Gå til innhold

Noe rart har skjedd med kjeven min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Plutselig en dag så føltes det ut som om kjeven min var forskyvd. Pp høyre side smeller det når jeg åpner og lukker munnen, og det gjør vondt. Hva kan ha skjedd??

Anonymkode: 3334c...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ut av ledd? Eller på vei ut? Det gjør sinnsykt vondt. Klikking er typisk.
Ring legevakt. 

Anonymkode: bc6e5...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Plutselig en dag så føltes det ut som om kjeven min var forskyvd. Pp høyre side smeller det når jeg åpner og lukker munnen, og det gjør vondt. Hva kan ha skjedd??

Anonymkode: 3334c...900

Du kan ha fått menisken i klem, du må få det sett på!

Anonymkode: 4e15a...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du kan ha fått menisken i klem, du må få det sett på!

Anonymkode: 4e15a...b8e

Tror du er på feil plass

Anonymkode: eb07f...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres definitivt ut som noe en lege burde se på. Lurt å ikke spise harde ting før du har fått det sjekket ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Tror du er på feil plass

Anonymkode: eb07f...068

Kjeveleddet har en menisk...

Ts, jeg har noen ganger fått god hjelp av gode kiropraktorer til å justere kjeveleddet. Fikk for mange år siden en skade i ene kjeveleddet, og slet i mange år etter det, inntil en kiropraktor justerte det. Etter det har jeg fått det justert få ganger. Disse gangene har jeg hatt ganske mye smerter fra kjeveleddet.

Det kan være ulike årsaker til klikking i kjeveleddet. Så lenge du ikke har vært utsatt for et traume så vil de nok ikke gjøre noe med det.

Jeg kan i dag få klikking og skjevhet i kjeven hvis jeg er stram i muskulaturen i nakke/hals, som igjen påvirker muskulatur i ansikt og tyggemusklene. Om jeg ligger forkjært en natt kan jeg også få det. I disse tilfellene hjelper det å massere på stive muskler.

Min erfaring er at leger ikke gjør noe med kjeveproblemer, både kiropraktorer og tannleger tar det som regel mer på alvor. Begge disse yrkesgruppene kan, som leger, henvise videre om det er mistanke om noe spesialist burde se på, eller at det bør tas bilder.

Anonymkode: 61350...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...