AnonymBruker Skrevet 10. mars #1 Skrevet 10. mars Hva er deres erfaring med arbeidsgivere som ghoster langt uti ansettelsesprosessen? Jeg var for noen måneder siden på fire intervjuer (!) hos en arbeidgiver. Så ble det stille og det har det vært siden. Jeg skjønner jo at jeg ikke har fått jobben, det er helt okei, men jeg synes det er rimelig resepktløst å ikke gi en skikkelig tilbakemelding etter at man har brukt så mye tid og energi på dem. Jeg har skjønt at dette ikke er uvanlig, men jeg blir overrasket med tanke på hvor langt i prosessen jeg kom. Helt ærlig så sitter jeg og føler meg litt dum. Dere som har opplevd noe liknende, har dere tatt kontakt selv, eller bare latt det ligge? Anonymkode: 6ff26...c62 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars #2 Skrevet 10. mars Dessverre ekstremt vanlig. Anonymkode: 0358d...804 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #3 Skrevet 10. mars Heng dem ut på Glassdoor. Anonymkode: e820f...1cb 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars #4 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Heng dem ut på Glassdoor. Anonymkode: e820f...1cb Jeg kommer ikke til å gjøre det. Jeg ønsker heller å høre andres erfaring med å ta kontakt selv i ettertid. Anonymkode: 6ff26...c62
Octopus Skrevet 10. mars #5 Skrevet 10. mars Jeg ringer og spør etter en uke hvis jeg ikke har hørt noe. Noen ganger kan det være forsinkelser pga sykdom f.eks.
AnonymBruker Skrevet 10. mars #6 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg kommer ikke til å gjøre det. Jeg ønsker heller å høre andres erfaring med å ta kontakt selv i ettertid. Anonymkode: 6ff26...c62 Er helt innenfor å etterlyse et svar. Anonymkode: 3f51d...86b
AnonymBruker Skrevet 10. mars #7 Skrevet 10. mars Tror ikke det kalles ghosting. Det er en useriøs arbeidsgiver Anonymkode: bdee7...9cb 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars #8 Skrevet 10. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror ikke det kalles ghosting. Det er en useriøs arbeidsgiver Anonymkode: bdee7...9cb Ja, det har du rett i. Det er vel kanskje det som er ekstra irriterende her, det er en stor, offentlig aktør, som burde være ryddig. Anonymkode: 6ff26...c62 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #9 Skrevet 11. mars Vi kalte det useriøse arbeidsgivere da jeg søkte jobb for 20 år siden. Svært vanlig. Spesielt hos store offentlige aktører. Hadde en søknad liggende ubesvart i jobbNorge i ti år hos en stor offentlig helseaktør midt i landet. Anonymkode: 9e5f0...57d 1
NakenPanda Skrevet 11. mars #10 Skrevet 11. mars I mange tilfeller er det nok volumet med søknader som blir til "ghosting", hvis man ikke hører etter et faktisk intervju er det litt useriøst. 1
makkapakka Skrevet 11. mars #11 Skrevet 11. mars Blir nok behandla like jævli som arbeidstaker i sånne bedrifter, så om det er en mager trøst, skal du være glad til du slipper å være der. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #12 Skrevet 11. mars NakenPanda skrev (3 timer siden): I mange tilfeller er det nok volumet med søknader som blir til "ghosting", hvis man ikke hører etter et faktisk intervju er det litt useriøst. Det har jeg forståelse for, men som jeg skriver så hadde jeg til sammen fire intervjuer med denne arbeidsgiveren. Anonymkode: 6ff26...c62
AnonymBruker Skrevet 11. mars #13 Skrevet 11. mars fire intervjuer? Dæven hva slags jobbe er detta for noe? Anonymkode: 44a8f...580
AnonymBruker Skrevet 11. mars #14 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): fire intervjuer? Dæven hva slags jobbe er detta for noe? Anonymkode: 44a8f...580 Lederstilling i staten. Anonymkode: 6ff26...c62
Tiuren Skrevet 11. mars #15 Skrevet 11. mars Useriøst vil jeg si det er, men om du hadde fire intervjuer for en stilling vil jeg si du er "en av to" kandidater. Eventuelt at du var den beste men manglet noe på å være den de så etter. Mulig de holder deg på gress og sjekker om #1 vil ta jobben? Eller de sjekker bakgrunn? Uansett useriøst, men hvorfor ikke ringe å sjekke? 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #16 Skrevet 11. mars Tiuren skrev (4 timer siden): Useriøst vil jeg si det er, men om du hadde fire intervjuer for en stilling vil jeg si du er "en av to" kandidater. Eventuelt at du var den beste men manglet noe på å være den de så etter. Mulig de holder deg på gress og sjekker om #1 vil ta jobben? Eller de sjekker bakgrunn? Uansett useriøst, men hvorfor ikke ringe å sjekke? Takk for innspill! Jeg tenker jo også at jeg må ha gjort det bra, siden jeg kom så langt. Jeg skal ringe, men kvier meg, av en eller annen grunn har hele greia fått meg til å føle meg litt dum. Anonymkode: 6ff26...c62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå