Jeg vet at vi ikke har rett til å kreve noe men det er så frustrerende. Blir lei meg. Jeg hadde delt noe om det var meg som vant så mye.  Jeg kan vel ikke si noe heller ….

Sint faktisk. Hvorfor trodde du at dere skulle få noe av andre sin gevinst? Er de opplyst om din økonomi? 

Anonymkode: 384b3...1db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forventer ingenting av familiemedlemmer, men hadde vært hyggelig å få noe. Alle mine besteforeldre er døde for lengst og ble veldig gamle. Om mine foreldre hadde vunnet så hadde jeg håpt at de kunne enten pusset opp eller solgt huset og kjøpt noe nytt. Er enebarn så vil jo arve en gang, men forventer 0 nå.

Anonymkode: 4841b...e1f

AnonymBruker
Skrevet

Men herrlighet da! Jeg hadde ikke forventet å få av egne foreldre engang. (Vi har fin kontakt). 
Skjønner ikke hvorfor i all verden folk forventer å FÅ penger av andre.

Anonymkode: 6d2ba...d5f

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Anonym 86 skrev (11 timer siden):

Hvorfor er du sint egentlig? Du har jo ikke noe rett på å bli sint på noen som helst fordi de ikke vil dele en pengepremie med deg! Du burde virkelig jobbe med dine egne holdninger, og åpenbart også dine økonomiske kunnskaper! 
ps. Trenger dere økonomisk hjelp så får dere oppsøke det, ikke tigge fra de som har vært heldige med å vinne!

Anonymkode: b40a8...d22

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og ts var poff borte med en gang?

Anonymkode: 526c6...b46

Sikkert for opptatt med å surmule og tigge gevinst til å rekke å ta en tur innom sin egen tråd.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Misunnelse er et stygt monster… Hadde du delt selv da ts, om det var du som vant? 

Har selv et familiemedlem som sliter økonomisk og forventer hjelp og støtte. Vedkommende sliter pga mange dårlige valg og uansvarlighet i hele voksenlivet. 

Det beste rådet til deg: Ta ansvar for eget liv, ikke forvent at andre skal ordne opp for deg! 

Anonymkode: 41db7...441

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste vil i løpet av livet oppleve at enkeltpersoner rundt seg, venner, slekt, kollegaer, naboer er mye mye rikere enn deg selv. Selv kjenner jeg en "nesten-milliardær". Det går ikke an å gå rundt å irritere seg over det. Det vil bare gå ut over deg selv.

Anonymkode: a0d28...498

• Liker 3
Skrevet
Anonym 86 skrev (15 timer siden):

Hvorfor trodde du at du skulle få noe? 

Hvem sin feil og hvem sitt problem er det at dere sliter med penger? 

Enn å tro at man har rett på andres penger 😂

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri delt pengene med noen. Jeg har tre barn og etter å ha betalt mitt eget boliglån og dratt på en råflott ferie hele familien hadde resten gått på sparekonto til barna mine slik at det blir lettere for dem når de skal studere og ut på boligmarkedet. Jeg er ansvarlig for meg og mine barn og de kommer alltid alltid først. Jeg er ikke ansvarlig for mine søsken eller andre familiemedlemmer og ikke mine venner. De er ansvarlige for seg og sin egen økonomi. 

Anonymkode: eaf6e...2ac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...