AnonymBruker Skrevet i går, 05:39 #61 Del Skrevet i går, 05:39 Maide skrev (7 timer siden): TS her. Ettersom jeg ikke vet hvordan helsen min er til ei hver tid og sånn som det er nå, så meldte jeg ifra tidlig om at jeg ikke kan stille opp på noe. Til deg som mente jeg heller skulle tilby ting tidligere: Jeg er kreftsyk og hvordan kan jeg melde ifra og tilby ting tidlig når jeg ikke er frisk? De har sagt det til meg muntlig og skriftlig. Tok det opp med FAU ja, men de godtar og godtok ikke det uten legeerklæring, først da kunne de vurdere. Har du sagt at du ikje kan ellersagt at du er kreftsyk? Anonymkode: 75f11...87a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:42 #62 Del Skrevet i går, 05:42 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De kan selvsagt ikke tvinge deg. Men på den annen side: Hvordan skal det bli om ingen stiller? Alle må faktisk ta ansvar. Kan du virkelig ikke gjøre noe? Bake litt, eller ringing og organisering i forkant? Hva med den andre forelderen? Besteforeldre, tante eller onkel som kan steppe inn? Anonymkode: f8893...bab Ærlig talt. «Kan du virkelig ikke gjøre noe?». TS har kreft! Hun skal bruke tiden på seg selv om familie, intet annet monican94 skrev (7 timer siden): da må jo pappaen stille opp Nei, når en i familien har kreft stiller man opp for den personen, ikke for et skolearrangement Anonymkode: 8599d...492 12 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #63 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har nettopp avsluttet kreftbehandling, og nei, jeg hadde ikke klart å stille opp på noe sånt mens jeg var under behandling. Jeg var dritdårlig, og det hadde vært uaktuelt å stille på dugnad! Hadde ikke orka å bake en torokake heller de fleste av dagene. Gode tanker til deg, ts! ❤ Anonymkode: a457f...65c Og motsatt: jeg var i relativt god form under kreftbehandling (1,5 år, og ja, vi hadde dugnader under den tiden) og kunne helt klart påtatt meg noen småoppgaver. Det at en person har kreft er ikke ensbetydende med at vedkommende ikke kan gjøre noen som helst, det varierer fra person til person Anonymkode: ae33b...d71 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #64 Del Skrevet 23 timer siden Bare tullball, FAU kan ikke kreve noe. Anonymkode: 5a6af...051 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #65 Del Skrevet 23 timer siden Kos deg med familien din på 17.mai med god samvittighet du 🥰 Idiotene i FAU kan dra langt inn i helvete!🤮 De kan umulig være friske oppi hodet sitt sånn som de holder på! Anonymkode: f198c...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 23 timer siden #66 Del Skrevet 23 timer siden Jøsses, her er det noen i FAU som har misforstått sin rolle. Jeg ville ikke brukt mye energi på dette, gjenta at du er kreftsyk og at du er lei for at du ikke kan bidra. Det må de selvsagt bare godta. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #67 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): For et rart fokus folk har. Burde heller gått etter friske folk som ikke bidrar, enn å skvise flere dråper ut av sitronen hos en syk. Anonymkode: a0ab0...7f3 Sånn sett enig, men alle mener jo selv de har gode grunner. Jeg er syk, barnefar er syk, vi har akkurat skilt oss, vi har akkurat flyttet, bestefar ligger for døden, vi skal selge hytta, det er krisetid på jobben... problemet er at når alle har lav terskel for å frita seg selv fra dugnadsarbeid faller det hele litt sammen og enten blir det noen få som er overarbeidet, eller så blir det litt nazi-tilstander der folk som virkelig burde tatt seg fri med god samvittighet ikke får gjort dette. Igjen, "kreft" er ingen ensartet diagnose. Hvis TS har slange i nesa og oksygentank på ryggen skal hun selvsagt ikke stå på beina i 5 timer og organisere potetløp. Men jeg er medlem av en facebookgruppe der vi er mange som både jobber under behandling, går på fjelltur, arrangerer barnebursdager og reiser på ferie. I slike tilfeller er det vel helt innafor å spørre om man kan slenge sammen en Torokake eller lage en plakat til et fellesarrangement som ens egne barn også vil nyte godt av? Eller skal alle som noen sinne er i kontakt med ordet kreft fritas fra alt på generell basis? Da faller ting fort sammen, for vi er mange! Anonymkode: ae33b...d71 8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #68 Del Skrevet 23 timer siden Jeg tror jaggu jeg ville fått den legeerklæringen og trykt den inn med store bokstaver sammen med en utfyllende informasjon om hvor BELASTENDE det er å bli mistrodd på en potensiell dødelig sykdom i en så SMÅLIG setting som Dugnad Anonymkode: 495c2...38c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 23 timer siden #69 Del Skrevet 23 timer siden Maide skrev (9 timer siden): Dette handler ikke om at man ikke vil men at man ikke kan Jeg er kreftsyk og har en 8 klassing. Det er 8 klasse som skal arrangere 17 mai her i byen. Jeg har sagt ifra tidlig at jeg ikke kan stille opp pågrunn av min diagnose og helse. Likevel krever de at jeg stiller opp på alle vaktene, lager kaker osv denne dagen. De ber også om legeerklæring om at det jeg melder ifra om er sant så skal de vurdere om jeg kan slippe, men de kunne ikke love noe 😕 Kan de virkelig kreve å få legeerklæring? Er det et krav/tvang om å delta? Trodde alt som hadde med slikt var frivillig og ingen tvang. Hadde selvfølgelig stilt opp om jeg kunne. Huff jeg får helt vondt av deg. For noen folk. Tenk å ha så total mangel på medmenneskelighet. Noe så kaldt. Du har kreft for faen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #70 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Igjen, "kreft" er ingen ensartet diagnose. Hvis TS har slange i nesa og oksygentank på ryggen skal hun selvsagt ikke stå på beina i 5 timer og organisere potetløp. Men jeg er medlem av en facebookgruppe der vi er mange som både jobber under behandling, går på fjelltur, arrangerer barnebursdager og reiser på ferie. I slike tilfeller er det vel helt innafor å spørre om man kan slenge sammen en Torokake eller lage en plakat til et fellesarrangement som ens egne barn også vil nyte godt av? Eller skal alle som noen sinne er i kontakt med ordet kreft fritas fra alt på generell basis? Da faller ting fort sammen, for vi er mange! Anonymkode: ae33b...d71 Ærlig talt, at dette kommer fra en som har hatt/har kreft selv er veldig merkelig. TS har jo sagt ‘har kreft og kan ikke bidra’. At andre med kreft har en bedre opplevelse spiller ingen rolle, hun har allerede gitt beskjed om at dette ikke er hennes opplevelse. Et sted må faktisk grensa gå for hvor mye man skal pushes, og det er ikke kreftpasienten FAU skal gå etter for å si det mildt. Ts: jeg ville her svart (med rektor/skoleledelsen på kopi!!): som jeg allerede har gitt beskjed om flere ganger er jeg under kreftbehandling og familien har ikke mulighet å stille opp på dugnader de neste månedene. Dere har ikke rett til innsyn i mine medisinske dokumenter, og kommer ikke til å få tilgang til dette. Håper dere nå kan respektere dette. Anonymkode: af529...27a 14 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 22 timer siden #71 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Sånn sett enig, men alle mener jo selv de har gode grunner. Jeg er syk, barnefar er syk, vi har akkurat skilt oss, vi har akkurat flyttet, bestefar ligger for døden, vi skal selge hytta, det er krisetid på jobben... problemet er at når alle har lav terskel for å frita seg selv fra dugnadsarbeid faller det hele litt sammen og enten blir det noen få som er overarbeidet, eller så blir det litt nazi-tilstander der folk som virkelig burde tatt seg fri med god samvittighet ikke får gjort dette. Igjen, "kreft" er ingen ensartet diagnose. Hvis TS har slange i nesa og oksygentank på ryggen skal hun selvsagt ikke stå på beina i 5 timer og organisere potetløp. Men jeg er medlem av en facebookgruppe der vi er mange som både jobber under behandling, går på fjelltur, arrangerer barnebursdager og reiser på ferie. I slike tilfeller er det vel helt innafor å spørre om man kan slenge sammen en Torokake eller lage en plakat til et fellesarrangement som ens egne barn også vil nyte godt av? Eller skal alle som noen sinne er i kontakt med ordet kreft fritas fra alt på generell basis? Da faller ting fort sammen, for vi er mange! Anonymkode: ae33b...d71 Da burde de heller gått etter de som har mindre gyldige grunner enn at man selv er alvorlig syk. Du vet kreft er en alvorlig sykdom. Noen krefttyper dør man jo av. Om ikke er det mange som blir syke som følge av kreftbehandling også. Syns faktisk en døende bestefar er mindre gyldig grunn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #72 Del Skrevet 22 timer siden drue skrev (9 timer siden): Jeg hadde ikke brukt energi på å skaffe legeerklæring. Skal FAU utvise sønnen din som konsekvens? 😂 Bare å gi faen, TS. De er ikke annet enn uempatiske drittfolk. Som mangeårig leder i FAU barnehage, barneskole og ungdomsskole, med ansvaret for å arrangere julegrøt, sommeravslutning, salg av julenek, 17. mai-arrangement med ØRTEN ting å huske på og jobb fra morgen til kveld så føler jeg for å uttale meg her. Det er vi uempatiske drittfolka som sørger for at barna deres får gode minner fra nettopp 17. mai, med pynta idrettshall, servering og leker, vi ordner med servering for ørten allergier, vi plukker hvitveis og bjørkeløv, det er vi som organiserer julegrøtservering for besteforeldre og onkler og tanter på juleavslutning, vi uempatiske drittfolk. Drittfolk som vi er, like fullt trenger vi en håndsrekning av foreldre. Noen må bake kakene og noen må grille pølser og heise flagg, moppe golv og kaste søppel mens alt av organisering, excelark, telefoner og innkjøp er på oss. Vi 💩 folka. Derfor må vi være litt strenge og ikke gi så mye valg. Flere foreldre er ivrige og vil hjelpe til, mens andre vil ha seg frabedt å bli bedt om noe. Det «passer ikke». Men å komme med ungene på arrangementet, det skal de! Løsningen blir da å sette opp lister, med beskjed om å bytte innbyrdes eller sende vara for seg selv hvis det ikke passer. Hadde jeg fått en tilbakemelding fra en mor om at hun ikke kan bidra fordi hun er kreftsyk hadde jeg selvfølgelig respektert det, helt uten å avkreve noe legeerklæring. Hvis mor kunne sendt en vara for seg, søster, venninne eller noe hadde det vært topp, men dette er selvfølgelig noe helt annet enn de som skal ha seg frabedt det ene og det andre. Anonymkode: 30751...337 8 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 22 timer siden #73 Del Skrevet 22 timer siden Jeg har også sittet i FAU i en årrekke altså, men jeg oppfører meg jo ikke som en maktsyk hersker av den grunn. Stiller ikke nok foreldre opp på arrangement, så avlyses det. Man løper da ikke etter folk og krever legeerklæring (!). 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 22 timer siden #74 Del Skrevet 22 timer siden (endret) Maide skrev (10 timer siden): Det er 8 klasse som skal arrangere 17 mai her i byen. Det er da helt frivillig å delta på 17. mai-arrangement på ungdomsskolen. Hvorfor er det da ungdomsskolen som arrangerer?! Endret 22 timer siden av Makavelli 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #75 Del Skrevet 22 timer siden Maide skrev (10 timer siden): Dette handler ikke om at man ikke vil men at man ikke kan Jeg er kreftsyk og har en 8 klassing. Det er 8 klasse som skal arrangere 17 mai her i byen. Jeg har sagt ifra tidlig at jeg ikke kan stille opp pågrunn av min diagnose og helse. Likevel krever de at jeg stiller opp på alle vaktene, lager kaker osv denne dagen. De ber også om legeerklæring om at det jeg melder ifra om er sant så skal de vurdere om jeg kan slippe, men de kunne ikke love noe 😕 Kan de virkelig kreve å få legeerklæring? Er det et krav/tvang om å delta? Trodde alt som hadde med slikt var frivillig og ingen tvang. Hadde selvfølgelig stilt opp om jeg kunne. For det første, gode tanker og god bedring til deg! For det andre, en bråte frekke brautende egoister, fuck dem. Anonymkode: 6bb7f...184 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #76 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Som mangeårig leder i FAU barnehage, barneskole og ungdomsskole, med ansvaret for å arrangere julegrøt, sommeravslutning, salg av julenek, 17. mai-arrangement med ØRTEN ting å huske på og jobb fra morgen til kveld så føler jeg for å uttale meg her. Det er vi uempatiske drittfolka som sørger for at barna deres får gode minner fra nettopp 17. mai, med pynta idrettshall, servering og leker, vi ordner med servering for ørten allergier, vi plukker hvitveis og bjørkeløv, det er vi som organiserer julegrøtservering for besteforeldre og onkler og tanter på juleavslutning, vi uempatiske drittfolk. Drittfolk som vi er, like fullt trenger vi en håndsrekning av foreldre. Noen må bake kakene og noen må grille pølser og heise flagg, moppe golv og kaste søppel mens alt av organisering, excelark, telefoner og innkjøp er på oss. Vi 💩 folka. Derfor må vi være litt strenge og ikke gi så mye valg. Flere foreldre er ivrige og vil hjelpe til, mens andre vil ha seg frabedt å bli bedt om noe. Det «passer ikke». Men å komme med ungene på arrangementet, det skal de! Løsningen blir da å sette opp lister, med beskjed om å bytte innbyrdes eller sende vara for seg selv hvis det ikke passer. Hadde jeg fått en tilbakemelding fra en mor om at hun ikke kan bidra fordi hun er kreftsyk hadde jeg selvfølgelig respektert det, helt uten å avkreve noe legeerklæring. Hvis mor kunne sendt en vara for seg, søster, venninne eller noe hadde det vært topp, men dette er selvfølgelig noe helt annet enn de som skal ha seg frabedt det ene og det andre. Anonymkode: 30751...337 Hvorfor all denne sutringen? Det er jo de som krever legeattest fra kreftsyke ts som er drittfolk, ikke sånne som deg som står på og ordner UTEN å ville kreve legeattest fra kreftsyke. Snakk om p misforstå og sutre unødvendig... Anonymkode: 64d38...8f7 22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #77 Del Skrevet 22 timer siden Du har truffet på onde maktmennesker. Disse skal en selvfølgelig ikke føye seg etter. Har du gitt beskjed, holder dette lenge. Bare overse eventuelt videre mas. God bedring ♥️ Anonymkode: 0dab1...6f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #78 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Som mangeårig leder i FAU barnehage, barneskole og ungdomsskole, med ansvaret for å arrangere julegrøt, sommeravslutning, salg av julenek, 17. mai-arrangement med ØRTEN ting å huske på og jobb fra morgen til kveld så føler jeg for å uttale meg her. Det er vi uempatiske drittfolka som sørger for at barna deres får gode minner fra nettopp 17. mai, med pynta idrettshall, servering og leker, vi ordner med servering for ørten allergier, vi plukker hvitveis og bjørkeløv, det er vi som organiserer julegrøtservering for besteforeldre og onkler og tanter på juleavslutning, vi uempatiske drittfolk. Drittfolk som vi er, like fullt trenger vi en håndsrekning av foreldre. Noen må bake kakene og noen må grille pølser og heise flagg, moppe golv og kaste søppel mens alt av organisering, excelark, telefoner og innkjøp er på oss. Vi 💩 folka. Derfor må vi være litt strenge og ikke gi så mye valg. Flere foreldre er ivrige og vil hjelpe til, mens andre vil ha seg frabedt å bli bedt om noe. Det «passer ikke». Men å komme med ungene på arrangementet, det skal de! Løsningen blir da å sette opp lister, med beskjed om å bytte innbyrdes eller sende vara for seg selv hvis det ikke passer. Hadde jeg fått en tilbakemelding fra en mor om at hun ikke kan bidra fordi hun er kreftsyk hadde jeg selvfølgelig respektert det, helt uten å avkreve noe legeerklæring. Hvis mor kunne sendt en vara for seg, søster, venninne eller noe hadde det vært topp, men dette er selvfølgelig noe helt annet enn de som skal ha seg frabedt det ene og det andre. Anonymkode: 30751...337 Du setter deg i offerrollen selv her, du skjønner vel selv at dette ikke gjelder deg da? Anonymkode: 6bb7f...184 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussemor47 Skrevet 22 timer siden #79 Del Skrevet 22 timer siden Maide skrev (10 timer siden): Dette handler ikke om at man ikke vil men at man ikke kan Jeg er kreftsyk og har en 8 klassing. Det er 8 klasse som skal arrangere 17 mai her i byen. Jeg har sagt ifra tidlig at jeg ikke kan stille opp pågrunn av min diagnose og helse. Likevel krever de at jeg stiller opp på alle vaktene, lager kaker osv denne dagen. De ber også om legeerklæring om at det jeg melder ifra om er sant så skal de vurdere om jeg kan slippe, men de kunne ikke love noe 😕 Kan de virkelig kreve å få legeerklæring? Er det et krav/tvang om å delta? Trodde alt som hadde med slikt var frivillig og ingen tvang. Hadde selvfølgelig stilt opp om jeg kunne. Du har gjort ditt, du har gitt beskjed i god tid at du ikke kan stille. Du trenger ikke utdype og forsvare dette til hverken skole/fau eller kvinneguiden! Ta godt vare på deg selv, ha så gode dager du kan og masse lykke til i videre behandling❤️❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #80 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): De kan selvsagt ikke tvinge deg. Men på den annen side: Hvordan skal det bli om ingen stiller? Alle må faktisk ta ansvar. Kan du virkelig ikke gjøre noe? Bake litt, eller ringing og organisering i forkant? Hva med den andre forelderen? Besteforeldre, tante eller onkel som kan steppe inn? Anonymkode: f8893...bab Jeg stiller, og har nok gjort mer enn min andel både i idrettslag, 17.mai og andre dugnads-baserte arrangement. Men aldri, ikke en eneste gang, har jeg tenkt at jeg skal vurdere andres folk sine grunner for å ikke delta. Anonymkode: 91f00...b97 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå