Sjarmør Skrevet 11. mars Forfatter #21 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sammen med jevnaldrende (og ganske sprek mann), jeg er K55. Selv om han er i god fysisk form, merker jeg at jeg i grunnen er mer vital når det gjelder vondter, pågangsmot, energi og generelt livsmot. For meg hadde det kosta så mye å vært sammen med en eldre mann at det hadde vært helt uaktuelt for meg. Anonymkode: 5eabd...b7b Motsatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #22 Del Skrevet 11. mars Sjarmør skrev (5 minutter siden): Motsatt Kan ikke du utdype? Oppriktig nysgjerrig. Her er det sånn at jeg er den som pusher når det gjelder å bevege seg utenfor komfortsonen, reise utenfor Europa, improvisere litt. Hvordan er det hos dere? Anonymkode: 5eabd...b7b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #23 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 22.53): At hun mest sannsynlig dør før deg. Du må hjelpe henne med det meste, kommer an på hvor sprek hun er etterhvert som hun eldes og hvilken innstilling hun har til det. Holder hun seg i form, eller lar hun seg selv forfalle kroppslig ved at hun ikke tar vare på seg selv? Alt dette gjelder alle aldre egentlig. Sannsynligheten for at det blir mer synlig når aldersforskjellen mellom et par øker er stor. Trist men ofte sant. Gjelder både kvinner og menn. Anonymkode: fe72f...033 Ikke når det bare er ti år. Menn dør tidligere. Så her er det umulig å si om hun dør først . Anonymkode: 3754d...2b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #24 Del Skrevet 12. mars Jeg er 10 år eldre enn min mann, og jeg er ferdig med overgangsalderen. Det er jo ingen utfordringer med tanke på aldersforskjell. Hva skulle det være? Anonymkode: 6c900...0be 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #25 Del Skrevet 12. mars Sjarmør skrev (På 10.3.2025 den 21.52): Hva er de vanligste utfordringene når kvinnen er 10 år eldre enn mannen? Tror du dette spørsmålet noen gang ville blitt stilt om det var mannen som var ti år eldre? At menn er ti år eldre enn sine koner er så vanlig at ingen leer på et øyelokk. MEN, når det er kvinnen som er ti år eldre, hva skjer da?! Jo, da må man opprette en tråd for å spørre hvordan i all verden dette skal gå til. FLAUT at det skal være sånn i 2025 at det tradisjonelle er så farlig å bryte. Anonymkode: 82a1f...2f4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjarmør Skrevet 12. mars Forfatter #26 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tror du dette spørsmålet noen gang ville blitt stilt om det var mannen som var ti år eldre? At menn er ti år eldre enn sine koner er så vanlig at ingen leer på et øyelokk. MEN, når det er kvinnen som er ti år eldre, hva skjer da?! Jo, da må man opprette en tråd for å spørre hvordan i all verden dette skal gå til. FLAUT at det skal være sånn i 2025 at det tradisjonelle er så farlig å bryte. Anonymkode: 82a1f...2f4 Helt enig med deg! Det er desverre enda tabu ang at kvinnen er 10 år eldre enn mannen. Jeg tror det er mange potensielt fine forhold som har vært unngått pga disse tabuene i samfunnet vårt. Jeg kjenner en på sytti som er gift med ei 17 år yngre, og det fungerer godt, de har vært gift i mange år. Og ingen som jeg vet i kretsen har reagert på det. Jeg er redd for at det finnes kvinner på rundt 50 som gjerne kunne unngått et forhold til en mann på rundt 30-40 pga disse tankene om hvordan andre vil reagere. Veldig kjedelig at det fortsatt er slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #27 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tror du dette spørsmålet noen gang ville blitt stilt om det var mannen som var ti år eldre? At menn er ti år eldre enn sine koner er så vanlig at ingen leer på et øyelokk. MEN, når det er kvinnen som er ti år eldre, hva skjer da?! Jo, da må man opprette en tråd for å spørre hvordan i all verden dette skal gå til. FLAUT at det skal være sånn i 2025 at det tradisjonelle er så farlig å bryte. Anonymkode: 82a1f...2f4 Sant! Jeg tror ikke folk rundt oss husker lengre at jeg er eldst. Og vi er jo såpass "gamle" at vi blir mer og mer jevnaldrene også. Og han har mistet håret og fått mage, så folk flest tror nok jeg er yngst. Jeg har ikke fått grått i håret enda. Det er ikke forskjell på oss. Vi spiser det samme, reiser på ferie sammen, prater og ser serie sammen, har sex sammen, trener sammen. Det er ikke noe han kan ikke jeg kan. Hvis jeg ser bort fra å drikke alkohol. Jeg blir så dårlig av det. Og det kommer med alderen. Ellers kommer jeg ikke på noe. Anonymkode: 6c900...0be 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #28 Del Skrevet 12. mars Jeg lever også i ett forhold der mannen min er 10 år yngre enn meg. Møttes da vi var 28 og 38 år og vi er nå 35 og 45 år. Skal innrømme det var litt tøft å stå i fordommene i starten, men det gikk seg til da vi flyttet sammen og viste omverdenen at forholdet var liv laga. Vi fikk barn sammen også. Godt planlagt etter 1 år sammen. Nå 7 år senere tenker vi ikke over dette med fordommer blant folk mer. Skal derimot innrømme jeg nok blir mer bevisst på aldring når jeg er så mye eldre enn ham. Irriterer meg over at rynkene ofte blir mer synlige hos oss kvinner fordi vi har tynnere hud og får mer heng. En annen ting som var en utfordring hos oss en stund var at han var mer moden for alderen enn meg. Så vi møttes jo litt på halvveien sånn sett, men han vokste litt forbi meg en liten periode😅 Noe jeg også har sett i andre forhold med stor aldersforskjell, men da kanskje der mannen er eldst og umoden ift den yngre dama. Hos oss ble det altså litt motsatt, men det gikk seg til det også. Jeg merker det blir vanligere og vanligere med stor aldersforskjell andre veien, men likevel fortsatt en del usikkerhet blant folk rundt det. Syns feks vi ser ganske hyppige tråder om tema her i forumet som viser denne usikkerheten. Mitt råd er bare å heve seg over fordommer og leve i nuet. Gripe kjærligheten om man er så heldig å finne den og holde på den så godt man kan. Det er derimot ingen garanti for at den vil vare uansett aldersforskjell. Så da er det bare å leve og nyte tiden man har sammen mens man har den❤️ Anonymkode: c7673...35f 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #29 Del Skrevet 12. mars Sjarmør skrev (1 time siden): Helt enig med deg! Det er desverre enda tabu ang at kvinnen er 10 år eldre enn mannen. Jeg tror det er mange potensielt fine forhold som har vært unngått pga disse tabuene i samfunnet vårt. Jeg kjenner en på sytti som er gift med ei 17 år yngre, og det fungerer godt, de har vært gift i mange år. Og ingen som jeg vet i kretsen har reagert på det. Jeg er redd for at det finnes kvinner på rundt 50 som gjerne kunne unngått et forhold til en mann på rundt 30-40 pga disse tankene om hvordan andre vil reagere. Veldig kjedelig at det fortsatt er slik. Hvis du står i en situasjon der du er yngre enn hun som du er blitt glad i, så ikke tenk på det. Skulle noen reagere på dette (noe jeg egentlig tviler litt på, siden vi faktisk er kommet noe lengre med tanke på dette nå til dags) så ikke bry deg. Du er sammen med den du vil ha, og det er ditt og hennes liv. Andre får ordne med sine egne forhold. Ser ikke annet enn at ekteskap (og andre forhold) ryker rett som det er, og det handler om helt andre ting enn alder. Garantier har ingen, men du vil nok angre på det om du ikke tar sjansen på grunn av hva omgivelsene eventuelt vil si. Anonymkode: 82a1f...2f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #30 Del Skrevet 12. mars Sjarmør skrev (12 timer siden): Helt enig med deg! Det er desverre enda tabu ang at kvinnen er 10 år eldre enn mannen. Jeg tror det er mange potensielt fine forhold som har vært unngått pga disse tabuene i samfunnet vårt. Jeg kjenner en på sytti som er gift med ei 17 år yngre, og det fungerer godt, de har vært gift i mange år. Og ingen som jeg vet i kretsen har reagert på det. Jeg er redd for at det finnes kvinner på rundt 50 som gjerne kunne unngått et forhold til en mann på rundt 30-40 pga disse tankene om hvordan andre vil reagere. Veldig kjedelig at det fortsatt er slik. Stakkars den som er 17 år yngre. Det kan potensielt bli mange år i ensomhet når den andre faller fra. For en sorg 💔 Anonymkode: fe72f...033 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #31 Del Skrevet 12. mars Nowayback skrev (På 10.3.2025 den 23.08): Veldig rar tankegang å basere et forhold på når man dør.. Det er ikke rart i det hele tatt og det er faktisk noe man må ta i betraktning og ta stilling til når det er stor aldersforskjell i et forhold. Min bestemor var enke i 19 år. Ingen ny mann. Slik er jeg også. Har jeg først valgt så gjelder det for livet ut, og jeg ønsker å leve det sammen med han jeg elsker så lenge som overhodet mulig, for jeg ønsker å få mest mulig ut av dette livet. Anonymkode: fe72f...033 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 12. mars #32 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det er ikke rart i det hele tatt og det er faktisk noe man må ta i betraktning og ta stilling til når det er stor aldersforskjell i et forhold. Min bestemor var enke i 19 år. Ingen ny mann. Slik er jeg også. Har jeg først valgt så gjelder det for livet ut, og jeg ønsker å leve det sammen med han jeg elsker så lenge som overhodet mulig, for jeg ønsker å få mest mulig ut av dette livet. Anonymkode: fe72f...033 Men i dag tar uansett de fleste forhold slutt før døden skiller dem ad. Kanskje er det noe man kan tenke på når man er 60, ikke når man er 30 eller 40. Fokuset bør være å oppleve gode år med den man elsker. Trist å si nei til sitt livs kjærlighet fordi de mest sannsynlig ikke kommer til å dø samtidig. Helt merkelig tankegang, etter min mening. Man kan uansett få kreft eller andre sykdommer som tar livet av deg i ung alder. Ulykker kan skje, selvmord etc. Man kan ikke basere noe på snittalder heller. Jeg skal i allefall ikke i noe forhold med noen eldre, uansett hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #33 Del Skrevet 12. mars Jeg tenker at modenhet er et issue selv om begge er voksne. Jeg som har tre barn merker jo at jeg på en del områder er et annet sted enn både barnløse og yngre personer. Men jeg tenker også at ingen av dere nødvendigvis representerer gjennomsnittet av deres egen alder, så akkurat dere to kan likevel være en bra match. Anonymkode: acdb8...f80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #34 Del Skrevet 12. mars For min egen del er jeg opptatt av utseende. Jeg føler meg fort gammel og stygg selv sammen med yngre menn og så synes jeg fort eldre menn ser litt "uappetittelige" ut; skalla, mage, hårvekst på "feil" steder osv. Så for meg er nok en jevngammel partner det beste. Anonymkode: acdb8...f80 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #35 Del Skrevet 12. mars Når man er 40 og 50, er det ikke så rare forskjellen. Man lever et noenlunde likt liv. Men differansen vil jo vedvare og forskjellene bli større. Når man er 50-60, vil det bli veldig markant når den ene begynner å forberede seg på pensjonsalder og den andre er midt i arbeidslivet. Jeg hadde ikke ønsket å vente på at min partner skal være på samme sted i livet som meg, jeg ønsker å gå alle stegene sammen med min parter og har derfor valgt en som er jevngammel med meg selv Anonymkode: dbdb0...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #36 Del Skrevet 12. mars Nowayback skrev (5 timer siden): Men i dag tar uansett de fleste forhold slutt før døden skiller dem ad. Kanskje er det noe man kan tenke på når man er 60, ikke når man er 30 eller 40. Fokuset bør være å oppleve gode år med den man elsker. Trist å si nei til sitt livs kjærlighet fordi de mest sannsynlig ikke kommer til å dø samtidig. Helt merkelig tankegang, etter min mening. Man kan uansett få kreft eller andre sykdommer som tar livet av deg i ung alder. Ulykker kan skje, selvmord etc. Man kan ikke basere noe på snittalder heller. Jeg skal i allefall ikke i noe forhold med noen eldre, uansett hva. For min del er det ikke merkelig, og ganske logisk. Jeg har forsøkt å få connection med både eldre og yngre menn. Konklusjonen min er den samme. Fram til nå har jeg ikke funnet noen som matcher meg. Så har jeg har prøvd bare for å se, men har kommet fram til at en mann som er ti år eldre enn meg er ikke noe for meg. Hverken intellektuelt eller refleksjonsmessig. De mangler den gnisten jeg søker. Så jeg har prøvd bare for å se. Om det er en sammenheng her? Jeg tror det. Anonymkode: fe72f...033 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #37 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For min del er det ikke merkelig, og ganske logisk. Jeg har forsøkt å få connection med både eldre og yngre menn. Konklusjonen min er den samme. Fram til nå har jeg ikke funnet noen som matcher meg. Så har jeg har prøvd bare for å se, men har kommet fram til at en mann som er ti år eldre enn meg er ikke noe for meg. Hverken intellektuelt eller refleksjonsmessig. De mangler den gnisten jeg søker. Så jeg har prøvd bare for å se. Om det er en sammenheng her? Jeg tror det. Anonymkode: fe72f...033 Anonymkode: fe72f...033 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #38 Del Skrevet 14. mars Sjarmør skrev (På 12.3.2025 den 4.04): Helt enig med deg! Det er desverre enda tabu ang at kvinnen er 10 år eldre enn mannen. Jeg tror det er mange potensielt fine forhold som har vært unngått pga disse tabuene i samfunnet vårt. Jeg kjenner en på sytti som er gift med ei 17 år yngre, og det fungerer godt, de har vært gift i mange år. Og ingen som jeg vet i kretsen har reagert på det. Jeg er redd for at det finnes kvinner på rundt 50 som gjerne kunne unngått et forhold til en mann på rundt 30-40 pga disse tankene om hvordan andre vil reagere. Veldig kjedelig at det fortsatt er slik. Er 11 år eldre enn mannen min og jeg har enda til gode å møte på fordommer eller noen som slarver bak ryggen vår. Merker overhodet ikke noen forskjeller heller, vi har vært sammen i mange år og alderen er noe vi aldri tenker på. Jeg ønsker å jobbe så lenge som helsa tillater det, mens mannen min vil gå av så fort det lar seg gjøre. Så da er pensjonisttiden løst også. Og når det kommer til det fysiske, har nok jeg en ganske mye lavere alder biologisk sett. Anonymkode: aaaee...975 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå