Gå til innhold

Får man angst når man endelig klarer å slappe av? Etter mange år med jobb/mentalt stress

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg hatt noen dager hvor jeg har klart å hvile, dra på café med venner, gå turer og bare gjort ting jeg vil uten å tenke på jobb eller ting jeg må gjøre. Jeg fikk også sove ut i dag uten alarm, noe som gjorde at jeg følte meg pigg og uthvilt da jeg våknet. Jeg sov i 14 timer, noe jeg sjelden gjør, bare for å ha sagt det.

Jeg har levd i stress over flere år, noe som har ført til angst og depresjon. Angsten roet seg, men så kom depresjonen. Det har gått litt i sykluser. Nå har jeg endelig rom til å bremse kraftig ned, så jeg gjør ting som kan gi energi. Selv om jeg sov lenge i dag, fikk jeg i meg en god og sunn frokost, samt en sunn middag med fisk og masse grønnsaker. Jeg har også vært ute og gått.

Men jeg merker at jeg har mye angst i dag og føler at jeg skal dø. Er det noe som kan forsterke seg når man endelig klarer å slappe av?

Anonymkode: c6955...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja. Kroppen får endelig slappet av, så da kommer reaksjonene.

Anonymkode: 96e1d...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klassisk det. Noen får angst når de endelig kan slappe av, noen får migreneanfall, noen blir forkjølet.. og så videre.

Anonymkode: e9e2e...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå har jeg hatt noen dager hvor jeg har klart å hvile, dra på café med venner, gå turer og bare gjort ting jeg vil uten å tenke på jobb eller ting jeg må gjøre. Jeg fikk også sove ut i dag uten alarm, noe som gjorde at jeg følte meg pigg og uthvilt da jeg våknet. Jeg sov i 14 timer, noe jeg sjelden gjør, bare for å ha sagt det.

Jeg har levd i stress over flere år, noe som har ført til angst og depresjon. Angsten roet seg, men så kom depresjonen. Det har gått litt i sykluser. Nå har jeg endelig rom til å bremse kraftig ned, så jeg gjør ting som kan gi energi. Selv om jeg sov lenge i dag, fikk jeg i meg en god og sunn frokost, samt en sunn middag med fisk og masse grønnsaker. Jeg har også vært ute og gått.

Men jeg merker at jeg har mye angst i dag og føler at jeg skal dø. Er det noe som kan forsterke seg når man endelig klarer å slappe av?

Anonymkode: c6955...91b

Ja. Kroppen slapper av og følelser du tidligere har klart og fortrenge kommer til overflaten. Det er tøft når det står på, men så utrolig verdt å jobbe seg gjennom det. Det kommer før eller siden uansett. 

Anonymkode: 3cd9a...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...