AnonymBruker Skrevet i går, 11:42 #61 Del Skrevet i går, 11:42 Herlighet for en holdning. Hvorfor sliter du økonomisk da? Hvilke valg har du gjort som førte deg dit? Hadde jeg vunnet 400 millioner kunne jeg glatt delt med venner og familie. Ikke millioner til alle, men noe hadde mange fått. Først og fremst barna hadde fått hver sitt fond til boligkjøp eller utdanning. 20 millioner, nei, da hadde jeg delt noe med to venninner som er alene med 4 barn, med hver sin utro ufordragelig eks. Hvor stor er premien ts? Anonymkode: 48cb3...ef4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:24 #62 Del Skrevet i går, 12:24 Er det foreldrene dine, så skjønner jeg godt at du er skuffet. Men ellers kan du ikke forvente noe. Og si man vinner 20 mill, og skal dele med alle i familien, da blir det ikke mye på hver. Vinner jeg 15 mill, så deles det likt på meg, og mine 2 barn. Jeg hadde betalt ned boliglån, pusset opp og kjøpt ny bil. Barna hadde fått kjøpt hver sin 2 roms leilighet, og hatt litt penger til studier. Anonymkode: fe755...24f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:20 #63 Del Skrevet i går, 14:20 Jeg hadde ikke delt. Jeg hadde heller ikke fortalt noen at jeg hadde vunnet, da det er så ufattelig mange som hadde ment de hadde rett på en del kaka. Det er leit at du/dere sliter økonomisk. Men det er deres ansvar og ikke andre sitt ansvar, uansett hvor heldig stilt de er /ikke er. Anonymkode: d819a...b78 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:30 #64 Del Skrevet i går, 14:30 Her kommer det veldig an på. Hadde jeg vunnet 1 mill, hadde jeg ikke gitt bort noe. Det er jo egentlig ikke så mye om man har huslån osv. Da hadde vi nok brukt de pengene på å betale ned huslån, billån e.l. Kanskje tatt én tur ut på restaurant. Hadde jeg vunnet 10 mill, hadde jeg fint gitt en sum til min søster som er ufør, men det er det. Vi er veldig nære. Hadde ikke gitt til f.eks et søskenbarn som jeg ikke har så mye kontakt med. Anonymkode: 84e71...2a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:34 #65 Del Skrevet i går, 14:34 Jeg har ikke så god råd selv, og det skulle vært en stor premie om jeg i det hele tatt skulle delt med noen andre enn mine barn. Både mine søsken og foreldre sitter greit i det med både hus og bil - og to inntekter. Jeg bor alene og forsørger to barn 100% og har kun råd til å leie. Forventer overhodet ikke at noen skal komme og løfte min økonomiske status kun fordi vi er i slekt. Å bare bli gitt noe hjelper sjelden - da må summen være betydelig. To mill på konto hadde hjulpet meg masse i dag, men jeg har vært på mottakerenden av to litt halvgamle biler. Giverne mente det aller beste - de så jeg var uten bil og hadde bare gode hensikter. Men de ga meg også masse utgifter. Forsikring, bensin, nye dekk osv. Ingen av bilene gikk gjennom eu-kontroll og måtte fikses for hhv 15000 og 35000. De pengene hadde jeg ikke da, så begge bilene gikk på dynga (ikke verdt å selge engang). Den ene bildonasjonen kom fra en forelder, og da fikk mine søsken penger tilsvarende verdien på bilen. Det hadde nok i situasjonen vært mer nyttig for meg og, men så utakknemlig kunne jeg ikke være. Men vinner jeg 700 mill på eurojackpot i kveld kommer jeg til å være temmelig raus med mine nærmeste. 😁😆 Anonymkode: 54466...225 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:42 #66 Del Skrevet i går, 14:42 Og ts var poff borte med en gang? Mange ting som spiller inn her. Hvem er dette, hvilken relasjon har du til de, hvordan oppfører du deg ovenfor de før dette, hvor mye penger er det snakk om mm. Er det tremenninger til onkelen din du bare ser i bryllup og begravelser, eller er det dine foreldre du ellers har et tett forhold til? Vant de 3 millioner eller 30? Hvor mange egne barn og barnebarn har de? Anonymkode: 526c6...b46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:02 #67 Del Skrevet i går, 15:02 Summen er avgjørende. Tenker alt mellom 1-10 mill ikke er noe å dele med mindre man sitter med nedbetalt bolig av litt verdi og har barn/nære søsken som har behov for ek. Her koster en enebolig mellom 10-15 millioner. Jeg kunne delt med søsken og mor dersom jeg hadde vunnet 10 mill, men ikke store summer. Kanskje noen hundretusen og en betalt felles ferie. Resten hadde gått til bolig og bil. Anonymkode: 69a01...4e8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:05 #68 Del Skrevet i går, 15:05 TS forsvant, så da tipper jeg gevinsten var under 2 mill 😄. Og det er faktisk ikke så mye penger at man kan gi bort i hytt og pine. Anonymkode: 99d53...07a 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:06 #69 Del Skrevet i går, 15:06 Trodde lottogevinster var felleseie om en er gift...? Med mindre dere har særeie? Anonymkode: 73f52...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:09 #70 Del Skrevet i går, 15:09 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Trodde lottogevinster var felleseie om en er gift...? Med mindre dere har særeie? Anonymkode: 73f52...586 Har du lest det du svarer på? Anonymkode: 625d5...303 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:18 #71 Del Skrevet i går, 15:18 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja, huff så fæl "sånne som trådstarter" er.... Det er ikke greit hvis familiemedlemmer maser, men har TS sagt at hun har gjort det? Jeg hadde uansett delt ut litt penger til nære familimedlemmer uansett, men kun som et engangsbeløp. Anonymkode: 76260...07f Hadde jeg hatt et familiemedlem som trådstarter hadde jeg ikke delt en krone med vedkommende. Anonymkode: 92e46...554 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:19 #72 Del Skrevet i går, 15:19 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du lest det du svarer på? Anonymkode: 625d5...303 "Et familie medlem og kona" Han mente kanskje "av" kona? Anonymkode: 73f52...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet i går, 15:21 #73 Del Skrevet i går, 15:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): "Et familie medlem og kona" Han mente kanskje "av" kona? Anonymkode: 73f52...586 Tenker det er mer onkel Reidar og kona... Eller en bror og kona... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:32 #74 Del Skrevet i går, 15:32 Anonym 86 skrev (6 timer siden): Hei. Nå er jeg kjempe frustrert og sint. Et familie medlem og kona har vunnet masse penger i et Lotto spill. Jeg trodde vi skulle få noe da vi sliter sånn med økonomien. Det er snakk om mye penger. Men de nekter å gi noe til noen. De trenger ikke så mye penger. Jeg vet at vi ikke har rett til å kreve noe men det er så frustrerende. Blir lei meg. Jeg hadde delt noe om det var meg som vant så mye. Jeg kan vel ikke si noe heller …. "Et familiemedlem og kona", tolker jeg til "ikke foreldre". Du kan ikke forvente at noen ønsker å bare gi deg penger (men foreldre kunne kanskje gitt deg forskudd på arv). Det er snakk om mye penger, så bra for dem! Heldiggriser! Jeg håper de forvalter pengene på en fornuftig måte og ikke pisser dem bort.. ...åh! Vent litt, det er jo akkurat DET de gjør! De sier nei til alle, gjør ikke forskjell på noen (alle mener nok at sin grunn til å ville ha penger er den beste grunnen og at nettopp de "fortjener det mest"). Jeg håper de står stødig i sin avgjørelse. Du er selv ansvarlig for egen økonomi. Og ja: jeg vet hva jeg snakker om, jeg vet nøyaktig hvordan det er å være blakk alenemor på AAP mens regningene hoper seg opp. Men det er mitt liv, mine prioriteringer, mine valg og MITT ANSVAR. Anonymkode: 8e701...416 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet i går, 15:38 #75 Del Skrevet i går, 15:38 Anonym 86 skrev (6 timer siden): Hei. Nå er jeg kjempe frustrert og sint. Et familie medlem og kona har vunnet masse penger i et Lotto spill. Jeg trodde vi skulle få noe da vi sliter sånn med økonomien. Det er snakk om mye penger. Men de nekter å gi noe til noen. De trenger ikke så mye penger. Jeg vet at vi ikke har rett til å kreve noe men det er så frustrerende. Blir lei meg. Jeg hadde delt noe om det var meg som vant så mye. Jeg kan vel ikke si noe heller …. Med så mange orddelingsfeil hadde du ikke fått noe av meg heller..😆😆 Neida. Trist at du føler det slik, men man kan ikke forvente å bare «få» penger. Om det hadde vært foreldrene mine (som har god råd fra før) som hadde vunnet masse penger hadde jeg nok blitt skuffet om jeg ikke hadde fått noe av, men ingen andre. Det er så mange som sier at om de hadde vunnet mye penger, så hadde de ikke sagt det til noen. Jeg hadde ikke greid å tidd stilt i 1 minutt engang😂😂 🤞🏼for 717 millioner i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:40 #76 Del Skrevet i går, 15:40 Hvorfor tok du det som en selvfølge at du skulle få noe? Din feil, ditt problem. Ingen grunn til å bli sur. Anonymkode: 80b80...127 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:41 #77 Del Skrevet i går, 15:41 Jeg skjønner at ikke de vil gi deg penger. Anonymkode: 83f2f...a9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:42 #78 Del Skrevet i går, 15:42 Anonym 86 skrev (6 timer siden): Hei. Nå er jeg kjempe frustrert og sint. Et familie medlem og kona har vunnet masse penger i et Lotto spill. Jeg trodde vi skulle få noe da vi sliter sånn med økonomien. Det er snakk om mye penger. Men de nekter å gi noe til noen. De trenger ikke så mye penger. Jeg vet at vi ikke har rett til å kreve noe men det er så frustrerende. Blir lei meg. Jeg hadde delt noe om det var meg som vant så mye. Jeg kan vel ikke si noe heller …. Så bra for dem :) de har mine gratulasjoner. Når det gjelder deg. Kondolerer. Kan være de ikke ønsker dele når familien består av sutrepaver. Gjør som oss andre. Jobb for pengene. Anonymkode: 0930c...912 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filifjonkamor Skrevet i går, 15:44 #79 Del Skrevet i går, 15:44 Som mange andre spørsmål om, hva er mye? Og hva er relasjonen? Vet du så mye om deres private økonomi at du vet hvor mye de trenger? Kanskje har de mye gjeld? Kanskje vil de kjøpe seg dyrere bolig? Kanskje vil de reise på litt dyrere ferie. Har de barn vil de gjerne gi dem litt. Hadde det vært meg, hadde jeg kanskje gitt til mine foreldre men der hadde det stoppet. Men hadde heller ikke fortalt om gevinsten, da jeg vet det fort hadde ført til misunnelse En jeg kjente vant flere mill da hun var over 90 og denne personen sa klart og tydelig at hun ville ikke dele og hun skulle bruke så mye som mulig. Familien syntes dette bare var rett og rimelig og hun storkoste seg de siste årene hun levde. Litt penger ble det no igjen til arvingene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:02 #80 Del Skrevet i går, 16:02 Avhengig av sum, hadde jeg heller ikke gitt til andre enn foreldrene mine og søstra mi. Under 10 mill hadde det ikke blitt noe på dem heller, da jeg er ufør, leier og har en gammel bil. 10 mill er hus, flyttekostnader, ny(ere) bil og en buffer. Kanskje en ferietur. Med mindre jeg hadde tatt jackpot på over 100 mill så hadde ikke venner eller utvidet familie fått noe heller. Anonymkode: cec99...d4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå