AnonymBruker Skrevet 19. juli #82 Skrevet 19. juli Hvis man er fornøyd med dårlig kvalitet og polyester er nok Temu greit det Anonymkode: 95a10...21d
AnonymBruker Skrevet 19. juli #83 Skrevet 19. juli Har du sjekket vaskelappen på disse fine kjolene dine, TS? Er de laget av polyester, akryl eller annet syntetisk materiale? Tenkte det, ja. Anonymkode: ba3a3...94f
AnonymBruker Skrevet 19. juli #84 Skrevet 19. juli LiseTV skrev (23 timer siden): Blitt mye Temuprat her. Har kjøpt flere kjoler fra der og brukt dem mye, særlig nå som det har vert så fin vær. Mange kvinner har i desse dager tatt frem sommerkjolene og skjørtene ute på byen. For meg triste greier, fargeløse kjedeleg stoff. Bare noen få hadde på kjole som jeg selv kunne brukt. Jeg og venninna mi hadde på oss fargerike fine kjoler fra Temu. Si hva der vil om Temu, men dem har mye fint som ikke finest i norske butikker, alt så kjedeleg der. Fint at de har fine farger. Antar de også er proppa i helseskadelige kjemikalier + fremstilt av mennesker som lever i ubeskrivelig fattigdom. Anonymkode: 2aabd...5d5 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #85 Skrevet 19. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fint at de har fine farger. Antar de også er proppa i helseskadelige kjemikalier + fremstilt av mennesker som lever i ubeskrivelig fattigdom. Anonymkode: 2aabd...5d5 Akkurat det er ikke unikt for Temu, gjelder vel nesten alle klesprodusenter Anonymkode: 95a10...21d 1
Rhodiola Skrevet 20. juli #86 Skrevet 20. juli Tråden er slått sammen med et tilsvarende emne: Temu igjen. Rhodiola, adm. 1
Thyra Skrevet 20. juli #87 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvis man er fornøyd med dårlig kvalitet og polyester er nok Temu greit det Anonymkode: 95a10...21d AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har du sjekket vaskelappen på disse fine kjolene dine, TS? Er de laget av polyester, akryl eller annet syntetisk materiale? Tenkte det, ja. Anonymkode: ba3a3...94f AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fint at de har fine farger. Antar de også er proppa i helseskadelige kjemikalier + fremstilt av mennesker som lever i ubeskrivelig fattigdom. Anonymkode: 2aabd...5d5 Dette gjelder da ikke bare for Temu. Jeg har mye polyester i klesskapet som ikke er kjøpt på Temu... Og hadde jeg følt meg trygg på at klær fra norske butikker var framstilt på etisk vis, hadde jeg sluttet å handle på Temu.
AnonymBruker Skrevet 20. juli #88 Skrevet 20. juli De som selger klær gjennom Temu er vel tilsvarende som det en får kjøpt i de fleste butikker ned gjennom Europa. Hvem har ikke kjøpt en lett sommerkjole når en er på tur? Billig kvalitet er det på dyre merker også, og de produserer og kjøper fra Kina/østen også👍🏼 Anonymkode: 787f1...16c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #89 Skrevet 20. juli Jeg har bestilt en del klær fra SHEIN, det er 100% bomull. Kjøper bevisst KUN 100% bomull eller viscose. Og kvaliteten på det jeg har fått er like god som HM, Cubus og andre billige kjedebutikker. Jeg unngår polyester og akryl, elastan og den slags, og opplever ikke at jeg tar skade av tøyet fra SHEIN. Og må legge til at jeg også har fått komplimenter på ting jeg har kjøpt på Shein Anonymkode: 947da...87c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #90 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har bestilt en del klær fra SHEIN, det er 100% bomull. Kjøper bevisst KUN 100% bomull eller viscose. Og kvaliteten på det jeg har fått er like god som HM, Cubus og andre billige kjedebutikker. Jeg unngår polyester og akryl, elastan og den slags, og opplever ikke at jeg tar skade av tøyet fra SHEIN. Og må legge til at jeg også har fått komplimenter på ting jeg har kjøpt på Shein Anonymkode: 947da...87c Selv om det er bomull er det jo uetisk produsert. Noen i de leddene av produksjonen er jo slaver. Anonymkode: ad009...313 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #91 Skrevet 20. juli Thyra skrev (10 timer siden): Dette gjelder da ikke bare for Temu. Jeg har mye polyester i klesskapet som ikke er kjøpt på Temu... Og hadde jeg følt meg trygg på at klær fra norske butikker var framstilt på etisk vis, hadde jeg sluttet å handle på Temu. Polyester får man kjøpt fra nesten alle merker. Men på Temu er vel alt det? I hvertfall det som er så billig at folk kjøper det Anonymkode: e22dc...f8d
AnonymBruker Skrevet 20. juli #92 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selv om det er bomull er det jo uetisk produsert. Noen i de leddene av produksjonen er jo slaver. Anonymkode: ad009...313 Men alle ledd i produksjonen til HM, Cubus og Lindex er helt etiske? Der har arbeiderne konkurransedyktig lønn og gode arbeidsforhold? Anonymkode: 947da...87c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli #93 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 18.01): Mmm, ok. Dette er ikke ting jeg finner på. Du kan søke på Temu på f.eks. NRK.no og få opp mange tester som er utført. Jeg vet at risiko er noe som er vanskelig for folk å forstå. Det er ikke et ukjent tema. Men det er frustrerende å være vitne til. Virkelig. Det er derfor jeg håper på en lovendring. Anonymkode: f84f0...9c3 Ja forby alle nordmenn å handle der. Å forby sine innbyggere er noe det landet kan! Hvorfor ikke forby tobakk og alkohol i samme slengen? Anonymkode: 674a5...0da
AnonymBruker Skrevet 20. juli #94 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selv om det er bomull er det jo uetisk produsert. Noen i de leddene av produksjonen er jo slaver. Anonymkode: ad009...313 Det gjelder de fleste merker, de får som oftest bomullen fra samme sted. Du trodde vel ikke hvert merke har sin egen bomullsplantasje? Anonymkode: e22dc...f8d 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli #95 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja forby alle nordmenn å handle der. Å forby sine innbyggere er noe det landet kan! Hvorfor ikke forby tobakk og alkohol i samme slengen? Anonymkode: 674a5...0da Tobakk er nok forbudt om en 10 års tid. Alkohol har man forsøkt å forby tidligere, det fungerte heller dårlig for å si det mildt Anonymkode: e22dc...f8d
LiseTV Skrevet 6. august #96 Skrevet 6. august Hei jeg har kjøpt noen kjoler fra Temu, fine men kvalteten?. Daglegkjolene ble bare lettvasket, men 2 nattkjoler jeg svettet mye i fikk vanlig (dagligvask) på min maskin. 40 grader og 3 skyllinger og sentrifuge 1400. Har vasket dem 3 ganger og vrengt dem før vask. Det var 2 fotside kjoler med glatt stoff. DEM er like fine, trodde aldri det da jeg bestilte dem. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august #97 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (På 11.7.2025 den 2.52): Er da bedre å kjøpe brukt enn temu o.l. Anonymkode: beedc...4ff Nei, det er bedre å kjøpe fra Temu enn å kjøpe brukt. Brukte ting er ekle. Anonymkode: 0222b...b15
AnonymBruker Skrevet 6. august #98 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (På 20.7.2025 den 17.15): Selv om det er bomull er det jo uetisk produsert. Noen i de leddene av produksjonen er jo slaver. Anonymkode: ad009...313 Slutt å mase om denne etikken hele tiden. Anonymkode: 0222b...b15 1
AnonymBruker Skrevet 6. august #99 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (På 19.7.2025 den 19.40): Fint at de har fine farger. Antar de også er proppa i helseskadelige kjemikalier + fremstilt av mennesker som lever i ubeskrivelig fattigdom. Anonymkode: 2aabd...5d5 Så de får det bedre hvis de mister jobben og dermed pengene de tjener? Det er jaggu lett å sitte her på berget og slenge med pekefingeren mot folk som velger å handle fra Kina. Anonymkode: 0222b...b15
AnonymBruker Skrevet 6. august #100 Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det er bedre å kjøpe fra Temu enn å kjøpe brukt. Brukte ting er ekle. Anonymkode: 0222b...b15 Hva er ekkelt med å kjøpe brukt? Anonymkode: e22dc...f8d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå