Gå til innhold

Spedbarn på treningssenter

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  Grüner skrev (På 11.3.2025 den 13.03):

De færreste treningssentre gjør det. De fleste har 18 årsgrense. Noen steder har tenåringer lov å trene med foreldre. Men spedbarn i treningsstudio er ikke tillatt utenom «mor og barn»-timer. Noen treningssentre har barnepass for barn som er komfortable med det.  Men å ta med seg vogn/stol med barn inn i studio eller på vanlig gruppetime er ikke ok. 

Ekspander  

På sats i byen jeg bor i, så tillater de barn fra 11 år.  Når det ikke var bemanning så jeg svært mange barn gå inn helt alene tross at dette ikke er lov ifølge sats.  

Anonymkode: 5e1d6...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så lenge ditt lokale senter har sagt det er ok, så er det da ingen problem?  en baby som ligger i bilstolen sin er da hverken i veien eller til sjenanse for andre.

Anonymkode: 443c9...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spedbarn har ingenting på treningssenter å gjøre. Selv på House of Femme i Trondheim har de strenge regler på hvor barna oppholder seg når mor trener. 

Anonymkode: 42803...5cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 13.16):

På sats i byen jeg bor i, så tillater de barn fra 11 år.  Når det ikke var bemanning så jeg svært mange barn gå inn helt alene tross at dette ikke er lov ifølge sats.  

Ekspander  

Hva slags barn er det som henger på SATS...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Makavelli skrev (På 11.3.2025 den 13.32):

Hva slags barn er det som henger på SATS...?

Ekspander  

Mange. De står og lager treningsvideoer for tiktok o.l.

Influencerne gjør det jo, så hvorfor skal ikke Pia og Per på 11 år gjøre det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 13.34):

Mange. De står og lager treningsvideoer for tiktok o.l.

Influencerne gjør det jo, så hvorfor skal ikke Pia og Per på 11 år gjøre det? 

Ekspander  

Aldri sett noen under 16 på et treningssenter - disse er teknisk sett barn, men blir i dagligtalen omtalt som ungdommer.

Hvorfor er barn på Tik Tok? Kun ungdommer har lov til å lage seg bruker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  Makavelli skrev (På 11.3.2025 den 13.39):

Aldri sett noen under 16 på et treningssenter - disse er teknisk sett barn, men blir i dagligtalen omtalt som ungdommer.

Hvorfor er barn på Tik Tok? Kun ungdommer har lov til å lage seg bruker der.

Ekspander  

Det er da ingen bankID krav for å lage seg bruker på sosiale medier. Uansett, dette blir avsporing fra tråden så vi stopper der.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 12.49):

Jeg trener på SATS og kan ta med babyen på gruppetimene "strong mama". Kan også sette babyen utenfor i vogn hvis hun sover og ha på babycall. Når hun blir litt større kan jeg benytte meg av barnepassordningen.

Anonymkode: 64e34...711

Ekspander  

Ser mange her som gjør det sånn, ungen rett på utsiden av vinduet i vogn.

Anonymkode: e3901...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt med baby på formiddagen, og senteret ditt sa jo ja. Det er lite mennesker da, ikke høy musikk. Jeg tok bare med meg vogn og hadde baby sovende/lekende der. Trengte baby å være litt på gulvet la jeg bare et teppe der. (Selvsagt uten folk i nærheten, men det var aldri et issue.) 

Anonymkode: 6d6f2...64e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 13.42):

Det er da ingen bankID krav for å lage seg bruker på sosiale medier. Uansett, dette blir avsporing fra tråden så vi stopper der.  

Ekspander  

Jepp, det var helt klart en avsporing fra din side å dra inn at barn henger på SATS ved deg 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makavelli skrev (På 11.3.2025 den 8.55):

Da lurer jeg på hva slags kafeer du frekventerer. Vært høy lyd på de fem siste senterne jeg har trent på.

Ekspander  

AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 12.45):

Eh, nei. De aller fleste treningssentre her jeg bor har så høy musikk at det ljomer langt ut på gaten, selv med alle dører og vinduer igjen. Det er mer som et utested i to-tiden enn som en kafe

Anonymkode: e52dc...100

Ekspander  

Lurer mer på hva slags sentre dere trener på. 🧐 Har aldri opplevd høy musikk utenom gruppetimer. Folk flest har jo musikk på øret, sykt slitsomt om den må være høy for å utjevne senterets musikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoaideBiehtar skrev (På 11.3.2025 den 18.34):

Lurer mer på hva slags sentre dere trener på. 🧐 Har aldri opplevd høy musikk utenom gruppetimer. Folk flest har jo musikk på øret, sykt slitsomt om den må være høy for å utjevne senterets musikk? 

Ekspander  

Helt vanlig kjedesentre. Og ja, det er helt merkelig, når alle går med ørepropper/-klokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Treningssenter er ikke et sted for barn, hverken babyer, småbarn eller større barn. Helst ikke tenåringer heller.

Folk betaler for å trene, da må andre holde seg for gode til å drasse med unger dit som man må ta hensyn til.

Anonymkode: 6ffec...e36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så lenge barnet kan ligge i bilstol eller vogn tenker jeg det er greit. Ser en del av det her jeg trener. Men tenker absolutt ikke at de skal ligge på gulvet eller krabbe rundt . 

Anonymkode: 655b4...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde blitt skikkelig irritert av barn på senteret. Jeg går dit for å trene, ikke for å risikere barneskrik, farlige situasjoner skapt av uoppmerksome foreldre eller å måtte vike eller tilpasse treningen for en egoistisk forelder sin del. 
Tren på senter og tidspunkt beregna på det, der det er opplyst og avklart at barn er velkomne, ikke press barn inn i ennå en setting de virkelig ikke har noe å gjøre.

Anonymkode: af33c...604

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk tillatelse til å ha med barnet på treningssenteret. Men da kun på formiddagen. Nå var det jeg og pensjonistene som trente. Barnet sov stort sett i vogna si. Jeg deltok også på slyngetimer, det var ikke høy musikk der. Hvis barnet var våkent og ikke ville ligge i vogn, så satt den på matte siden av vogna barnet kunne ikke krabbe eller åle. 

Anonymkode: 9c9bf...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 23.21):

Jeg fikk tillatelse til å ha med barnet på treningssenteret. Men da kun på formiddagen. Nå var det jeg og pensjonistene som trente. Barnet sov stort sett i vogna si. Jeg deltok også på slyngetimer, det var ikke høy musikk der. Hvis barnet var våkent og ikke ville ligge i vogn, så satt den på matte siden av vogna barnet kunne ikke krabbe eller åle. 

Ekspander  

Må bare avklare at det var enighet mellom meg og eier av senteret at hvis barnet var til sjenanse så måtte vi trekke oss unna. Senteret er også romslig, jeg valgte å trene med styrke apparater fremfor den Etg hvor frivektene sto.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke spurt om. Jeg hadde trent og tatt nødvendig hensyn. Det er vanskeligere å nekte en som ikke byr på problemer, enn en som skaper diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anomyn Burker

Mitt senter har faste dager for mødre som vil ta med baby. Da stenges en del av lokalet som blir forbeholdt disse, og da må vi andre holde oss unna. Det er ei fin løsning. Kanskje du kunne oppfordret studioet ditt til det? 

Jeg er frivillig barnløs, men er det noen som skulle blitt prioritert er det nybakte mødre med babyene. 

Endret av Anomyn Burker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke gjort det med tanke på babys sikkerhet. Mest sannsynlig går det fint, men plutselig er uhellet ute og baby får noe tungt på seg.

Anonymkode: 5a965...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...