AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Har noen tatt CT med kontrast ved bilder av hals? Jeg er nå henvist til denne undersøkelsen. Kan noen fortelle hvordan denne kontrastvæsken føles? Kan det hende man kaster opp og får allergiske reaksjoner? Anonymkode: e0c6b...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har noen tatt CT med kontrast ved bilder av hals? Jeg er nå henvist til denne undersøkelsen. Kan noen fortelle hvordan denne kontrastvæsken føles? Kan det hende man kaster opp og får allergiske reaksjoner? Anonymkode: e0c6b...1d9 Jeg har tatt CT av abdomen med kontrast. Det gis intravenøst.(vet ikke om det er noen steder man får det drikkbart lenger) Du blir veldig fort litt varm i kroppen og føler nesten at du tisser på deg (men du gjør ikke det) og du får kanskje litt metallsmak i munnen. Ikke veldig ubehagelig for min del. Tror det er svært sjeldent å kaste opp og få allergiske reaksjoner.selve undersøkelsen tar bare noen få minutter. Det taes hundre og sikkert tusenvis av CT med kontrast rundt om i Norge hver dag. Tror du kan ta det helt med ro -kommer til å gå så fint☺️ Anonymkode: b18fc...9e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har tatt CT av abdomen med kontrast. Det gis intravenøst.(vet ikke om det er noen steder man får det drikkbart lenger) Du blir veldig fort litt varm i kroppen og føler nesten at du tisser på deg (men du gjør ikke det) og du får kanskje litt metallsmak i munnen. Ikke veldig ubehagelig for min del. Tror det er svært sjeldent å kaste opp og få allergiske reaksjoner.selve undersøkelsen tar bare noen få minutter. Det taes hundre og sikkert tusenvis av CT med kontrast rundt om i Norge hver dag. Tror du kan ta det helt med ro -kommer til å gå så fint☺️ Anonymkode: b18fc...9e9 Tusen takk for at du forteller, det hjelper😊 Er litt bekymret for strålefaren også😬 Men leser at det ikke er så ille som man hører om? Anonymkode: e0c6b...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for at du forteller, det hjelper😊 Er litt bekymret for strålefaren også😬 Men leser at det ikke er så ille som man hører om? Anonymkode: e0c6b...1d9 Vet ikke -men de setter deg ikke opp på CT om det ikke er veldig nødvendig for å utelukke eller bekrefte noe. Da hadde de kanskje heller brukt ultralyd? Tror ikke jeg hadde tenkt så mye på den faren. Man tar jo ikke CT så ofte. Jeg har tatt 2 ggr og jeg er 48 år, men det var jo nødvendig pga symptomene og jeg var syk. Anonymkode: b18fc...9e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Jeg tok CT av halsen med kontrast for ca et år siden. Som det ble skrevet over her får du kontrastvæsken intravenøst og det kjennes virkelig ut som du tisser på deg😅 Varm og veldig rar følelse men ikke vondt eller ekkelt. Selve undersøkelsen var unnagjort på et par minutter. Anonymkode: e5b1b...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vet ikke -men de setter deg ikke opp på CT om det ikke er veldig nødvendig for å utelukke eller bekrefte noe. Da hadde de kanskje heller brukt ultralyd? Tror ikke jeg hadde tenkt så mye på den faren. Man tar jo ikke CT så ofte. Jeg har tatt 2 ggr og jeg er 48 år, men det var jo nødvendig pga symptomene og jeg var syk. Anonymkode: b18fc...9e9 Det er sant, man gjør det jo ikke så ofte. Jeg vet ikke hvor nødvendig denne undersøkelsen er da. Jeg har hatt vond hals i lang tid, og vondt for å svelge, men har vært hos ØNH-lege som ikke så noe galt. Legen ville likevel henvise meg til CT, for sikrets skyld. Jeg føler kanskje det er å ta utredningen litt langt, og selv om jeg gjerne vil sjekkes på alle mulige måter, så er det en liten ekstra tanke som går med til den strålefaren, og potensielt reaksjoner på kontrastvæsken, - hvis det hele egentlig ikke er nødvendig. Anonymkode: e0c6b...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg tok CT av halsen med kontrast for ca et år siden. Som det ble skrevet over her får du kontrastvæsken intravenøst og det kjennes virkelig ut som du tisser på deg😅 Varm og veldig rar følelse men ikke vondt eller ekkelt. Selve undersøkelsen var unnagjort på et par minutter. Anonymkode: e5b1b...cf0 Takk for at du deler😊 Anonymkode: e0c6b...1d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå