AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Barnet er veldig avhengig av far, i den grad at barnet står helt oppe i far gjennom hele dagen, er alle barn ute å leker står gutten å vente på far, han kan ikke bare se at far er på samme plass, han må stå rett ved siden av han, barnet sitter alltid rett ved siden av far å ser på far, når andre snakker med barnet ser han rett ned eller ser mot far. Prøver jeg å ta på barnet, eller andre slår barnet hendene bort, her om dagen så jeg barnet stå i do kø, han er ikke vant å vente for far tilrettelegger alt med en gang, da så jeg barnet stå å løfte armene høyt over hodet for så å flappe med hendene, dette gjentok han flere ganger, jeg har sett han flappe med hendene om vi er i setting med mye folk å nye situasjoner, men ser at hver gang barnet opplever stress så gjør han dette. Far mener han oppfører seg som han gjør for han prøver å spille kul, men jeg finner det bare rart Anonymkode: 0db7e...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Hvor gammelt er dette barnet? Har han symptomer på autisme? Snakk med helsesøster og fastlegen om utredning av dette hvis dere lurer. Og husk at et barn med f.eks autisme er veldig glad i faste rutiner. Det er deres store trygghet ❤️❤️❤️ Anonymkode: b5889...a79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvor gammelt er dette barnet? Har han symptomer på autisme? Snakk med helsesøster og fastlegen om utredning av dette hvis dere lurer. Og husk at et barn med f.eks autisme er veldig glad i faste rutiner. Det er deres store trygghet ❤️❤️❤️ Anonymkode: b5889...a79 Barnet er 12 år, problemet er at jeg ser mye autisme preg her, far mener alle handlinger er normal så vil at barnet følger rutinet Anonymkode: 0db7e...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden Hva sa barnehagen tidligere? Skolen? De pleier da å legge merke til om det er noe slikt. Har du mistenkt autisme lenge? Ikke bare nå i 12-årsalderen? På mine, så reagerte nå barnehagen på det i 2-årsalderen. Sosial og problemer med overganger. Anonymkode: aab6a...229 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diafragma Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden Dette syns jeg kan ses an litt. Barn kan komme i en fase der de blir fryktelig opptatt av noe og gjerne en forelder, et husdyr eller et familiemedlem. En 12 år gammel gutt kan bruke nærhet til far og analyse/observasjon på grensen til det obskure for å bidra til å bygge sin egen personlighet som mann. At han er i begynnelsen av pubertetsalder støtter jo også den muligheten. Dersom det vedvarer i tid kan man selvfølgelig få det utredet, men før det går det jo også an å spørre barnet. Ofte har de ikke en veldig godt formulert forklaring, men de kan for eksempel si at de syns far gjør mange morsomme eller spennende ting, eller at de sier at de ikke vet, og det er fortsatt normalt. Hvor lenge det pågår ville jeg tenkt var viktigst. Såkalt flapping har jeg sett hos mange helt normale barn også. Ville hatt litt is i magen på denne og sett an. Hvis det er vedvarende tegn kan man jo få det vurdert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå