AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Dere som har hatt vannfødsel, hva er deres erfaring ? Noen som har hatt en fødsel med epidural og en med vann å kan si hva som opplevdes minst smertefult? Anonymkode: c941e...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Epidural kan forsinke fødsel ved at veer blir svakere… Anonymkode: 4bfcf...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Fødte i vann med #2, var helt gull, hadde bare 1,5 times fødsel, men lå i badekaret og fløyt hele tiden og hadde ikke vondt engang (helt naturlig, ingen smertelindring). Tok i mot bebis selv i badekaret. Var skikkelig fint. Ingen andre som rørte oss. Kan absolutt anbefales! Hadde plan om vann med de to neste og, men rakk ikke det med de to (40 og 20 min fødsler). Anonymkode: bd10a...10b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #4 Del Skrevet 18 timer siden Vannfødsel er kjempekoselig og fint og anbefales virkelig. Før vannfødselen hadde jeg to fødsler hvor jeg fikk epidural. Begge var igangsatt, jeg var umoden og måtte ha mye drypp for at noe i det hele tatt skulle skje, og begge var svært, svært smertefulle. I den ene fødselen hadde jeg stormrier og fikk dødsønsker. Derfor fikk jeg epidural, som "reddet" begge fødslene 😊 Den siste fødselen (vannfødselen) startet av seg selv, og veene bygget seg opp på en mye mer naturlig måte. Utrolig deilig å flyte rundt i badekaret. Det gjorde selvfølgelig veldig vondt, men veldig mye mindre vondt enn de to første fødslene. Anonymkode: a56be...a51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #5 Del Skrevet 17 timer siden Jeg har bare født en gang. Jeg opplevde derimot badekaret som forferdelig! Hadde kun badekar og akupunktur. Da jeg skulle trykke fløyt bare kroppen opp av vannet. Klarte ikke finne noen stilling for å slappe av. Så da kom jeg «på land» og hadde en mye bedre opplevelse etter det ☺️ Anonymkode: be239...02f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Del Skrevet 17 timer siden Jeg fødte ikke i vannet, men hadde vann som eneste smertelindring gjennom rier frem til fødselen. Det var fantastisk smertelindring. Måtte opp av vannet da fostervannet var misfarget. Da var imidlertid fødsel så i gang at jeg var helt fokusert i egen verden, så det var greit. Anonymkode: 4321c...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden Prøvde å føde i vann med nr 1.. helt forferdelig. Måtte bruke krefter på å ikke "flyte" mens rier kom. Fikk ikke roa i bassenget. Måtte ligge på seng Med nr 2 fikk jeg epidural...det var deilig og fødsel var vondt..men gikk fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Fødte uten epidural med nr 1 og prøvde badekar men synes det var helt grusomt. Lå bare og fløyt oppi der. Mistet kontroll over kroppen. Aktiv fødsel på 1,5 time. Prøvde igjen badekar med nr 2 men måtte opp av vannet fordi de måtte registrere hjerterytmen til babyen. Fikk epidural og aktiv fødsel på 2,5 time. Med nr 3 tok jeg keisersnitt. Kan se for meg at badekar er mer behagelig hvis man har et mer normalt fødselsforløp enn hva jeg opplevde, det gikk så fort og var så intenst at det ikke fungerte for meg. Anonymkode: 75dc7...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden Jeg fødte ikke i badekaret (fikk ikke lov da de skulle ta blodprøve av navlesnoren), men opplevde det som en veldig behagelig og koselig opptrapping av rier, kan du si. Ble til slutt litt lei og ville ha variasjon, og da var riene såpass intense at jeg ville ha lystgass. Jeg kjente når jeg kom opp at jeg egentlig var ferdig med badekaret, så da ble jeg værende i senga den lille tiden som gjensto før trykkingen startet. Det er verdt å prøve hvis man vil, syns jeg. Jordmor dempet belysningen og satt på noen elektriske stearinlys, og spurte om vi ville ha noe musikk. Takket nei til musikken, men det var veldig behagelig og avslappende den tiden jeg var oppi der! Anonymkode: e0487...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Satt i badekar i flere timer, synes det var fantastisk behagelig og god smertelindring. Fikk derimot ikke til å presse barnet ut, endte med vakuum så måtte naturligvis opp av vannet etterhvert. Vil definitivt ha badekar ved neste fødsel også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Jeg hadde kjempeeffekt av badekar i begge fødsler. Første gang kun som smertelindring underveis i en lang fødsel. Da endte jeg med epidural, og syntes det hadde super effekt. Andre gang fikk jeg bli i badekaret og fødte der. Det var vondt, men helt overkommelig. Av annen smertelindring/hjelpemidler, forsøkte jeg masasje, prekestol og akupunktur. Men opplevde egentlig ikke at noe av det hjalp. Hadde konstant vondt. Mens i badekaret slappet jeg så mye av at jeg nesten sovnet. (Med epidural sov jeg i noen timer.) For meg ga vel både badekar og epidural egentlig ganske samme nivå av smertelindring, selv om fødslene egentlig ikke kan sammenlignes på den måten. Men dette er jo individuelt. Anonymkode: 0c3bb...a49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Takker for mange utfyllende svar 😊 Jeg hadde en veldig fin opplevelse med epidural forrige fødsel, men ble litt nysjerrig på vannfødsel, så får tenke litt på det. -Ts Anonymkode: c941e...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takker for mange utfyllende svar 😊 Jeg hadde en veldig fin opplevelse med epidural forrige fødsel, men ble litt nysjerrig på vannfødsel, så får tenke litt på det. -Ts Anonymkode: c941e...160 Du kan jo begynne i badekaret og bestemme deg for epidural senere om du skulle ønske Anonymkode: 59571...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå