AnonymBruker Skrevet 6. august #101 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutt å mase om denne etikken hele tiden. Anonymkode: 0222b...b15 Enig, de fleste nerker kjøper materialer fra samme sted. Er ikke gen Temu-bomull selv om mange virker å tro det🤣 Anonymkode: e22dc...f8d 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:33 #102 Skrevet torsdag kl 22:33 AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 20.13): Så de får det bedre hvis de mister jobben og dermed pengene de tjener? Det er jaggu lett å sitte her på berget og slenge med pekefingeren mot folk som velger å handle fra Kina. Anonymkode: 0222b...b15 Ja det er lett å "slenge med pekefingeren" når man vet at produktene kan være laget av forfulgte Uigurfolk som tvinges til å jobbe gratis. De får det overhodet ikke bedre av at du og andre finansierer slavefabrikkene. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tenk-pa-sosknene-mine-nar-du-handler-pa-temu/17796726/ Anonymkode: 437b0...dcd 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:24 #103 Skrevet torsdag kl 23:24 AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 21.19): Enig, de fleste nerker kjøper materialer fra samme sted. Er ikke gen Temu-bomull selv om mange virker å tro det🤣 Anonymkode: e22dc...f8d At noen av de andre fast fashion-kjedene bruker bomull fra feil områder burde få deg til å boikotte disse kjedene også, istedet for å fortsette å handle på Temu med unnskyldningen "men andre gjør det samme!" Det finnes ikke en egen Temu-bomull, men over 80% av bomullen fra Kina anslås å komme fra Xinjiang-regionen. Du kan jo lese enda litt mer om hvordan Kina boikotter og stenger vestlige butikker og nettbutikker her: https://www.bbc.com/news/world-asia-china-56533560 Det finnes mye info der ute om du gidder å lese. Anonymkode: 437b0...dcd 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:04 #104 Skrevet fredag kl 00:04 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er lett å "slenge med pekefingeren" når man vet at produktene kan være laget av forfulgte Uigurfolk som tvinges til å jobbe gratis. De får det overhodet ikke bedre av at du og andre finansierer slavefabrikkene. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tenk-pa-sosknene-mine-nar-du-handler-pa-temu/17796726/ Anonymkode: 437b0...dcd Har vi glemt H&M, Zara, Apple, Adidas, Disney, GAP, VS, Nike mm sweatshops? Anonymkode: d9c05...3d8 4
AnonymBruker Skrevet fredag kl 00:24 #105 Skrevet fredag kl 00:24 Vi har kjøpt masser av klær fra Temu. Kjempefornøyde. Fått masse skryt ,kommer til å forsette å kjøpe derfra. 😊💙 Anonymkode: 86b8c...5c5 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:51 #106 Skrevet fredag kl 07:51 AnonymBruker skrev (8 timer siden): At noen av de andre fast fashion-kjedene bruker bomull fra feil områder burde få deg til å boikotte disse kjedene også, istedet for å fortsette å handle på Temu med unnskyldningen "men andre gjør det samme!" Det finnes ikke en egen Temu-bomull, men over 80% av bomullen fra Kina anslås å komme fra Xinjiang-regionen. Du kan jo lese enda litt mer om hvordan Kina boikotter og stenger vestlige butikker og nettbutikker her: https://www.bbc.com/news/world-asia-china-56533560 Det finnes mye info der ute om du gidder å lese. Anonymkode: 437b0...dcd Har aldri handlet på Temu og kommer nok heller aldri til å gjøre det, da billig dritt ikke er noe jeg ønsker å kjøpe. Men jeg boikotter aldri noe. Anonymkode: e22dc...f8d
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:00 #107 Skrevet fredag kl 08:00 Uten å ha lest igjennom 6 sider med kverulering om Temu, så tenker jeg at de fleste finner ut det samme som meg etter litt erfaring med produktene derfra. Jeg kjøpte i starten litt små lamper og klær, da de har mye fint til en billig penge. Men erfaringen min er at små elektronikken streiker etter kort tid, de fine skoene har elendige såler og klærne er av akryl/polyester som ikke puster og lukter fort ekkel svette, i motsetning til en vanlig t- skjorte fra Cubus. Så da kjøper jeg ikke noe særlig mer derfra - problem solved. Anonymkode: 80a70...21e 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 23:36 #108 Skrevet fredag kl 23:36 Thyra skrev (På 20.7.2025 den 10.23): Dette gjelder da ikke bare for Temu. Jeg har mye polyester i klesskapet som ikke er kjøpt på Temu... Og hadde jeg følt meg trygg på at klær fra norske butikker var framstilt på etisk vis, hadde jeg sluttet å handle på Temu. Det er vel en grunn til at norske butikker og nettbutikker ikke har lov til å selge temu klær?? Anonymkode: c3dc3...720 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:52 #109 Skrevet lørdag kl 13:52 AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 0.33): Ja det er lett å "slenge med pekefingeren" når man vet at produktene kan være laget av forfulgte Uigurfolk som tvinges til å jobbe gratis. De får det overhodet ikke bedre av at du og andre finansierer slavefabrikkene. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tenk-pa-sosknene-mine-nar-du-handler-pa-temu/17796726/ Anonymkode: 437b0...dcd Bryr meg ikke. Anonymkode: 0222b...b15 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 13:54 #110 Skrevet lørdag kl 13:54 AnonymBruker skrev (På 8.8.2025 den 0.33): Ja det er lett å "slenge med pekefingeren" når man vet at produktene kan være laget av forfulgte Uigurfolk som tvinges til å jobbe gratis. De får det overhodet ikke bedre av at du og andre finansierer slavefabrikkene. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tenk-pa-sosknene-mine-nar-du-handler-pa-temu/17796726/ Anonymkode: 437b0...dcd Du vet at Temu ikke har fabrikker? De er en salgsplattform akkurat som Miinto, Etsy, Epla, Finn og andre lignende salgsplattformer. Anonymkode: 0222b...b15 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:13 #111 Skrevet lørdag kl 15:13 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er vel en grunn til at norske butikker og nettbutikker ikke har lov til å selge temu klær?? Anonymkode: c3dc3...720 Veldig mange norske butikker selger varer fra de samme produsentene som selger på Temu. Du vet at Temu ikke er en produsent? Anonymkode: e22dc...f8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå