AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Jeg vet det er dumt. Og jeg ikke er en ungdommen, Jeg er en voksen kvinne på 35 år. Jeg har født barn nr 2 for et halvt år siden... men jeg bare kan ikke gjøre noe med denne følelsen. Hater meg selv. Jeg har 15 ekstra kilo på meg... jeg har aldri vært veldig slank fra før men det hvordan jeg ser ut nå er bare trist. Jeg har null sexlyst, jeg vil ikke se i speilet på kroppen min en gang. Ansiktet mitt har blitt så rundt. Hater meg selv på alle bilder og unngår å være på bilder. Synes det er så trist at jeg ikke har et eneste bildet med barna som jeg liker. At barna mine kommer til å se mammaen på bilder som ser så forferdelig ut. Jeg gikk ned 3 kilo og klart å få 4 kilo tilbake bare en uke etter! Og det er til tross for at jeg ammer... jeg skriver dette her bare fordi jeg er desperat. I dag skjedde noe alvorlig med meg. For første gang i livet. Jeg spiste så mye til lunsj at jeg ble veldog dårlig og ville kaste opp, måtte løpe til do tre ganger for jeg ville bare kaste opp. Men fikk det ikke til. Jeg var så full men bare kunne ikke stoppe å spise. Helt forferdelig følelse. Jeg kjenner meg selv ikke igjen. Jeg tror det var nesten 1000 kalorier jeg klarte å spise på typ 15 minutter. Anonymkode: 4d873...69d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Noen går ikke ned i vekt før de slutter å amme. Tidspunktet for å ta det største grepet er muligens ikke inne. Jeg pleier å tenke på at mine barn fortjener å ha en mor som ikke hater seg selv. Når det er sagt så tror jeg jeg spiser 1000 kalorier på 15 minutter nesten hver dag. En vanlig middag er gjerne såpass kaloririk og dersom man ikke prøver å gå ned i vekt så er jo det helt uproblematisk for folk flest. Anonymkode: a2b17...666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Gå til psykolog. Finn ut hvorfor du hater deg selv. Finn ut hvorfor du overspiser. Finn ut hvorfor vekt er viktigere enn å være frisk og tilstede for ditt barn. Anonymkode: 12276...3f5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden Jeg er straks 31 år og har to barn. Nå har jeg tatt meg sammen og jobber med å gå ned i vekt. Gått ned 8 kg, føler meg bedre i form selv om selvtilliten ikke er på topp. Men jeg sover godt fordi jeg vet jeg har jobbet hardt! Anonymkode: 211e4...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden Du bør absolutt søke hjelp. Kan du snakke med legen din eller helsesøster der barnet ditt følges opp. Du trenger støtte og oppmuntring❤️. Det kan høres ut som du er deprimert. Håper du får det bedre snart❤️ Anonymkode: c86dc...33a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 19 timer siden #6 Del Skrevet 19 timer siden Bare pass på hvordan du er rundt barna dine. Disse kopiere deg.. hvordan du spiser.. oppførsel deg og hvordan de ser på din kropp. Der første du nø gjøre de å spise mindre og bevege seg så mye du kan. Men om du ikke klarer å spise mindre ...bør du kanskje oppsøke hjelp.. at det ligger noe mer bak. Ar det trøste spiser 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden Det du beskriver her, å hate seg selv, å kjenne på problemer med mat, er symptomer, kanskje på sykdom eller begynnende sykdom. Snakk med legen din om dette. ❤️ Anonymkode: 39cd5...3e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg vet det er dumt. Og jeg ikke er en ungdommen, Jeg er en voksen kvinne på 35 år. Jeg har født barn nr 2 for et halvt år siden... men jeg bare kan ikke gjøre noe med denne følelsen. Hater meg selv. Jeg har 15 ekstra kilo på meg... jeg har aldri vært veldig slank fra før men det hvordan jeg ser ut nå er bare trist. Jeg har null sexlyst, jeg vil ikke se i speilet på kroppen min en gang. Ansiktet mitt har blitt så rundt. Hater meg selv på alle bilder og unngår å være på bilder. Synes det er så trist at jeg ikke har et eneste bildet med barna som jeg liker. At barna mine kommer til å se mammaen på bilder som ser så forferdelig ut. Jeg gikk ned 3 kilo og klart å få 4 kilo tilbake bare en uke etter! Og det er til tross for at jeg ammer... jeg skriver dette her bare fordi jeg er desperat. I dag skjedde noe alvorlig med meg. For første gang i livet. Jeg spiste så mye til lunsj at jeg ble veldog dårlig og ville kaste opp, måtte løpe til do tre ganger for jeg ville bare kaste opp. Men fikk det ikke til. Jeg var så full men bare kunne ikke stoppe å spise. Helt forferdelig følelse. Jeg kjenner meg selv ikke igjen. Jeg tror det var nesten 1000 kalorier jeg klarte å spise på typ 15 minutter. Anonymkode: 4d873...69d Dette tullet her må du legge fra deg med en eneste gang. Mamma er som deg. Hater utseendet sitt, hater kroppen sin, er ikke måte på hvor grusom hun er, i følge henne selv. Kjempe hyggelig for hennes datter å høre på denne gnålinga, når folk konstant sier at vi ligner. Jeg har ikke et eneste bilde av meg selv med mamma i voksen alder. Og jeg syns det er kjempe trist. At vi ikke kan ta et bilde sammen, jeg driter i hvordan hun ser ut, hun er mammaen min og jeg er glad i henne og blir glad av å se henne. Så det hadde vært utrolig hyggelig med bilder av oss. Har ikke noe å si om hun mener hun ser ut som et takras. Jeg bryr meg ikke. Så slutt å tenk at alt handler om deg og at alle tenker akkurat som deg. Ang. problemene du har ellers, dra til legen. Dette er kjempe usunt for barna dine å vokse opp med, spesielt det å være besatt av eget utseende og kropp. Anonymkode: c509c...fb5 5 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden Ta kontakt med fastlegen først og fremst Anonymkode: 56cf3...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden Jeg tror ikke barna dine tenker det om deg, at du ser forferdelig ut. Du trenger hjelp til se deg selv bedre på. Å ha mage er ikke skadelig og gjør ikke stygg. Til og med Marilyn manroe hadde mage Anonymkode: 5ef4e...1b0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Del Skrevet 18 timer siden Å hate seg selv hjelper ikke❤️ Anonymkode: ea0a7...fc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Del Skrevet 18 timer siden Synes det er trist at du måler hvordan du ser ut opp mot hva barna tenker om deg… Hva med å fokusere på ting som gjør deg glad, smil på bilder, stell deg osv! Det du viser her, har ingenting med hvordan barna eller andre ser på deg, men hvordan du ser på deg selv og ditt dessverre dårlige selvbilde! Her må du begynne å jobbe med deg selv, og K aksje til og med skaffe hjelp! Slutt å styr sånn med utseende - det har ingenting med å være lykkelig eller god mor å gjøre! Sørg for å elske deg selv også! Anonymkode: f1523...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Del Skrevet 11 timer siden Matinntaket må jo ned. Så enkelt, og så vanskelig, er det faktisk. Anonymkode: ec6ba...7fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): ... men jeg bare kan ikke gjøre noe med denne følelsen. Hater meg selv. Anonymkode: 4d873...69d Følelser kan man gjøre noe med, og faktisk gjøre store endringer med! Men det kan være vanskelig alene, når du har blitt fanget i skam og selvhat. De følelsene kan være veldig lammende og rapoe en for energi, hindre en å se løsninger, hindre eni å de hva en mestrer, og å komme i positiv vekst. Søk hjelp hos fastlegen, helsestasjonen eller kommunens lavterskeltilbud for psykiske helseplager. Å få hjelp til de første skrittene kan hjelpe deg veldig godt på vei til et bedre liv. Anonymkode: a5358...cf3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imposta Skrevet 8 timer siden #15 Del Skrevet 8 timer siden Altså, det er aldri for sent å gjøre noe med syn og endring på kropp. Selv har jeg barn selv, og overgangen etter fødsel når man sitter med litt ekstra er tøff. Det er ikke så lenge siden du fødte og jeg regner med du ammer enda. Amming kan gjøre det vanskelig å gå ned, tror dette er pga hormoner (men jeg er ikke ekspert selv). En viktig regel er at man ikke skal hardslanke seg mens man ammer, men du kan selvsagt snu litt på kosthold allikevel. Hva om du kommer deg litt mer i bevegelse? Mer frisk luft, trilleturer eller eventuelt trene på treningssenter? Og spiser renere mat (mindre sukker, mindre fett og mer av det sunne). Jeg tror bare det å føle seg sunnere og sterkere fysisk gjør utrolig mye med selvfølelsen. Ikke hat deg selv for du har litt ekstra, det syns jeg du må jobbe med. Det å bli tynnere fikser ikke automatisk selvfølelsen, for du vil alltid rakke ned på deg selv (da finner du evt noe annet å tenke på enn vekta om du er tynn). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31 minutter siden #16 Del Skrevet 31 minutter siden Vet ikke om det hjelper så mye, men vil bare si at jeg hadde en mamma som var mer enn rund og god. Og jeg elsket henne over alt i verden ❤️ Ja, hun var tjukk, men hun var også: Snill, omsorgsfull, glad, arbeidssom, hun fulgte oss opp, hun satte grenser og var alt det en mamma skal være. Ja, så var hun tjukk på bilder, men det er ikke det jeg ser. Jeg ser bilder av min gode, snille og flotte mamma. Ikke hat deg selv. Vær god med deg selv. Barna dine vil elske deg uansett (at du ønsker å gjøre noe med det pga. helsa er en annen sak. det forstår jeg) Anonymkode: db477...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 minutter siden #17 Del Skrevet 22 minutter siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Matinntaket må jo ned. Så enkelt, og så vanskelig, er det faktisk. Anonymkode: ec6ba...7fa Så enkelt er det for noen, ikke alle. Og mest enkelt for unge, som har høy forbrenning. Den går ned med alderen. Anonymkode: 52d04...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 minutt siden #18 Del Skrevet 1 minutt siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så enkelt er det for noen, ikke alle. Og mest enkelt for unge, som har høy forbrenning. Den går ned med alderen. Anonymkode: 52d04...638 Joda alt handler om å få i seg mindre enn man forbrenner. Det er ikke så stor forskjell på høy og lav forbrenning. Anonymkode: 113ef...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå