drue Skrevet 20 timer siden #41 Del Skrevet 20 timer siden Jeg hadde ikke brukt energi på å skaffe legeerklæring. Skal FAU utvise sønnen din som konsekvens? 😂 Bare å gi faen, TS. De er ikke annet enn uempatiske drittfolk. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #42 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke bland kontaktlærer inn i dette! Alt er ikke kontaktlærer sitt ansvar å fikse, herregud..🤦🤦🤦Dette er et arrangement utenfor skoletid og av FAU og har absolutt ingenting med en stakkars kontaktlærer å gjøre. Ta det opp med skoleledelsen. Anonymkode: 539ff...179 Joda, klasseforstander og skolen kan godt blandes inn i dette når fau oppfører seg slik! Anonymkode: 60b85...429 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #43 Del Skrevet 20 timer siden Maide skrev (32 minutter siden): TS her. Ettersom jeg ikke vet hvordan helsen min er til ei hver tid og sånn som det er nå, så meldte jeg ifra tidlig om at jeg ikke kan stille opp på noe. Til deg som mente jeg heller skulle tilby ting tidligere: Jeg er kreftsyk og hvordan kan jeg melde ifra og tilby ting tidlig når jeg ikke er frisk? De har sagt det til meg muntlig og skriftlig. Tok det opp med FAU ja, men de godtar og godtok ikke det uten legeerklæring, først da kunne de vurdere. Jeg hadde bedt de pakke seg avgårde til et mye varmere sted. Heier på deg, ønsker deg lykke til med behandling💕 Anonymkode: 2c61d...a5d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #44 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Joda, klasseforstander og skolen kan godt blandes inn i dette når fau oppfører seg slik! Anonymkode: 60b85...429 Det er ikke kontaktlærer sitt ansvar i det hele tatt. 17. mai arrangeres av FAU som består av foreldre fra flere klasser og sikkert også flere trinn. Som igjen styres av skoleledelsen. Men selvsagt, enklest å bare dumpe absolutt alt av utfordringer på kontaktlærer, det være seg problemer barnet møter på korps, fotballtrening eller i barnebursdag. Anonymkode: 539ff...179 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #45 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er ikke kontaktlærer sitt ansvar i det hele tatt. 17. mai arrangeres av FAU som består av foreldre fra flere klasser og sikkert også flere trinn. Som igjen styres av skoleledelsen. Men selvsagt, enklest å bare dumpe absolutt alt av utfordringer på kontaktlærer, det være seg problemer barnet møter på korps, fotballtrening eller i barnebursdag. Anonymkode: 539ff...179 Klasseforstander kan ta det opp med skoleledelsen da! Ts er jo alvorlig syk, da er det helt greit å be om hjelp fra klasseforstander! Anonymkode: 60b85...429 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #46 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klasseforstander kan ta det opp med skoleledelsen da! Ts er jo alvorlig syk, da er det helt greit å be om hjelp fra klasseforstander! Anonymkode: 60b85...429 Skjønner du ikke poenget mitt? Ikke rart kontaktlærer blir helt overarbeidet når sånne som deg finnes. Hvis ts ringer eller sender en e-post om deg som har skjedd spiller det vel ikke så stor rolle om den går til kontaktlærer eller ledelsen. Er vel ikke det som velter lasset ene eller andre veien. Anonymkode: 539ff...179 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #47 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Joda, klasseforstander og skolen kan godt blandes inn i dette når fau oppfører seg slik! Anonymkode: 60b85...429 Nei, det her er IKKE noe kontaktlærer skal blandes inn i. Anonymkode: 43f33...896 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #48 Del Skrevet 19 timer siden Dette er virkelig ikke greit. Du er kreftsyk og formen din er deretter. Du skal bruke din energi på det du ønsker og har kapasitet til. Om du er for syk til å være med på dette så må de bare godta det. De har ikke krav på legeerklæring eller ytterligere forklaring fra deg. Jeg har tidligere jobbet med kreftpasienter og har sett hvor ulikt personer reagerer, både fysisk og psykisk, på sykdommen og behandling. Jeg blir satt ut av behandlingen de gir deg! Det er virkelig ikke greit!!! Anonymkode: 0d56f...f59 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 19 timer siden #49 Del Skrevet 19 timer siden da må jo pappaen stille opp 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #50 Del Skrevet 19 timer siden FAU har ingen myndighet til å kreve legeerklæring. Dette er god mat for lokalavisen så får FAU stå frem der med bilde og vise for alle hvor empatiløse de er. Du har dette kravet på mail ettersom jeg har forstått,-så flott. Da kan du la avisen lese den mailen. Anonymkode: 9a1f4...766 8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #51 Del Skrevet 19 timer siden Hadde oversett de 100%. Muligens vurdert en siste melding "Som tidligere informert om er jeg syk og kan ikke bidra med noe på 17. mai. Helseinformasjon er privat og ikke noe dere har rett til innsyn i. Hilsen xx." Anonymkode: 826d4...bb6 11 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #52 Del Skrevet 19 timer siden Maide skrev (1 time siden): Dette handler ikke om at man ikke vil men at man ikke kan Jeg er kreftsyk og har en 8 klassing. Det er 8 klasse som skal arrangere 17 mai her i byen. Jeg har sagt ifra tidlig at jeg ikke kan stille opp pågrunn av min diagnose og helse. Likevel krever de at jeg stiller opp på alle vaktene, lager kaker osv denne dagen. De ber også om legeerklæring om at det jeg melder ifra om er sant så skal de vurdere om jeg kan slippe, men de kunne ikke love noe 😕 Kan de virkelig kreve å få legeerklæring? Er det et krav/tvang om å delta? Trodde alt som hadde med slikt var frivillig og ingen tvang. Hadde selvfølgelig stilt opp om jeg kunne. Selvsagt kan de IKKE kreve det. Du har sagt i fra at du ikke kan stille. La det være med det. Om de gjøre noe mer ut av det, la lokalavisen ta seg av resten. Sørg for at all kommunikasjon med de foregår skriftlig. Om de ringer, ikke ta den. Men send de en sms og spør hva det var og la ‘samtalen’ gå der. Stå på ditt at du er syk og ikke kan stille. Konsekvent. Anonymkode: c7816...82b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet 19 timer siden #53 Del Skrevet 19 timer siden Maide skrev (1 time siden): Dette handler ikke om at man ikke vil men at man ikke kan Jeg er kreftsyk og har en 8 klassing. Det er 8 klasse som skal arrangere 17 mai her i byen. Jeg har sagt ifra tidlig at jeg ikke kan stille opp pågrunn av min diagnose og helse. Likevel krever de at jeg stiller opp på alle vaktene, lager kaker osv denne dagen. De ber også om legeerklæring om at det jeg melder ifra om er sant så skal de vurdere om jeg kan slippe, men de kunne ikke love noe 😕 Kan de virkelig kreve å få legeerklæring? Er det et krav/tvang om å delta? Trodde alt som hadde med slikt var frivillig og ingen tvang. Hadde selvfølgelig stilt opp om jeg kunne. Ingen kan kreve noe som helst av deg. Det du beskriver er utilbørlig press. Det sagt; uansett om du velger å levere legeerklæring (noe jeg personlig mener du ikke bør) eller ikke så bestemmer du, ikke de som "krever" legeerklæring som de skal "vurdere". Du og ingen andre bestemmer om du skal delta uansett, din sykdom er egentlig irrelevant, for du bestemmer selv om du vil (ikke bare kan) bidra. Det er ditt og ingen andres valg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gentleman59 Skrevet 19 timer siden #54 Del Skrevet 19 timer siden monican94 skrev (8 minutter siden): da må jo pappaen stille opp Nie, det *må* han ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #55 Del Skrevet 19 timer siden monican94 skrev (14 minutter siden): da må jo pappaen stille opp nei..? Anonymkode: 1a106...3aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 19 timer siden #56 Del Skrevet 19 timer siden Dette blir vel søkt. Dette må være de eneste tilfelle i Norgeshistorien om det har blitt krevd legeerklæring fra FAU. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #57 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Da hadde jeg ordet legeerklæring. De kan ikke tvinge deg.. Her var det mange som reiste bort på 17 Mai da den var på fredag. Og de slapp dugnad. Skulle de nekte folk ei langhelg på hytta? Anonymkode: 52e68...efd Eh ja om man har ansvar ett år så dropper man selvsagt langhelg! Her brukes de pengene som kommer inn den dagen til leirskole , om man reiser bort istedenfor å bidra vel så får man betale noen for å stille opp da Anonymkode: 6a7dd...ea1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #58 Del Skrevet 19 timer siden Kan pappaen stille opp? ungdommen selv? Anonymkode: 6a7dd...ea1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #59 Del Skrevet 12 timer siden Har barnet en far? Anonymkode: 6daf4...abd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #60 Del Skrevet 12 timer siden For et rart fokus folk har. Burde heller gått etter friske folk som ikke bidrar, enn å skvise flere dråper ut av sitronen hos en syk. Anonymkode: a0ab0...7f3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå