AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #1 Del Skrevet i går, 07:14 Jeg kjøpte meg ett par gensere fra Temu og er fornøyd med de selv. Jeg hadde en av de på meg da jeg besøkte ei venninne. Hun syntes genseren var kjempefin og ville ha samme. Det endret seg fort. Jeg fikk nærmest voksen kjeft av henne fordi den genseren var kreftfremkallende. Virket som genseren var full av penetrerende kreftceller. Jeg bruker aldri klær før de er vasken 1 gang, så vær så snill og belær meg en ting: Hvorfor er Temu klær så kreftfarlige? Anonymkode: a5789...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet i går, 10:07 #2 Del Skrevet i går, 10:07 Er klær fra Temu mer skadelege enn andre klær fra Kina og østen? Tror ikke noe på det. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:30 #3 Del Skrevet i går, 12:30 LiseTV skrev (2 timer siden): Er klær fra Temu mer skadelege enn andre klær fra Kina og østen? Tror ikke noe på det. Trur ikke det jeg heller, men reaksjonen til min venninne var jo hinsides. Skulle nesten tru genseren var fullstappet av kreftceller. Bare derfor jeg lurte på hva som ligger i hennes reaksjon. Anonymkode: a5789...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:35 #4 Del Skrevet i går, 12:35 Akkurat samme kvaliteten som H&M, Cubus osv Anonymkode: ad9a8...caf 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:41 #5 Del Skrevet i går, 12:41 Kjøpt klær fra temu jeg og, men forteller ikke om det- siden det er så mange stygge meninger. Jeg er fattig. Det var de "nye" klærne jeg kunne unne meg i år, sorry. Anonymkode: 2f386...b2d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 12:42 #6 Del Skrevet i går, 12:42 Kjøpt maser klær og sko fra temu. De holder som bare det. Masse klær fra temu som har blitt vasket på 60 grader sikker 100 ganger...de holder forsatt farge og stoffet holder seg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #7 Del Skrevet i går, 12:44 Du får samme kvaliteten i vanlige klesbutikker som H&M, Cubus, Lindex, Kappahl osv. Hos enkelte er Temu som å banne i kirka. Jeg har mye pent tøy fra Temu og det er ofte ting man ikke finner her i Norge. Hev deg over venninna di her du og vær glad for genseren din. Anonymkode: e3386...ef4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:46 #8 Del Skrevet i går, 12:46 Har på meg en tshirt fra Temu nå, ser ikke problemet 😊. Anonymkode: d7a04...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:49 #9 Del Skrevet i går, 12:49 Media, og lobbyvirksomheten de igjen blir påvirket av, har så mye makt. Mange som har reist i Asia har jo i årevis kommet hjem med skreddersydde klær og tekstiler, men det høstet jo bare kompliment. Det jeg får mest kommentarer for er mobilcoveret mitt. Veldig fint design, og med initialer. Topp kvalitet, og praktisk. Men i det man sier hvor det kommer fra så kjølner det raskt, selv om det er hakket over det du får kjøpt for fire ganger prisen i fysiske butikker. Anonymkode: 094a3...e0b 1 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:52 #10 Del Skrevet i går, 12:52 Det er fordi det har kommet frem at mye fra temu er giftig. Fordi selgere på platformen bruker angivelig mye giftige materialer i tingene de selger, fordi at disse materialene er billige. Personlig så tror jeg ikke på at ting fra temu er så mye værre enn andre steder. Det er bare det at det selges ufattelige store mengder med ting fra temu, og da sier det seg selv at noe av det ikke går igjennom kvalitetskontroll. Anonymkode: fde73...996 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:53 #11 Del Skrevet i går, 12:53 Det er ikke kreftceller i klær som kan være kreftfremkallende. Det er stoffer som brukes som er kreftfremkallende. To veldig forskjellige ting. Anonymkode: 166f2...40f 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:54 #12 Del Skrevet i går, 12:54 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er fordi det har kommet frem at mye fra temu er giftig. Fordi selgere på platformen bruker angivelig mye giftige materialer i tingene de selger, fordi at disse materialene er billige. Personlig så tror jeg ikke på at ting fra temu er så mye værre enn andre steder. Det er bare det at det selges ufattelige store mengder med ting fra temu, og da sier det seg selv at noe av det ikke går igjennom kvalitetskontroll. Anonymkode: fde73...996 Og når de testet produkter fra blant annet Nille og Europris, var det flere giftstoffer enn i Temuprodukter. Det er bare mye rimeligere fordi det puttes i en liten plastpose, og sendes direkte til postkassen din. I stedet for å gå gjennom fem mellomledd, pakkes om i fancy emballasje, og så kreve lagerplass og fysisk butikk i Norge. Anonymkode: 094a3...e0b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:55 #13 Del Skrevet i går, 12:55 Det er lite kontroll med varene på Temu. De behøver ikke forholde seg til norske lover, for det finnes ingenting vi i Norge kan gjøre med det dersom de selger oss noe helsefarlig. Du vet ikke hva stoffet er innsatt med. Det kan være kreftfremkallende, hormonforstyrrende, allergifremkallende og så videre. Du sier du har vasket det, men hvis det har 1000 ganger over grenseverdier for eksempel, så vil det kanskje ikke hjelpe om du vasker det 10 ganger heller. Og disse stoffene blir vaska ut i vårt vann og natur... Ja, det finnes mye dritt å få i Norge også. Kontrollen er en annen og sjansene er mye bedre for at det ikke er helse- og miljøskadelig. Prøv i det minste å ikke gjøre ting verre enn de "må" være. Kjøp klær fra norske produsenter, rene stoffer og ikke plast. Vær smart. Anonymkode: f84f0...9c3 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:56 #14 Del Skrevet i går, 12:56 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du får samme kvaliteten i vanlige klesbutikker som H&M, Cubus, Lindex, Kappahl osv. Hos enkelte er Temu som å banne i kirka. Jeg har mye pent tøy fra Temu og det er ofte ting man ikke finner her i Norge. Hev deg over venninna di her du og vær glad for genseren din. Anonymkode: e3386...ef4 Visste ikke at du fikk Øko-tex eller GOTS sertifisere produkter på Temu! Kan du vise link til produkter på Temu som er det? Siden du sier det er samme kvalitet som klær fra for eksempel Lindex. Lindex er en av verdens største forbrukere av økologisk bomull. Man finner mye Øko-tex sertifiserte produkter på Lindex. Anonymkode: 166f2...40f 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:57 #15 Del Skrevet i går, 12:57 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har på meg en tshirt fra Temu nå, ser ikke problemet 😊. Anonymkode: d7a04...d44 Nei, man kan ikke SE giftstoffer. Anonymkode: 166f2...40f 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:59 #16 Del Skrevet i går, 12:59 Kinesiske fabrikker er beryktet for å bruke de billigste stoffene så lenge de kan komme unna med det. Og komme unna med det gjør de! Hvis ikke kundene (du) blir klokere. Det gjelder i all slags produksjon. Klær fra Temu har ingen steder man kan klage til der klagene får reell effekt på bakmennene, fabrikkene og merkene er anonyme og hvis de "shames" nok til å miste kunder/gå konk så popper de bare opp under et nytt navn i neste uke og selger de samme tingene akkurat som før. https://no.wikipedia.org/wiki/Den_kinesiske_melkeskandalen Anonymkode: 01cec...e12 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:00 #17 Del Skrevet i går, 13:00 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Trur ikke det jeg heller, men reaksjonen til min venninne var jo hinsides. Skulle nesten tru genseren var fullstappet av kreftceller. Bare derfor jeg lurte på hva som ligger i hennes reaksjon. Anonymkode: a5789...45c Du har ikke åpnet en nettavis det siste året eller? Prøver du bare å dra i gang (enda en) debatt om Temu? Tror ikke noe på at du ikke skjønner hva som ligger bak reaksjonen hennes. Anonymkode: 9367e...185 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:08 #18 Del Skrevet i går, 13:08 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er lite kontroll med varene på Temu. De behøver ikke forholde seg til norske lover, for det finnes ingenting vi i Norge kan gjøre med det dersom de selger oss noe helsefarlig. Du vet ikke hva stoffet er innsatt med. Det kan være kreftfremkallende, hormonforstyrrende, allergifremkallende og så videre. Du sier du har vasket det, men hvis det har 1000 ganger over grenseverdier for eksempel, så vil det kanskje ikke hjelpe om du vasker det 10 ganger heller. Og disse stoffene blir vaska ut i vårt vann og natur... Ja, det finnes mye dritt å få i Norge også. Kontrollen er en annen og sjansene er mye bedre for at det ikke er helse- og miljøskadelig. Prøv i det minste å ikke gjøre ting verre enn de "må" være. Kjøp klær fra norske produsenter, rene stoffer og ikke plast. Vær smart. Anonymkode: f84f0...9c3 Jo, det må de, og også EU regler. Eller tror du at du også kan kjøpe hasj, med mer, bare det sendes fra utlandet? Hvordan har mediene lyktes med all denne propagandaen, styrt av norske butikker? Anonymkode: 094a3...e0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:14 #19 Del Skrevet i går, 13:14 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, det må de, og også EU regler. Eller tror du at du også kan kjøpe hasj, med mer, bare det sendes fra utlandet? Hvordan har mediene lyktes med all denne propagandaen, styrt av norske butikker? Anonymkode: 094a3...e0b Hvis du bruker hjernen og tenker litt etter, finner du sikkert ut at det er lett for tollen å finne narkotika. Hvordan mener du tollen finner ut om klærne du bestiller følger EU-regler for grenseverdiene av ulike giftstoffer og hormonforstyrrende stoffer? Tror du de har hunder som sniffer opp dette eller noe? Veldig merkelig å tro at det er propaganda styrt av norske butikker 🤣 Men det er vel det som kalles naturlig seleksjon, at enkelte mennesker velger å bruke klær som forgifter dem tross at de blir advart om det. Anonymkode: 166f2...40f 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:20 #20 Del Skrevet i går, 13:20 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Visste ikke at du fikk Øko-tex eller GOTS sertifisere produkter på Temu! Kan du vise link til produkter på Temu som er det? Siden du sier det er samme kvalitet som klær fra for eksempel Lindex. Lindex er en av verdens største forbrukere av økologisk bomull. Man finner mye Øko-tex sertifiserte produkter på Lindex. Anonymkode: 166f2...40f Det er ingen som har spesifisert at det er Øko-tex, GOTS eller hva du nå enn vil kalle de ulike tingene i et forsøk på å grønnvaske firmaet. Om du vil ha bomull, lin eller resirkulerte ting kan du selvsagt søke etter det. https://www.lindex.com/no/p/3005322-6743-rod-midikjole-med-knytbar-detalj?hl=nb 100% polyester (står riktig nok for gjenvunnet) https://www.lindex.com/no/p/3001595-80-svart-medium-support-shaping-truse?hl=nb 60% polyamid og 40% elestan. 60% er resirkulert polyamid https://www.lindex.com/no/p/3005322-6743-rod-midikjole-med-knytbar-detalj?hl=nb 100% polyester (gjenvunnet). I praksis kan de fint ta tøy de aldri fikk solgt og ha det til gjenvinning og deretter få brukt stoffet (etter en drøss med kjemiske prosesser) inn i nytt tøy som er mer moteriktig. Jeg har kjøpt tøy fra samtlige av de store kleskjedene i Norge i en årrekke, men ikke ett eneste plagg har holdt like godt tøyet jeg har kjøpt fra Kina og USA opp gjennom tidene. De fleste av de mest holdbare plaggene har vært produsert i Asia. En drøss med selskaper vil nå grønnvaske alt det de kan, men så lenge det produseres ting vil det være utslipp. Spørsmålet er bare i hvilket land utslippet vil skje og hvilke tiltak de landene bør gjøre. Skal de virkelig gjøre noe med prosessen må vi tilbake til kun naturlige fibre som vi karrer og spinner selv før vi vever og syr det. Først da vil det være "godt nok" og kortreist nok. Anonymkode: e3386...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå