Gå til innhold

Gravid etter kikkhullsoperasjon?

Summer00

Anbefalte innlegg

Jeg skal operere bort spiralen siden den ligger i bukhulen, og ikke i livmoren. 
Vi ønsker baby nr. 3 og skal begynne prøvingen så fort spiralen er ute etter operasjon.

For dere som kanskje har opplevd det samme og hatt kikkhullsoperasjon, hvor lenge etter en slik operasjon ble dere gravid? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fjernet ene egglederen med kikkhull pga svangerskap utenfor livmor. Var gravid igjen 11 uker etter operasjon. 

Anonymkode: c6f5c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Summer00 skrev (31 minutter siden):

Jeg skal operere bort spiralen siden den ligger i bukhulen, og ikke i livmoren. 
Vi ønsker baby nr. 3 og skal begynne prøvingen så fort spiralen er ute etter operasjon.

For dere som kanskje har opplevd det samme og hatt kikkhullsoperasjon, hvor lenge etter en slik operasjon ble dere gravid? ☺️

Dette synes jeg du skal vente med å bestemme til etter du er operert. 
Fordi spiralen har vandret ut et sted, og der har det vært et hull. 
Der det har vært hull, stort eller lite, er der en svakhet i livmorveggen. Risikoen med en graviditet må vurderes når du blir operert og legen ser hvordan det ser ut. 

Anonymkode: 529e2...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette synes jeg du skal vente med å bestemme til etter du er operert. 
Fordi spiralen har vandret ut et sted, og der har det vært et hull. 
Der det har vært hull, stort eller lite, er der en svakhet i livmorveggen. Risikoen med en graviditet må vurderes når du blir operert og legen ser hvordan det ser ut. 

Anonymkode: 529e2...b1f

Jeg har spurt gynekologen, og hun sa at det skal gå helt fint å både bli og å være gravid igjen etter dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...