Gå til innhold

Kan de virkelig…Arrangement 17 mai.

Maide

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da hadde jeg ordet legeerklæring. De kan ikke tvinge deg.. Her var det mange som reiste bort på 17 Mai da den var på fredag. Og de slapp dugnad. Skulle de nekte folk ei langhelg på hytta?

Anonymkode: 52e68...efd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjukt å kreve legeerklæring. Hva er liksom konsekvensene hvis du ikke gjør det? Høres ut som møkkafolk. Jeg hadde sendt en mail til rektor.

Anonymkode: a5e36...2ab

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maide skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg legge ut noe som dette om det ikke var reelt? Kunne funnet på noe helt annet da. Men dessverre, det er sannheten.

Spør igjen jeg; hvem har bedt deg om dette, og har de spurt skriftlig eller muntlig?

Anonymkode: a64bd...c3f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De kan selvsagt ikke tvinge deg. Men på den annen side: Hvordan skal det bli om ingen stiller? Alle må faktisk ta ansvar. Kan du virkelig ikke gjøre noe? Bake litt, eller ringing og organisering i forkant? Hva med den andre forelderen? Besteforeldre, tante eller onkel som kan steppe inn?

Anonymkode: f8893...bab

De fleste har vel ikkje kreft? Tenker at om det er noen som skal slippe så er det vel en med kreft

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Disse folka er tydeligvis totale idioter, blottet for både kunnskap og empati.

Om du har ork hadde jeg gått til avisen, for dette er rett og slett rystende!

FAU har da ikke rett til å kreve legeerklæring!!! At de i det hele tatt tror det viser at de ikke er egnet til sine posisjoner.

Dette er virkelig avismat!

Siden har nok med å klare deg og ta vare på deg selv og barnet og familien, så håper jeg at du har gode folk rundt deg. Hadde jeg vært venninne med deg så hadde jeg med glede tatt på meg jobben med å ta denne saken videre på dine vegner, for måten de behandler deg på nå, den viser at de er komplette idioter.

God bedring til deg! Bruk energien din til å bli frisk og komme deg gjennom behandlingen ❤️

Anonymkode: 71335...f9c

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Maide skrev (8 minutter siden):

Her er det tydeligvis vi voksne som må stå for alt. Elevene har ingen egne oppgaver. Ikke sålangt ialefall. Det er presisert at det er foresatte som skal ta seg av det.

Hvordan skal FAU se om det er 8.klassingen som har bakt kaken eller stekt vaflene?  

Anonymkode: 3fb43...b62

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror den som snakket om at ungdommen din skulle bidra, mente at den kunne bake kaka… 

Ta bare å ikke si noe mer da? Så på selve dagen sier du fra om at du er syk? 🤷‍♀️ Alle kan jo bli syke. Bare teit av de, dette, alle kan jo bli syke, og du sier fra på forhånd.. men gud.. det er 2 måneder til 😱😅

Anonymkode: f571e...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er det absolutt ingenting du kan gjøre? Mye bedre å være tidlig ute og tilby deg å gjøre noe du faktisk klarer, enn å si du ikke kan delta på noe som helst. Lage en vaffelrøre? Bake en kake (toro duger!)? 

Anonymkode: e3d89...85b

Seriøst! Ts er ALVORLIG syk og skal da virkelig slippe å bruke energi og tid på dugnad!

Anonymkode: 60b85...429

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spør igjen jeg; hvem har bedt deg om dette, og har de spurt skriftlig eller muntlig?

Les hva ts har skrevet...

Anonymkode: 71335...f9c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror den som snakket om at ungdommen din skulle bidra, mente at den kunne bake kaka… 

Ta bare å ikke si noe mer da? Så på selve dagen sier du fra om at du er syk? 🤷‍♀️ Alle kan jo bli syke. Bare teit av de, dette, alle kan jo bli syke, og du sier fra på forhånd.. men gud.. det er 2 måneder til 😱😅

Eller gjenta det du har sagt. «Jeg har kreft, er i behandling, og kan dessverre ikke bidra med annet enn at vi leverer en kake til arrangementet. Dere hører fra meg hvis dette endrer seg.»

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

De kan selvsagt ikke tvinge deg. Men på den annen side: Hvordan skal det bli om ingen stiller? Alle må faktisk ta ansvar. Kan du virkelig ikke gjøre noe? Bake litt, eller ringing og organisering i forkant? Hva med den andre forelderen? Besteforeldre, tante eller onkel som kan steppe inn?

Anonymkode: f8893...bab

Ts er ALVORLIG syk, hvorfor skal hun bruke tid på dugnad da? Og familien hennes har sikkert andre ting å bruke tiden på, sånn som å tilbringe kvalitetstid med henne f.eks.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts har allerede svart på dette.

Hadde svart at slik makt har de ikke, og de har Ingen kunnskap for å vurdere noe som helst. Så fuck dem. 

Hva tror de at de får gjort liksom om du ikke deltar?

Anonymkode: f1952...397

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De er helt ute, og kan ikke kreve legeerklæring! Skjønner godt at du ikke har kapasitet, du ER jo syk, og kreft er ikke som en liten influensa liksom. Du må bare stå i det, det kan godt være de truer og er frekke, men hva kan de egentlig gjøre? Komme på døren og dra deg med? Altså, jeg skjønner at det er krevende å arrangere 17.mai og det er mange som sluntrer unna, men det får være måte på! 

Har ikke barnet ditt en far som evt kan stille? Hvis ikke, si klart ifra at du ikke kan, og det er ikke aktuelt å diskutere det videre.

Anonymkode: b23d0...76e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er i så fall en «sak», både for skolen, FAU og media, slik jeg ser det. 

At FAU vil pushe en kreftsyk mor til å delta på dugnad, og tror de har rett/myndighet til å kreve legeerklæring av henne er hårreisende. 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ts, jeg hadde tatt det opp med klasselæreren til åttendeklassingen din og bedt vedkommende og p gi klar beskjed til klassekontaktene og fau om at de skal slutte å mase på deg og respektere ditt nei!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maide skrev (20 minutter siden):

TS her.

Ettersom jeg ikke vet hvordan helsen min er til ei hver tid og sånn som det er nå, så meldte jeg ifra tidlig om at jeg ikke kan stille opp på noe. Til deg som mente jeg heller skulle tilby ting tidligere: Jeg er kreftsyk og hvordan kan jeg melde ifra og tilby ting tidlig når jeg ikke er frisk?

De har sagt det til meg muntlig og skriftlig. Tok det opp med FAU ja, men de godtar og godtok ikke det uten legeerklæring, først da kunne de vurdere.

Hva skal de gjøre? Kaste ut kiden din? Politianmelde? 😅 Vet du, du må bare lære deg å gi komplett faen. Eventuelt snu på det, bare la de fortsette og si alt de sier du skal gjøre, og så melder du deg syk på dagen. Bare la dem brenne. En kreftdiagnose viser deg virkelig hvem som bryr seg, og de folka der kommer til å få lus, kantkjøre alle felgene sine, miste pengebok og pass, og trå på alle legobrikkene. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg svarte jo. FAU har bedt både skriftlig og muntlig.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts, jeg hadde tatt det opp med klasselæreren til åttendeklassingen din og bedt vedkommende og p gi klar beskjed til klassekontaktene og fau om at de skal slutte å mase på deg og respektere ditt nei!

Ikke bland kontaktlærer inn i dette! Alt er ikke kontaktlærer sitt ansvar å fikse, herregud..🤦🤦🤦Dette er et arrangement utenfor skoletid og av FAU og har absolutt ingenting med en stakkars kontaktlærer å gjøre. Ta det opp med skoleledelsen. 

Anonymkode: 539ff...179

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...