AnonymBruker Skrevet i går, 10:12 #41 Del Skrevet i går, 10:12 Selv om noen nær deg plutselig får mye penger, så kan du ikke forvente at de skal gi deg penger. Dels fordi om de gir noen penger, så må de gjerne gi flere penger. Og det er jo gjerne slik at pengegevinster ikke er så store som de høres ut, når de skal fordeles ut. Ofte gir det jo kun litt bedre økonomi en periode, og så er alt ved det normale igjen. (For det er lett å bruke opp når man tror man har "masse".) Hadde du forventet at de skulle GI deg penger om de arvet penger også? Eller om de fikk et stort forsikringsoppgjør? Og så vet jo ikke vi noe som helst om HVORFOR du sliter økonomisk. Det gjør antagelig de. Så kanskje de ser at det å gi deg penger ikke vil hjelpe deg. Det vil heller være å sette deg i stand til å kaste bort ennå mer penger. Anonymkode: 9ee6c...d79 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:13 #42 Del Skrevet i går, 10:13 Etter noen dyre erfaringer har jeg lært at det ikke hjelper å gi penger til folk som selvforskyldt sliter med økonomien, de er nødt til å lære selv. Anonymkode: 16d16...04a 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:17 #43 Del Skrevet i går, 10:17 Kjente ei som vant en grei slump på penger, og ho var så nyrik att ho ville spandere på alle rundt seg av pur glede. Men her holdt vi rundt heldigvis tilbake, fordi, om ALLE skal få, så blir det dessverre lite tilbake til ho som vant i utgangspunktet. Ho fikk lov å beholde pengene sine, og vi rundt ho gleda oss på hennes vegne, uansett hvor lite VI hadde. Anonymkode: 27f1f...5eb 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:18 #44 Del Skrevet i går, 10:18 Ja.. dette er jo den norske forventningen om å bare skulle få ting og penger, uten innsats. Relasjonen er vel ikke nær nok, da. Hvis det ikke er foreldre det er snakk om synes jeg ikke man kan forvente noe som helst av pengegaver. Anonymkode: 5c7cf...bbe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:20 #45 Del Skrevet i går, 10:20 Hva har du gjort for å fortjene penger av de? Og hvorfor sliter dere økonomisk? Anonymkode: de683...edd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:20 #46 Del Skrevet i går, 10:20 Tja hadde jeg vunnet hadde jeg uansett gitt bort penger til min datter som er i slutten av 20 årene. Hadde jeg vunnet en betydelig sum over 10 mill hadde jeg nok også gitt til broren min og kona, og mora mi. Men annen slekt nei, og ikke venner, da blir det plutselig vanskelig hvem som skal få osv, dvs hadde jeg vunnet 300 millioner hadde jeg nok spandert en million på hver. Anonymkode: 7290b...5df 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:20 #47 Del Skrevet i går, 10:20 Jeg skjønner deg, hvis dere ellers er nære, er det sårt om de ikke hjelper deg. Jeg hadde personlig hjulpet alle i min familie om jeg vant masse penger. Hva har man ellers familie til om man ikke skal støtte hverandre? I hele resten av verden hadde de hjulpet familien, det er bare her i Vesten at vi er så egoistiske at vi beholder alt selv. Anonymkode: eb59e...e82 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:22 #48 Del Skrevet i går, 10:22 Anonym 86 skrev (1 time siden): Hei. Nå er jeg kjempe frustrert og sint. Et familie medlem og kona har vunnet masse penger i et Lotto spill. Jeg trodde vi skulle få noe da vi sliter sånn med økonomien. Det er snakk om mye penger. Men de nekter å gi noe til noen. De trenger ikke så mye penger. Jeg vet at vi ikke har rett til å kreve noe men det er så frustrerende. Blir lei meg. Jeg hadde delt noe om det var meg som vant så mye. Jeg kan vel ikke si noe heller …. Du hadde ikke delt. Det er ikke din gevinst. Misunnelse er bare stygt du burde være glad på andres vegne. Skam deg. Anonymkode: 83f2f...a9d 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:25 #49 Del Skrevet i går, 10:25 og denne tråden TS minner meg på å ALDRI fortelle en sjel om det hvis jeg vinner penger, gribber trenger vi ikke, spesielt ikke de som bruker offerrollen for sin situajson som pressmiddet.. Anonymkode: 4c23a...bb1 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:26 #50 Del Skrevet i går, 10:26 Ts svarer jo ikke på hvor mye de vant og hvilken relasjon de har. Men jeg har selv sittet og dagdrømt om hvordan jeg skulle dele ut til familie og veldedige formål dersom jeg vant, og etterhvert som jeg begynte å summere opp, var det mange millioner jeg måtte vinne for at det faktisk skulle monne litt. (Har stor familie) Så jeg måtte vunnet minst 20 mill. 😂 Hadde jeg vunnet 2 mill ville jeg betalt ned lånet og tatt med familien på ferie, og satt resten i fond. Hadde jeg vunnet 4, hadde jeg delt en mill på familie og veldedighet. Og over det, kunne jeg delt mer. Men problemet er jo at man må jo dele likt og rettferdig, jeg hadde aldri kunne delt mer med noen var fordi jeg visste at de hadde dårlig tid. Så gevinsten må jo være ganske betydelig for at det skal bli mer enn lommerusk på hver. Men hadde noen forventet at jeg delte, hadde jeg nok følt det var litt utakknemlig.. Anonymkode: 087e6...d40 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet i går, 10:27 #51 Del Skrevet i går, 10:27 Hadde det vært mamma som vant, hadde jeg nok tenkt at hun ville delt, ikke forventet, men antatt, hvis det var mange mill.. 🤔 Har flere tanter og onkler som sitter veldig godt i det, men ville aldri tenkt tanken engang at de hadde delt med meg 😂 uansett hvor dårlig råd jeg hadde hatt så kunne jeg aldri forventet eller krevd å få. Men som sagt.. Hadde det vært mamma/ svigermor eller svigerfar, sånn aller aller nærmest, og det var mange (!) millioner, ville jeg nok antatt de hadde delt. Men hadde ikke blitt sur om de ikke gjorde.. Det er da ikke dems feil om jeg hadde slitt.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet i går, 10:41 #52 Del Skrevet i går, 10:41 (endret) Det kommer jo helt an på familierelasjon og hvor mye penger. En helt vanlig lottogevinst på 5-15 millioner, det er absolutt ikke nok til at jeg kunne delt mye med nær og fjern. Da hadde jeg betalt ned egen gjeld, sørget for at mine foreldre og søsken hadde det mer komfortabelt, men kunne ikke fjernet all gjelden deres. Også hadde jeg satt av penger til egne barn, og til egen pensjon. Begynner man å se videre på familie som tante/onkel/søskenbarn, ja da begynner det å bli rimelig mye mennesker involvert. Og kan ikke forskjellsbehandle de så veldig heller. Så for at jeg skulle delt ut penger til de, måtte det vært en av disse virkelig svære premiene i f.eks Eurojackpot på flere titalls millioner. Og uansett sum og relasjon kan man egentlig ikke forvente noe. Man kan håpe og tro, men ikke forvente. Endret 23 timer siden av Diskulis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #53 Del Skrevet 23 timer siden Man må kjøpe seg bil flere ganger gjennom livet. Bolig koster. Ferie koster. 3 mill om 20 år er ikke en stor sum. Å dele ut Lottogevinst er ren idioti. Da forstår man ikke penger. Anonymkode: ffa9f...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #54 Del Skrevet 23 timer siden Hvorfor er du sint, TS? Er det fordi du hadde en forventning om at du skulle få masse penger og nå er du skuffa? Da lurer jeg på hvorfor du har innbilt deg at noen skal gi deg penger bare fordi dere er i slekt og hvor mye synes du at du skulle få? Anonymkode: d882b...863 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #55 Del Skrevet 23 timer siden Kommer ann på hva du anser som mye penger. Hadde jeg vunnet så skulle jeg sikret meg selv, ektefelle og barna økonomisk før jeg ga til noen andre. Jeg skulle derfor vunnet godt over 50 millioner før jeg hadde gitt bort en eneste krone, kanskje mer enn det også. Og så mye et det veldig få som vinner. Anonymkode: 8e0d3...8e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DittHåp Skrevet 23 timer siden #56 Del Skrevet 23 timer siden Sett at de som vant delte ut litt til familien, da hadde det raskt kommet et nytt innlegg her med sutring over at de fikk for lite. Moralen er nok at hvis man vinner, uansett beløp: ikke si det til noen! 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 23 timer siden #57 Del Skrevet 23 timer siden Skjønner at du er misunnelig. Hvem har ikke lyst til å vinne en stor pengesum? Men det er ikke du som har vunnet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #58 Del Skrevet 23 timer siden Du tigger penger fra familiemedlemmer og synes du fortjener det og synes de er fæle som ikke er minibanken din. De har ikke lyst til å gi penger gratis til deg. Så overraskende da gitt..... Anonymkode: e081f...1e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 23 timer siden #59 Del Skrevet 23 timer siden Du har jo ikke rett på noe Skjønner en del holder munn hvis de vinner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #60 Del Skrevet 23 timer siden Jeg hadde hjulpet mammaen min. Men ingen andre. Anonymkode: 5a5db...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå