AnonymBruker Skrevet 11. mars #1 Del Skrevet 11. mars En nabo av meg har ligget på palliativ avdeling lenge, og jeg har de siste ukene lurt på om hun har gått bort eller fremdeles lever. Jeg kjenner henne egentlig ikke og vil ikke kontakte hennes sønn, men synes det er vondt at hun ble så syk og lurer på hvor jeg kan finne ut om hun er død. Jeg kunne tenkt meg å lagt igjen en siste hilsen på en minneside, eller sende en liten blomst til begravelsen. Anonymkode: ebb27...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 11. mars #2 Del Skrevet 11. mars De fleste setter dødsannonse i avisen for sine avdøde. I mange aviser kan du søke på dødsannonser for hele landet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #3 Del Skrevet 11. mars https://vareminnesider.no Anonymkode: b563f...bf7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #4 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): https://vareminnesider.no Anonymkode: b563f...bf7 Takk. Ts Anonymkode: ebb27...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5 Del Skrevet 11. mars Hulderen skrev (1 time siden): De fleste setter dødsannonse i avisen for sine avdøde. I mange aviser kan du søke på dødsannonser for hele landet. Det blir mindre og mindre vanlig med dødsannonser i aviser. Det ble ikke satt dødsannonser i avisen på noen av de siste tre jeg kjenner som gikk bort. Ulike aldre og omstendigheter. Det var bare digitale dødsannonser. En av de ble omtalt i avisen men ikke i form av dødsannonse. Anonymkode: 8511f...381 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 11. mars #6 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det blir mindre og mindre vanlig med dødsannonser i aviser. Det ble ikke satt dødsannonser i avisen på noen av de siste tre jeg kjenner som gikk bort. Ulike aldre og omstendigheter. Det var bare digitale dødsannonser. En av de ble omtalt i avisen men ikke i form av dødsannonse. Anonymkode: 8511f...381 Det var digitale dødsannonser jeg tenkte på, når jeg skrev at TS kunne søke på dødsannonser i hele landet. Det kom kanskje ikke tydelig frem. Selv så har jeg ikke bladd i en papiravis på 10-15 år, minst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 11. mars #7 Del Skrevet 11. mars Til TS: Her er dødsannonsene i min lokalavis. Som du ser, så kan du klikke av for nasjonalt søk, og få opp dødsannonsene for hele landet. https://www.t-a.no/vis/dodsannonser/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #8 Del Skrevet 11. mars Bare å google navnet. Er personen død så kommer minnesiden eller dødsannonsen opp. 80% av byråene i norge bruker vareminnesider.no grunnen til at mindre og mindre folk bruker avisen er at det er dyrt. Og de kommer ikke ut så ofte lenger. Anonymkode: 3d370...f81 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #9 Del Skrevet 19. mars Det er ikke sikkert det lages dødsannonse... En av mine ekser mistet foreldrene sin med noen års mellomrom, og de hadde ikke dødsannonse på noen av dem (jeg har ikke spurt om hvorfor). Anonymkode: f0d15...4a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #10 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 10.44): Det blir mindre og mindre vanlig med dødsannonser i aviser. Det ble ikke satt dødsannonser i avisen på noen av de siste tre jeg kjenner som gikk bort. Ulike aldre og omstendigheter. Det var bare digitale dødsannonser. En av de ble omtalt i avisen men ikke i form av dødsannonse. Anonymkode: 8511f...381 Ikke så rart, for disse annonsene koster sykt mye og de ligger også kun tilgjengelig for avisens abonnenter. (Ganske tragisk egentlig, siden det koster såpass mye å få annonsen i avisa.) Gratis å legge ut fra våreminnesider, evt kun skrive noe selv på Facebook. Flere som bruker Facebook enn som abonnerer på lokalavis. Anonymkode: 064d9...9f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå