Maide Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Dette handler ikke om at man ikke vil men at man ikke kan Jeg er kreftsyk og har en 8 klassing. Det er 8 klasse som skal arrangere 17 mai her i byen. Jeg har sagt ifra tidlig at jeg ikke kan stille opp pågrunn av min diagnose og helse. Likevel krever de at jeg stiller opp på alle vaktene, lager kaker osv denne dagen. De ber også om legeerklæring om at det jeg melder ifra om er sant så skal de vurdere om jeg kan slippe, men de kunne ikke love noe 😕 Kan de virkelig kreve å få legeerklæring? Er det et krav/tvang om å delta? Trodde alt som hadde med slikt var frivillig og ingen tvang. Hadde selvfølgelig stilt opp om jeg kunne. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Nei de kan ikke kreve noe som helst. Anonymkode: f9b27...207 12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Er det absolutt ingenting du kan gjøre? Mye bedre å være tidlig ute og tilby deg å gjøre noe du faktisk klarer, enn å si du ikke kan delta på noe som helst. Lage en vaffelrøre? Bake en kake (toro duger!)? Anonymkode: e3d89...85b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Når du skriver «de» så regner jeg du mener FAU? De kan selvfølgelig ikke kreve dette av deg. Om du orker ville jeg tatt det opp med FAU leder, og også meldt det inn til ledelsen på skolen. Så leit å høre at du er syk og jeg ønsker deg alt godt pg snarlig bedring. Klem fra mamma, lærer og FAU-medlem. Anonymkode: 3e752...bf9 12 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Dette ansvaret er en dugnad og dugnad er frivillig. Så nei, de kan ikke tvinge deg. Og de har absolutt ingen rett til å se din sykehistorie. Makan🙈 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Det er bullshit. Dette hadde jeg tatt videre med leder av FAU, og rektor om nødvendig. Anonymkode: bb4db...af2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden De kan ingenting. Det er dugnad ergo frivillig. Her i byen står hele 17.mai feiringen i fare for ingen vil ta det på seg,og det forstår jeg. Helt greit for meg. Anonymkode: 737a3...47e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Meld fra til rektor, så får rektor varsle FAU om at de ikke skal sette deg opp på vakter. Da får meldingen din litt mer pondus, enn de selvrettferdige kråkene som herser med deg. De har selvsagt ingenting med å kreve legeerklæring. Du sier fra i god tid at du ikke har mulighet på grunn av sykdom. Da har du gjort ditt, så blir det bare prakk til dem hvis de likevel setter deg opp. Da får de fylle hullene i vaktlista dagen før eller samme dag. Anonymkode: 53e55...558 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Det er nok eit resultat av at altfor mange ikkje gidd å stille på dugnaden, dermed blir det så harde meldingar frå frustrert FAU. Men du har nok gode argument, så eg hadde tatt ein prat med FAU. Dei treng ikkje å sjå legeerklæring, men snakk med dei. Det er effektivt nok;) 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden De kan selvsagt ikke tvinge deg. Men på den annen side: Hvordan skal det bli om ingen stiller? Alle må faktisk ta ansvar. Kan du virkelig ikke gjøre noe? Bake litt, eller ringing og organisering i forkant? Hva med den andre forelderen? Besteforeldre, tante eller onkel som kan steppe inn? Anonymkode: f8893...bab 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Har de seriøst bedt deg om legeerklæring? Skriftlig eller muntlig? Anonymkode: a64bd...c3f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Man burde jo absolutt stille opp. Jeg skjønner at du ikke klarer å følge opplegget grunnet sykdom, men ditt barn går i åttende klasse? Min mor sto ikke å lagde vaffelrøre eller bakte muffins alene som jeg skulle ha med på skolen som 13 åring. Jeg tenker at det burde du få ditt barn til å gjøre, det klarer hun/han fint. Kjøp inn Toro. så har barnet kanskje søsken eller en far, tante og onkel? Be om hjelp der du kan om det blir for krevende. Barnet ditt burde delta som alle andre i klassen i den alderen. Anonymkode: 8a647...eed 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maide Skrevet 5 timer siden Forfatter #13 Del Skrevet 5 timer siden TS her. Ettersom jeg ikke vet hvordan helsen min er til ei hver tid og sånn som det er nå, så meldte jeg ifra tidlig om at jeg ikke kan stille opp på noe. Til deg som mente jeg heller skulle tilby ting tidligere: Jeg er kreftsyk og hvordan kan jeg melde ifra og tilby ting tidlig når jeg ikke er frisk? De har sagt det til meg muntlig og skriftlig. Tok det opp med FAU ja, men de godtar og godtok ikke det uten legeerklæring, først da kunne de vurdere. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maide Skrevet 5 timer siden Forfatter #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Man burde jo absolutt stille opp. Jeg skjønner at du ikke klarer å følge opplegget grunnet sykdom, men ditt barn går i åttende klasse? Min mor sto ikke å lagde vaffelrøre eller bakte muffins alene som jeg skulle ha med på skolen som 13 åring. Jeg tenker at det burde du få ditt barn til å gjøre, det klarer hun/han fint. Kjøp inn Toro. så har barnet kanskje søsken eller en far, tante og onkel? Be om hjelp der du kan om det blir for krevende. Barnet ditt burde delta som alle andre i klassen i den alderen. Anonymkode: 8a647...eed Her er det tydeligvis vi voksne som må stå for alt. Elevene har ingen egne oppgaver. Ikke sålangt ialefall. Det er presisert at det er foresatte som skal ta seg av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har nettopp avsluttet kreftbehandling, og nei, jeg hadde ikke klart å stille opp på noe sånt mens jeg var under behandling. Jeg var dritdårlig, og det hadde vært uaktuelt å stille på dugnad! Hadde ikke orka å bake en torokake heller de fleste av dagene. Gode tanker til deg, ts! ❤ Anonymkode: a457f...65c 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Dette tror jeg ikke noe på. Ingen FAU vil kreve legeerklæring. Anonymkode: 00ec4...f0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maide Skrevet 5 timer siden Forfatter #17 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette tror jeg ikke noe på. Ingen FAU vil kreve legeerklæring. Anonymkode: 00ec4...f0c Hvorfor skulle jeg legge ut noe som dette om det ikke var reelt? Kunne funnet på noe helt annet da. Men dessverre, det er sannheten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden Maide skrev (Akkurat nå): Her er det tydeligvis vi voksne som må stå for alt. Elevene har ingen egne oppgaver. Ikke sålangt ialefall. Det er presisert at det er foresatte som skal ta seg av det. Ting har virkelig forandret seg fra vi gikk på ungdomskolen.. vi hadde vaktordning og måtte stå for salg og opprydning. Foreldre bistod kun med oppfølging at alt gikk greit for seg. Ville bare gitt klar beskjed, jeg kan ikke møte, men datter/sønn tar med bakst for salg. Punktum. Hva skal de gjøre? Hente deg med makt? Politianmelde? Anonymkode: 8a647...eed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Maide skrev (3 minutter siden): TS her. Ettersom jeg ikke vet hvordan helsen min er til ei hver tid og sånn som det er nå, så meldte jeg ifra tidlig om at jeg ikke kan stille opp på noe. Til deg som mente jeg heller skulle tilby ting tidligere: Jeg er kreftsyk og hvordan kan jeg melde ifra og tilby ting tidlig når jeg ikke er frisk? De har sagt det til meg muntlig og skriftlig. Tok det opp med FAU ja, men de godtar og godtok ikke det uten legeerklæring, først da kunne de vurdere. Hvis du er så dårlig/uforutsigbar i formen ville jeg tatt kontakt med rektor hvis ikke det er en annen person som kan bidra på dine vegne og ungdommen ikke kan gjøre noe selv. Anonymkode: e3d89...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maide Skrevet 5 timer siden Forfatter #20 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har nettopp avsluttet kreftbehandling, og nei, jeg hadde ikke klart å stille opp på noe sånt mens jeg var under behandling. Jeg var dritdårlig, og det hadde vært uaktuelt å stille på dugnad! Hadde ikke orka å bake en torokake heller de fleste av dagene. Gode tanker til deg, ts! ❤ Anonymkode: a457f...65c Takk❤️ God klem til deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå