Gå til innhold

Spedbarn på treningssenter

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har akkurat blitt mamma for andre gang. Første baby var utrolig urolig, kolikk etc, så problemstillingen min nå kom aldri opp med henne. Nå har jeg fått verdens roligste sove baby, som sover og bare er fornøyd det lille han er våken. Jeg har veldig lyst å få komt meg på trening igjen men med to barn er det uaktuelt å få trent på kveldstid/ettermiddag da jeg er så utslitt og har over 25 min reiseveg en veg til treningssenter, så det går mye tid i en økt. På formiddagen er det ingen problem men da må jeg jo ha med babyen min. Jeg sendte mail til treningssenteret mitt, både selve kjeden/hovedkontor og lokalt om å ta med baby. Forklarte at det isåfall kun er snakk om å ha henne i bilstol, og at jeg såklart går ut dersom han er urolig/trenger mat osv. Hovedkontoret sa at jeg ikke fikk lovt, mens det lokale senteret svarte meg at det var ingen problem. Jeg ønsker jo veldig gjerne å få trent, og siden det lokale senteret har sagt ja kan jeg jo i teorien bare gjøre det, men jeg vil jo ikke være «den personen» heller dersom det er en åpenbar grunn til å ikke ta med babyen sin. Så, kan noen forklare meg hvorfor man eventuelt ikke skal ta med barnet sitt? Får jeg åpenbare grunner så vil jeg jo respektere dette, jeg bare ser ikke problemet.

Anonymkode: 9d260...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor hadde du tenkt å plassere babyen når du trener da? Finnes det ikke et senter i nærheten som tilbyr barnepass (Sats. f.eks.)? 

Anonymkode: e3901...3e6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der jeg trener crossfit har folk med seg babyer hele tiden, det er null problem! Men jeg vil gjerne tipse om hjemmeoppleggene til Pia Seeberg hvis du ikke har sett på dem. Det høres litt stress it å kjøre 25 minutter hver vei med baby og få timet alt riktig. 

Heier på at du kommer deg i gang med trening! 

Anonymkode: 419cb...167

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer kanskje klitt an på hvordan treningssenteret er utformet?

Der jeg trener er det litt trangt mellom racks og slikt, så ingen naturlige steder å sette en bilstol som ikke skal være i veien for andre, og også helt trygg i tilfelle jeg eller andre skulle miste vekter, tryne, tippe osv. Har ikke opplevd at det har skjedd altså, men får bare en klump av å tenke på å ha en baby der. På en annen side er det en egen sal hvor man kan legge ut matter og trene litt mer for seg selv, så alt kommer an på hvordan man legger opp treningen.

Trente på et annet senter der jeg bodde før, og der var det mer luft mellom alt, og det hadde vært lettere å sette fra seg en bilstol mens man tok knebøy osv. 

Anonymkode: 396b5...df4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd meg på hjemmetrening i stede. Eksempelvis Naardic har bra live hjemmetrening. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter forslag om hjemmetrening. Da slipper du å kave for å komme deg noe sted. 

Problemet med baby ute i lokalene på treningssenteret er jo at det kan være forstyrrende for de andre som trener der, det kan være farlig om folk ikke er klar over at det er en bilstol med en baby nede på gulvet, osv. 

Jeg ville holdt meg til hjemmetrening eller organisert babytrening, hvor det er lagt opp til at babyer skal kunne være med. 

Anonymkode: e52dc...100

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tren hjemme og spar tid og penger. Mye bra; Grow with Jo, Kayla Itsines, Naardic som noen nevnte.. uendelig av videoer på You tube. Jeg trener litt yoga + styrke med manualer, knebøy, og fått gode resultater på et par uker. 

Anonymkode: d4cd3...a8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tren hjemme. Et treningssenter har ofte høy musikk og det kan være mye støy. Det er ikke noe miljø for en liten baby å være i. I tillegg kan det som flere andre sier være trangt om plassen og hva om noen ikke ser seg for å snubler i babyen eller mister noe på den? Du må jo ha babyen med deg, kan ikke plassere den i et hjørne og gå din vei for å trene.

Eventuelt velger du et senter med barnepass.

Anonymkode: 8433b...240

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker som deg. Burde være uproblematisk, men har også fått nei av mitt treningssenter (Sats). Eneste er at jeg tror det er tryggere at baby ligger i vogn fremfor bilstol. Da kommer baby høyere opp og er enklere å få øye på enn nede på bakken. 

Anonymkode: 745c5...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tren hjemme. Et treningssenter har ofte høy musikk og det kan være mye støy. Det er ikke noe miljø for en liten baby å være i. I tillegg kan det som flere andre sier være trangt om plassen og hva om noen ikke ser seg for å snubler i babyen eller mister noe på den? Du må jo ha babyen med deg, kan ikke plassere den i et hjørne og gå din vei for å trene.

Eventuelt velger du et senter med barnepass.

Anonymkode: 8433b...240

Litt støy og musikk gjør ingenting. Er ikke SÅ høy musikk, gjerne samme volum som det er på en kafé. Nei, alvorlig talt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tren hjemme, og prioriter babyen. 

Anonymkode: 916eb...376

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Litt støy og musikk gjør ingenting. Er ikke SÅ høy musikk, gjerne samme volum som det er på en kafé. Nei, alvorlig talt. 

Da lurer jeg på hva slags kafeer du frekventerer. Vært høy lyd på de fem siste senterne jeg har trent på.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (3 timer siden):

Da lurer jeg på hva slags kafeer du frekventerer. Vært høy lyd på de fem siste senterne jeg har trent på.

Der jeg trener er det ikke så høy musikk tror jeg, men på et treningssenter er det alltid den brå lyden av plater og vekter som slås mot hverandre.

Anonymkode: 396b5...df4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor forskjell på hvor mye bråk og folk det er på sentrene. Her jeg bor er det lov med barn i noen sentere, men kun før kl 16 og i apparatområdet. På crossfitsentre eller noen styrkeløftklubber pleier det være ganske fritt frem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eh, nei. De aller fleste treningssentre her jeg bor har så høy musikk at det ljomer langt ut på gaten, selv med alle dører og vinduer igjen. Det er mer som et utested i to-tiden enn som en kafe

Anonymkode: e52dc...100

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener på SATS og kan ta med babyen på gruppetimene "strong mama". Kan også sette babyen utenfor i vogn hvis hun sover og ha på babycall. Når hun blir litt større kan jeg benytte meg av barnepassordningen.

Anonymkode: 64e34...711

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det er ikke alle treningssenter som aksepterer barn, så her får du sjekke opp dine lokale treningssenter.

Jeg har reagert på foreldre som har med seg småbarn fordi det er trossalt ett treningssenter. Det er direkte farlig å ha med seg barn. Tenker på utstyret, det kan jo i verste fall drepe ungen. 

Anonymkode: 5e1d6...d7a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er terrenget i området rundt der du bor? Jeg la trilleturene innom parker hvor det var utendørs treningsapparater. Det går fint dersom det kun er en benk der, f.eks. Se link for tips til øvelser:

http://www.treningute.no/n_36_Styrketrening-ute

Jeg prøvde å utnytte tiden når baby sov i vogn. 

Anonymkode: ea42c...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har akkurat blitt mamma for andre gang. Første baby var utrolig urolig, kolikk etc, så problemstillingen min nå kom aldri opp med henne. Nå har jeg fått verdens roligste sove baby, som sover og bare er fornøyd det lille han er våken. Jeg har veldig lyst å få komt meg på trening igjen men med to barn er det uaktuelt å få trent på kveldstid/ettermiddag da jeg er så utslitt og har over 25 min reiseveg en veg til treningssenter, så det går mye tid i en økt. På formiddagen er det ingen problem men da må jeg jo ha med babyen min. Jeg sendte mail til treningssenteret mitt, både selve kjeden/hovedkontor og lokalt om å ta med baby. Forklarte at det isåfall kun er snakk om å ha henne i bilstol, og at jeg såklart går ut dersom han er urolig/trenger mat osv. Hovedkontoret sa at jeg ikke fikk lovt, mens det lokale senteret svarte meg at det var ingen problem. Jeg ønsker jo veldig gjerne å få trent, og siden det lokale senteret har sagt ja kan jeg jo i teorien bare gjøre det, men jeg vil jo ikke være «den personen» heller dersom det er en åpenbar grunn til å ikke ta med babyen sin. Så, kan noen forklare meg hvorfor man eventuelt ikke skal ta med barnet sitt? Får jeg åpenbare grunner så vil jeg jo respektere dette, jeg bare ser ikke problemet.

Anonymkode: 9d260...d52

Det er forstyrrende for andre kunder med barn på treningssenter og barn får heller ikke den oppmerksomheten de trenger hvis mor er opptatt med trening.  Noen treningssentre har tilbud om barnepass, men da må barna være komfortable med fremmede som passer, så en kan ikke bare dumpe ungen sin hos voksne den aldri har møtt uten videre.  Det beste alternativet i ditt tilfelle er nok hjemmetrening (Funkygine har mange gode tips og videoer om dette) eller å trene når mannen din er tilbake fra jobb, slik at han kan passe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke alle treningssenter som aksepterer barn, så her får du sjekke opp dine lokale treningssenter.

Jeg har reagert på foreldre som har med seg småbarn fordi det er trossalt ett treningssenter. Det er direkte farlig å ha med seg barn. Tenker på utstyret, det kan jo i verste fall drepe ungen. 

Anonymkode: 5e1d6...d7a

De færreste treningssentre gjør det. De fleste har 18 årsgrense. Noen steder har tenåringer lov å trene med foreldre. Men spedbarn i treningsstudio er ikke tillatt utenom «mor og barn»-timer. Noen treningssentre har barnepass for barn som er komfortable med det.  Men å ta med seg vogn/stol med barn inn i studio eller på vanlig gruppetime er ikke ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...