Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest moi___
Skrevet

hatt en krangel i kollektivet.

problemet mitt er at hun ene er nedlatende i mot meg, og jeg sa i fra til henne.

sa at hvis hun ikke skjerpet seg så vurderte jeg å flytte.

hun ble kjempe sinna, og tok ikke til seg kritikken.

har ikke vært hjemme på en uke. har ikke hatt tid eller mulighet, og i går på msn fikk jeg beskjed av denne jenta jeg har kranglet med, at hvis jeg ikke flytter så flyttet hun.

på meg føltes det som en slags utpressing, men mulig at jeg overreagerer?

dette var hennes nøyaktige ord: "nå skal jeg fortelle deg noe... flytter ikke du, så flytter jeg. SMAK på den du".

:overrasket:

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest camillo
Skrevet

Vanskelig å mene noe uten å kjenne til situasjonen og personene, men var det der egentlig ment som en trussel fra hennes side? Er ikke det bare fint for deg?

Gjest moi___
Skrevet
Vanskelig å mene noe uten å kjenne til situasjonen og personene, men var det der egentlig ment som en trussel fra hennes side? Er ikke det bare fint for deg?

Fint? at hun sier sånt? Nei jeg syns egentlig ikke det.

Syns det er litt "på kanten" jeg.

Ja, det virket som en trussel. For hun sa en halvtime senere at hun VILLE bo der. :forvirret:

Gjest camillo
Skrevet
Fint? at hun sier sånt? Nei jeg syns egentlig ikke det.

Syns det er litt "på kanten" jeg.

Ja, det virket som en trussel. For hun sa en halvtime senere at hun VILLE bo der.  :forvirret:

Fint om hun flytter, mener jeg?

Gjest Bite me
Skrevet (endret)

Det er en trussel ja. I hvertfall så lenge hun har sagt at hun vil bo der.

Endret av Chamán
Gjest Gjesta
Skrevet
(...)

sa at hvis hun ikke skjerpet seg så vurderte jeg å flytte.

hun ble kjempe sinna, og tok ikke til seg kritikken.

(...)

i går på msn fikk jeg beskjed av denne jenta jeg har kranglet med, at hvis jeg ikke flytter så flyttet hun.

(...)

Hva syns dere?

At dere er akkurat like gode. Begge to.

Gjest Gjesta
Skrevet
At dere er akkurat like gode. Begge to.

:Nikke:

Det er jo lov å si at man ikke vil bo sammen mer, for begge parter

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg synes det er en helt grei og direkte beskjed om at hun ikke ønsker å bo sammen med deg mere, og det må da være lov? Hvis ikke du flytter, så flytter hun, og da er jo problemet løst.

Gjest Gjest
Skrevet

Du bør seriøst vurdere om du ønsker å bo sammen med disse to. Hvis svaret er nei, bør du finne deg et nytt sted: studenthybel eller et nytt kollektiv (se alle avisannonsene).

Det finnes flere "der ute" som du kan finne en bedre kjemi med, men du må da altså finne deg i forandring og jobbe litt for det.

Gjest moi__
Skrevet
Jeg synes det er en helt grei og direkte beskjed om at hun ikke ønsker å bo sammen med deg mere, og det må da være lov? Hvis ikke du flytter, så flytter hun, og da er jo problemet løst.

poenget er at hun ikke mener det. poenget er at hun ikke vil flytte.

helt greit for meg at hun ikke vil bo der. jeg vil ikke bo i sammen med henne uansett. og vice versa.

men hun sier at hun flytter for å få meg ut. fordi hun vet at jeg ikke vil bo der alene med den 3. og fordi hun tror at jeg vil flytte uansett.

greia er at jeg ikke har sagt enda at jeg vil flytte. fordi det blir krangling og skrik og hyl.

kan ikke utlevere alt her. enkelte ting kan ikke sier om man er aldri så anonym. :)

Gjest moi___
Skrevet
Du bør seriøst vurdere om du ønsker å bo sammen med disse to. Hvis svaret er nei, bør du finne deg et nytt sted: studenthybel eller et nytt kollektiv (se alle avisannonsene).

Det finnes flere "der ute" som du kan finne en bedre kjemi med, men du må da altså finne deg i forandring og jobbe litt for det.

enig i det. og jeg vil ikke bo der. har bare ikke fortalt det enda.

fordi hun da vil bruke det i mot meg og sette meg opp i mot den 3. som bor der.

ja, dette høres sprøtt ut, og det er det.

Gjest Gjest
Skrevet
enig i det. og jeg vil ikke bo der. har bare ikke fortalt det enda.

fordi hun da vil bruke det i mot meg og sette meg opp i mot den 3. som bor der.

ja, dette høres sprøtt ut, og det er det.

Jeg forstår deg godt..kjenner meg også litt igjen fra den korte tiden da jeg selv delte leilighet i Oslo med et par andre jenter.

Jeg fant ut at jeg ikke var skapt for å dele, samtidig som jeg heller ikke ønsket å bo alene...har prøvd å dele med bare 1 annen også, det gikk i ett år. Det beste var å bo alene på et studenthus der man ser flere andre, men har likevel sitt eget. Det nest beste var å være samboer med en mann..og det verste var å dele med to andre jenter jeg egentlig ikke hadde så mye annet til felles med enn husleien.

Sjekk ut markedet litt, alle studentboligene, studentskipnaden, priser, ventelister, ta noen telefoner, se på oppslagstavler, tenk deg om litt på hvordan du kan trives best og tenk ikke problemer før de faktisk dukker opp...mener: ikke bekymre deg så mye over "hvis og men" og la ikke disse to jentene stjele den energien du kanskje bør kanalisere inn på andre ting: studier, jobb, få flere venner, fest, gutter, fritidsinteresser.

Gjest moi___
Skrevet
Jeg forstår deg godt..kjenner meg også litt igjen fra den korte tiden da jeg selv delte leilighet i Oslo med et par andre jenter.

Jeg fant ut at jeg ikke var skapt for å dele, samtidig som jeg heller ikke ønsket å bo alene...har prøvd å dele med bare 1 annen også, det gikk i ett år. Det beste var å bo alene på et studenthus der man ser flere andre, men har likevel sitt eget. Det nest beste var å være samboer med en mann..og det verste var å dele med to andre jenter jeg egentlig ikke hadde så mye annet til felles med enn husleien.

Sjekk ut markedet litt, alle studentboligene, studentskipnaden, priser, ventelister, ta noen telefoner, se på oppslagstavler, tenk deg om litt på hvordan du kan trives best og tenk ikke problemer før de faktisk dukker opp...mener: ikke bekymre deg så mye over "hvis og men" og la ikke disse to jentene stjele den energien du kanskje bør kanalisere inn på andre ting: studier, jobb, få flere venner, fest, gutter, fritidsinteresser.

takk gjest. for gode råd. :):klem:

Gjest moi__
Skrevet

det som er, er at hun jeg er uvenn med har fått med nr.3 på sin "side" (ja dette høres barnslig ut, og det er det).

Så den 3. later som ingenting men får "ordre" av hun jeg er uvenn med om å ikke snakke med meg, "presse" meg ut ved å være kald og kynisk, etc etc. (ja jeg VET at det er sånn).

Masse annet som jeg ikke vil gå nærmere inn på.

jeg har også mine feil. det er ikke det. føler bare at de presser meg så til de grader psykisk.

jada, jeg SKAL flytte.

jeg må til og med ha med meg en mann ned når vi skal snakke om utflyttningen. fordi jeg er redd for hun jeg er uvenn med men også den 3. nå. fordi hun har satt oss opp i mot hverandre.

Gjest Bite me
Skrevet
det som er, er at hun jeg er uvenn med har fått med nr.3 på sin "side" (ja dette høres barnslig ut, og det er det).

Så den 3. later som ingenting men får "ordre" av hun jeg er uvenn med om å ikke snakke med meg, "presse" meg ut ved å være kald og kynisk, etc etc. (ja jeg VET at det er sånn).

Masse annet som jeg ikke vil gå nærmere inn på.

jeg har også mine feil. det er ikke det. føler bare at de presser meg så til de grader psykisk.

jada, jeg SKAL flytte.

jeg må til og med ha med meg en mann ned når vi skal snakke om utflyttningen. fordi jeg er redd for hun jeg er uvenn med men også den 3. nå. fordi hun har satt oss opp i mot hverandre.

Oi da. Vel, dette hørtes sprøtt ut som du skriver...

Flytt, så fort du har sjangsen. Denne venninnen din høres ikke helt god ut. :overrasket:

Gjest GreenSky
Skrevet

Da kan du si: - Jaja, da får du vel flytte, da.

Gjest Gjesta
Skrevet

Skjønner mindre og mindre jeg nå...

Gjest Gjest_jane how_*
Skrevet

Kan du ikke bare drite i dem? Ikke la deg presse ut om du ikke gidder, som hun sier, flytter ikke du flytter hun. Har hun fått med seg denne tredjemann, slutter vel denne å plage deg når hun andre er ute (hun må da være lett å lede, om det bare er å be henne fryse ut deg?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...