AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #21 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da må du insistere på en ny samtale, og på forhånd (kall inn, tydelig agenda) si at du trenger konkret hjelp med og å og innspill prioritere på x, y, og z. Anonymkode: 284f4...099 Jeg vet jeg ikke kommer til å få noe konkret svar uansett hvor mange møter jeg insisterer på. Og det er krav om å være selvstendig i min stilling, selvom jeg bare har vært der tre måneder. Kanskje bedre å bare si opp. Jeg har uansett mulighet for å gå tilbake i jobben jeg hadde deltid under studier, selvom det bare er 50% stilling. Anonymkode: f2e18...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #22 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vet jeg ikke kommer til å få noe konkret svar uansett hvor mange møter jeg insisterer på. Og det er krav om å være selvstendig i min stilling, selvom jeg bare har vært der tre måneder. Kanskje bedre å bare si opp. Jeg har uansett mulighet for å gå tilbake i jobben jeg hadde deltid under studier, selvom det bare er 50% stilling. Anonymkode: f2e18...9d8 Det høres ut som den dårlig deal for deg å si opp fordi arbeidsgiver ikke klarer å organisere arbeidet på en god måte. Anonymkode: 284f4...099 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #23 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det høres ut som den dårlig deal for deg å si opp fordi arbeidsgiver ikke klarer å organisere arbeidet på en god måte. Anonymkode: 284f4...099 Eller så er jeg bare for dårlig pga jobber ikke raskt nok. Jeg har allerede sluttet å ta lunsjpause. Det gjør ikke store forskjellen desverre. Hvorfor er det en dårlig deal for meg? Akkurat nå høres det ut som en drøm å heller være tilkallingsvakt på rema butikken. Dess mer jeg skriver om det her, dess mer ønsker jeg å si opp. Når jeg laget innlegget var jeg usikker. Nå føler jeg meg nesten sikker på at det er det beste. Jeg skal sove på det. Føler jeg det samme i morgen sender jeg oppsigelsen. Anonymkode: f2e18...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 20 timer siden #24 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Jeg var heldig å fikk fast jobb etter endt utdanning. Jobben er godt betalt, bra arbeidsmiljø og spennende oppgaver. Hele arbeidsstedet går nå igjennom store endringer. Jeg har akkurat lært meg hvordan ting skal gjøres, og satt meg godt inn i oppgavene. Nå endres alt. Jeg klarer ikke henge med. Jeg gjør plutselig feil Jeg ikke har gjort tidligere og jeg føler neg elendig hver dag på jobb. De tre siste månedene har jeg klart å gjøre alle oppgaver innen frister med 100% stilling. Nå strekker ikke tiden til grunnet alt merarbeid med nye systemer, rutiner og utviklingsarbeid. Jeg vurderer å si opp. På en side vet jeg dette er en dårlig avgjørelse, fordi det er en bra jobb, og i utgangspunktet trives jeg jo. Samtidig er det ufattelig slitsomt å føle at en gjør mye feil, og ikke rekker de fristene som er satt. Jeg har gitt beskjed til leder om at jeg ikke rekker fristene, og det var helt greit. Feilene jeg har gjort var også ok. Slikt kan skje. Men jeg føler ikke det samme som leder. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: f2e18...9d8 Hvilken type jobb er dette? Hva er så endret at du ikke henger med? Du lærte jo raskt jobben fra starten av, da var jo alt nytt for deg. Er det totalt nye systemer som er så innviklede å lære? Andre av dine kollegaer som og erfarer det samme? Virker jo som din leder har forståelse og at det vil ta litt tid å komme inn i de nye systemene. Når du trives, godt betalt, ikke kjeft, da syns jeg du må gi det mer tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #25 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja du har et poeng her. Jeg bare synes det er litt skummelt når jeg er ny. Om jeg gjør feil og ikke gir masse ekstra er det jo ikke sikkert jeg får beholde jobben når prøvetiden er over om 14 dager. Ikke at jeg tror det, men uansett. Anonymkode: f2e18...9d8 Hvis det er 14 dager igjen av prøvetiden så jobber du selvsagt over for å rekke fristene. Skjønner ikke at dette er noe å lure på. Er du generasjon z? Anonymkode: b3058...455 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #26 Del Skrevet 20 timer siden Coachshinny skrev (Akkurat nå): Hvilken type jobb er dette? Hva er så endret at du ikke henger med? Du lærte jo raskt jobben fra starten av, da var jo alt nytt for deg. Er det totalt nye systemer som er så innviklede å lære? Andre av dine kollegaer som og erfarer det samme? Virker jo som din leder har forståelse og at det vil ta litt tid å komme inn i de nye systemene. Når du trives, godt betalt, ikke kjeft, da syns jeg du må gi det mer tid. Jeg vil ikke gå inn på hvilken type jobb det er. Alt skal endres, ansvarsområder, systemer. De nye systemene er bygget opp helt anderledes, så ingenting kan kopieres fra tidligere system og alt må læres på nytt. Opplæringen er dårlig eller ikke eksisterende. Jeg får også mye nye oppgaver over mine gamle, nye ansvarsområder jeg ikke hadde tidligere. Og ikke noe av dette er det satt av tid til. Når jeg tenker meg om kanskje jeg ikke trives likevel. Er dette virkelig verdt å bruke så mye tid og energi på. Det påvirker meg på fritiden også. Jeg blir sittende med arbeid ubetalt på ettermiddagen, har ikke ork til å lage ordentlig mat, ungene må være mer hos far selvom vi egentlig skal ha 50/50. Jeg har ikke møtt venner eller familie siden jul. Jeg har sluttet helt å trene. Anonymkode: f2e18...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #27 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er 14 dager igjen av prøvetiden så jobber du selvsagt over for å rekke fristene. Skjønner ikke at dette er noe å lure på. Er du generasjon z? Anonymkode: b3058...455 Så da skal jeg ikke røre noe av alt jeg har gått av nye oppgaver? Fordi de fristene ikke påvirker brukerne enda? Det godtar garantert ikke ledelsen. Anonymkode: f2e18...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #28 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis det er 14 dager igjen av prøvetiden så jobber du selvsagt over for å rekke fristene. Skjønner ikke at dette er noe å lure på. Er du generasjon z? Anonymkode: b3058...455 Nei, jeg er født på 80 tallet. Ting kan tydeligvis være vanskelig gor oss som ikke er generasjon z også. Rart hva? Anonymkode: f2e18...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #29 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Eller så er jeg bare for dårlig pga jobber ikke raskt nok. Jeg har allerede sluttet å ta lunsjpause. Det gjør ikke store forskjellen desverre. Hvorfor er det en dårlig deal for meg? Akkurat nå høres det ut som en drøm å heller være tilkallingsvakt på rema butikken. Dess mer jeg skriver om det her, dess mer ønsker jeg å si opp. Når jeg laget innlegget var jeg usikker. Nå føler jeg meg nesten sikker på at det er det beste. Jeg skal sove på det. Føler jeg det samme i morgen sender jeg oppsigelsen. Anonymkode: f2e18...9d8 Dårlig deal hvis du må si opp. Det setter deg i en dårlig situasjon. Anonymkode: 284f4...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #30 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så da skal jeg ikke røre noe av alt jeg har gått av nye oppgaver? Fordi de fristene ikke påvirker brukerne enda? Det godtar garantert ikke ledelsen. Anonymkode: f2e18...9d8 Du har 14 dager igjen av prøveperioden din. Dersom du vil ha jobben videre jobber du selvsagt overtid for å nå viktige frister. Det er budskapet her. Du virker sutrete og ikke spesielt sulten. Forøvrig skjønner jeg ikke hva du mener med det andre du skriver. Er det ikke jobben din å kunne prioritere hva som er viktig og ikke? Dersom du blir usikker her så får du gå til sjefen så får dere lage en prioriteringsplan som du jobber etter den tiden du har igjen Anonymkode: b3058...455 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #31 Del Skrevet 20 timer siden Tipper du jobber som lærer. Tro meg, det blir ikke bedre, tvert om. Dessverre. Hilsen en som har gått over til annet yrke. Anonymkode: 6b3d5...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #32 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har 14 dager igjen av prøveperioden din. Dersom du vil ha jobben videre jobber du selvsagt overtid for å nå viktige frister. Det er budskapet her. Du virker sutrete og ikke spesielt sulten. Forøvrig skjønner jeg ikke hva du mener med det andre du skriver. Er det ikke jobben din å kunne prioritere hva som er viktig og ikke? Dersom du blir usikker her så får du gå til sjefen så får dere lage en prioriteringsplan som du jobber etter den tiden du har igjen Anonymkode: b3058...455 Hvor mye overtid da? Jeg får ikke lov av leder å jobbe overtid, så da blir det hemmelig og ubetalt. Jeg vil ikke nå fristene og få alt klart om jeg slutter å spise, sove og dusje de neste 14 dagene uansett. Leder har sagt det er helt greit at ikke fristene nås. Så hvor lite søvn bør jeg da belage meg på de neste ukene? Skal jeg ta ferie fra barna i samme slengen? Anonymkode: f2e18...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #33 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har 14 dager igjen av prøveperioden din. Dersom du vil ha jobben videre jobber du selvsagt overtid for å nå viktige frister. Det er budskapet her. Du virker sutrete og ikke spesielt sulten. Forøvrig skjønner jeg ikke hva du mener med det andre du skriver. Er det ikke jobben din å kunne prioritere hva som er viktig og ikke? Dersom du blir usikker her så får du gå til sjefen så får dere lage en prioriteringsplan som du jobber etter den tiden du har igjen Anonymkode: b3058...455 Jeg sutrer ikke. Jeg står i en utmattende situasjon, som jeg nå vil ut av fordi jeg ikke kan jobbe 48 timer i døgnet. Fordi døgnet ikke har 48 timer, det har kun 24. Som nevnt tidligere i tråden får jeg ikke hjelp til å prioritere, fordi det er oppgaver det ikke kan prioriteres mellom. Du kan faktisk ikke la være å gjøre a, uten at det påvirker b, og ikke gjøre b uten at det har fatale følger for a hver eneste dag. Anonymkode: f2e18...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiren Skrevet 20 timer siden #34 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Bør jeg kanskje jobbe 4-5 timer på ettermiddagen selvom jeg ikke får betalt for det? For å sikre at jeg ikke gjør feil og at implementeringen går rett for seg? Anonymkode: f2e18...9d8 Og gi inntrykk av at du rekker alt og få arbeidsplassen vant til at du leverer 100%? Du undergraver hele systemet slik. Andre som gjør nok innen arbeidstiden blir sett dårlig på, opp mot deg. Og belønningen din? Mer arbeid. Slik at både helger og hele dager går. Til samme lønna. Omgjort i timer går du faktisk ned i lønn. Gratulerer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #35 Del Skrevet 19 timer siden Spiren skrev (7 minutter siden): Og gi inntrykk av at du rekker alt og få arbeidsplassen vant til at du leverer 100%? Du undergraver hele systemet slik. Andre som gjør nok innen arbeidstiden blir sett dårlig på, opp mot deg. Og belønningen din? Mer arbeid. Slik at både helger og hele dager går. Til samme lønna. Omgjort i timer går du faktisk ned i lønn. Gratulerer. Er da flere i tråden som mener jeg bør gjøre det. Men jeg har faktisk ikke tid. Bør jeg si opp? Svar ja eller nei 😅 Anonymkode: f2e18...9d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #36 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor mye overtid da? Jeg får ikke lov av leder å jobbe overtid, så da blir det hemmelig og ubetalt. Jeg vil ikke nå fristene og få alt klart om jeg slutter å spise, sove og dusje de neste 14 dagene uansett. Leder har sagt det er helt greit at ikke fristene nås. Så hvor lite søvn bør jeg da belage meg på de neste ukene? Skal jeg ta ferie fra barna i samme slengen? Anonymkode: f2e18...9d8 Hvis ikke du får lov til å jobbe overtid eller får betalt for å jobbe overtid så jobber du selvsagt ikke overtid. Da står vi igjen med to eventualiteter: 1. du er ikke effektiv nok 2. du har for mye å gjøre Anonymkode: b3058...455 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiren Skrevet 19 timer siden #37 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er da flere i tråden som mener jeg bør gjøre det. Men jeg har faktisk ikke tid. Bør jeg si opp? Svar ja eller nei 😅 Anonymkode: f2e18...9d8 Jeg kan ikke svare hva som er rett for deg. Men jeg har vært der du er og endte med å si opp. MEN: Jeg hadde økonomisk buffer til det. Dersom det er fare for å havne i karantene hos NAV for dagpenger for å si opp selv (uten at du har oppsparte midler), ville jeg vurdert hvordan kroppen tar den nåværende situasjonen din. Dersom det går utover psyken og fysiske tegn viser seg, ville jeg gått til legen for sykemelding og søkt en ny jobb i mellomtiden. (Bedre å sykemelde seg litt før det smeller, enn å vente for lenge til du ikke lenger er i stand til å jobbe på en stund. Dersom det går greit å jobbe, søk nye jobber ved siden av. Livet er for kort. Og bommer du igjen, fortsetter du å søke og prøve nye jobber til du finner din plass 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 19 timer siden #38 Del Skrevet 19 timer siden Gi det litt tid. Altså: du er ikke ferdig med prøveperioden og vil allerede gi opp. Med mindre du synes det føles veldig feil så ville jeg stått i det litt til, for slikt skjer i mange firmaer - har opplevd det i begge jobbene jeg har hatt. Valgte til slutt å gå fordi kulturen endte opp med å føles feil, men man er nok ikke immun mot omveltninger noe sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #39 Del Skrevet 13 timer siden Blir ganske håpløst når man har en ledelse som omrokkerer og snur hele gjennomføringen av arbeidsoppgaver på hodet, uten å være tilgjengelig for å yte hjelp og være med under omstillingen. De ansatte er overlatt til seg selv til å finne ut av og henge med i hvordan løse den nye arbeidshverdagen. Hvis det er steessende nå og ikke bedrer seg på kort tid, så kan en jo bare se for seg fremtiden på denne plassen. Er nok bare å instille hodet på at man må se seg om etter ny jobb. Anonymkode: b741f...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #40 Del Skrevet 12 timer siden Tenker du bør ta en prat til med leder der du understreker alvoret og sier du faktisk vurderer å si opp jobben. Om jobben gir deg oppgaver som ikke lar seg gjennomføre i løpet av arbeidsdagen men nekter deg å jobbe overtid setter de deg i en umulig situasjon. Om omstilling ikke går utover brukere prioriterer du det ned, men gir klar beskjed til ledelsen om at det ikke er mulig for deg å gjennomføre med de andre oppgavene dine. Om ledelsen ønsker omstilling må de sette på mere folk eller legge en bedre plan for omstillingen. Men om du løser oppgavene i skjul på din egen fritid virker det jo som om alt er i orden og de ikke trenger å gjøre noe. Også må du øve deg på å sette grenser. Jobben tar så mye den kan, du må kjenne etter hva som er mulig og bærekraftig for deg. Hilsen ei som lærte det på den harde måten. Anonymkode: ae1b7...ce6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå