AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hei. Jeg har ferie en uke, fra i dag til neste mandag. Ligger strak ut med influensa eller bronkitt eller noe. Hoster så mye at det kommer tjukke grønne klyster. Feberen kommer og går og har lagt i hele dag. Ringte legekontoret for å spørre om jeg kunne snakke med lege, få sykemelding sånn at jeg fikk igjen ferien. Jeg kan jo ikkje reiste eller gjøre noen ting sånn som jeg er nå. Fikk til svar at "Okei, nei det vet jeg ikke. Er du så dårlig da?? At du ikke kan gjøre noe som helst i ferien?", "Du klarer altså ingenting?". Hun var generelt veldig sur, men sa hun skulle gi beskjed videre. Har ikke hørt noe enda. Jeg hadde jo vanligvis tatt egenmelding skulle jeg jobbe. Var det grunn for å bli sur da? Er jeg helt på bærtur som ønsker ferien tilgode? Er det ikke lov eller hva er greien? Anonymkode: 0a1d6...d47 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Vel.. hun har ingenting med din sykemelding å gjøre. Det er det legen som avgjør i samråd med deg. Jeg skjønner ikke hva som gjør disse damene i administrasjonen så sure. Kanskje vi har samme legekontor. Anonymkode: ccf76...c91 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Hu er sikkert drittlei av gamle og syke folk som ringer for å høre hvor legen er. De aller fleste legekontor tilbyr deg å sende e konsultasjon eller be om legetime. Anonymkode: 40316...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Men vet du at kommer til å være syk i en hel uke? Jeg har vært syk helger og delvis på ferie, men for å kreve ferien tilbake, skal det litt mer til enn en dag eller to med feber og forkjølelse…. Livet skjer enten en er på jobb eller har fri. Jobben skal betale deg når du er syk, selv om du ikke er på jobb, men hadde du jobbet gratis hvis du ikke fikk betalt! Beklager, men jeg opplever så mange som gjør dette for «ingenting». Anonymkode: e933a...fbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Uproft og unødvendig. Er ikke hun som skal vurdere hvor syk du er, eller om du «skal få lov» til å snakke med legen din om sykemelding. 🙄 Anonymkode: 378c1...3e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men vet du at kommer til å være syk i en hel uke? Jeg har vært syk helger og delvis på ferie, men for å kreve ferien tilbake, skal det litt mer til enn en dag eller to med feber og forkjølelse…. Livet skjer enten en er på jobb eller har fri. Jobben skal betale deg når du er syk, selv om du ikke er på jobb, men hadde du jobbet gratis hvis du ikke fikk betalt! Beklager, men jeg opplever så mange som gjør dette for «ingenting». Anonymkode: e933a...fbe Poenget her er vel at det ikke er opp til noen andre enn legen til TS å skulle synse og vurdere rundt hennes sykdom og evt sykemelding. Verken legesekretæren eller deg. Anonymkode: 378c1...3e7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men vet du at kommer til å være syk i en hel uke? Jeg har vært syk helger og delvis på ferie, men for å kreve ferien tilbake, skal det litt mer til enn en dag eller to med feber og forkjølelse…. Livet skjer enten en er på jobb eller har fri. Jobben skal betale deg når du er syk, selv om du ikke er på jobb, men hadde du jobbet gratis hvis du ikke fikk betalt! Beklager, men jeg opplever så mange som gjør dette for «ingenting». Anonymkode: e933a...fbe Nei det vet jeg ikke, men det er kjipt å skulle være så dårlig i ferien. Det er tross alt ikke ofte jeg har ferie. Jeg vet at livet skjer, men når man faktisk har rett på å få tilbake ferien sin ved sykdom, så tenkte jeg at det var ok. Jeg hadde ikke ringt legekontoret ved litt forkjølelse altså.. Anonymkode: 0a1d6...d47 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei det vet jeg ikke, men det er kjipt å skulle være så dårlig i ferien. Det er tross alt ikke ofte jeg har ferie. Jeg vet at livet skjer, men når man faktisk har rett på å få tilbake ferien sin ved sykdom, så tenkte jeg at det var ok. Jeg hadde ikke ringt legekontoret ved litt forkjølelse altså.. Anonymkode: 0a1d6...d47 Fekk du snakka med legen, då? ❤️ Anonymkode: 851f0...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diafragma Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Hos oss hadde vi nok tilbudt deg en time samme dag, men helst ved fysisk oppmøte (sykmeldingsreglene har blitt så veldig strenge de siste par årene). Eventuelt argumentert med at vi ikke ønsker smitte til andre pasienter og dermed gir en kort sykmelding etter telefonkonsultasjon. Forutsett at du har symptomer på viral infeksjon og at telefonkobsultasjonen bekrefter det da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fekk du snakka med legen, då? ❤️ Anonymkode: 851f0...945 Nei hun sa hun skulle gi beskjed videre, etter det har jeg ikke hørt mer.. Anonymkode: 0a1d6...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Men vet du at kommer til å være syk i en hel uke? Jeg har vært syk helger og delvis på ferie, men for å kreve ferien tilbake, skal det litt mer til enn en dag eller to med feber og forkjølelse…. Livet skjer enten en er på jobb eller har fri. Jobben skal betale deg når du er syk, selv om du ikke er på jobb, men hadde du jobbet gratis hvis du ikke fikk betalt! Beklager, men jeg opplever så mange som gjør dette for «ingenting». Anonymkode: e933a...fbe Man må uansett ringe inn første dag om man skal ha sykmelding fra og med den dagen. Anonymkode: 5671e...167 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Du er frisk nok til å sitte med dataen da i hvertfall, så da kan du vel dra til legen i morgen? Anonymkode: 98c12...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du er frisk nok til å sitte med dataen da i hvertfall, så da kan du vel dra til legen i morgen? Anonymkode: 98c12...ff4 Sitte med dataen? Hva vet du om det? Jeg ligger foresten i sengen på tlf... men takk for svar. Anonymkode: 0a1d6...d47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hei. Jeg har ferie en uke, fra i dag til neste mandag. Ligger strak ut med influensa eller bronkitt eller noe. Hoster så mye at det kommer tjukke grønne klyster. Feberen kommer og går og har lagt i hele dag. Ringte legekontoret for å spørre om jeg kunne snakke med lege, få sykemelding sånn at jeg fikk igjen ferien. Jeg kan jo ikkje reiste eller gjøre noen ting sånn som jeg er nå. Fikk til svar at "Okei, nei det vet jeg ikke. Er du så dårlig da?? At du ikke kan gjøre noe som helst i ferien?", "Du klarer altså ingenting?". Hun var generelt veldig sur, men sa hun skulle gi beskjed videre. Har ikke hørt noe enda. Jeg hadde jo vanligvis tatt egenmelding skulle jeg jobbe. Var det grunn for å bli sur da? Er jeg helt på bærtur som ønsker ferien tilgode? Er det ikke lov eller hva er greien? Anonymkode: 0a1d6...d47 Man ringer ikke til legen for å få en sykemelding. Man ringer til legen for å få helsehjelp. Om sykemelding er et tiltak som er nødvendig vurderes av legen ved konsultasjonen. Anonymkode: 39058...6ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Uproft. Det er ingen andre enn legen din som har noe med dette å gjøre - jeg hadde ringt igjen i morgen om jeg ikke hørte noe, evt. sendt melding direkte til legen via e-konsultasjon hvis du har tilgang til det. Klart du skal ha igjen ferien din! Anonymkode: 8ef79...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Hu er sikkert drittlei av gamle og syke folk som ringer for å høre hvor legen er. De aller fleste legekontor tilbyr deg å sende e konsultasjon eller be om legetime. Anonymkode: 40316...1fd Da har de funnet seg feil yrke 😊 Anonymkode: ccf76...c91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man ringer ikke til legen for å få en sykemelding. Man ringer til legen for å få helsehjelp. Om sykemelding er et tiltak som er nødvendig vurderes av legen ved konsultasjonen. Anonymkode: 39058...6ed Man kan fint ringe legen for å spørre om sykmelding, jo. Uansett lite helsehjelp legen kan yte ved influensa. Skjønner godt at ts vil ha tilbake ferien sin om dette drøyer, og hun har jo faktisk rett på det også. Anonymkode: 5671e...167 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man ringer ikke til legen for å få en sykemelding. Man ringer til legen for å få helsehjelp. Om sykemelding er et tiltak som er nødvendig vurderes av legen ved konsultasjonen. Anonymkode: 39058...6ed Hvis man ligger rett ut med influensa, ringer man legen for sykmelding, jo. Man trenger ikke helsehjelp for influensa, men man har faktisk rett til å få tilbake ferien. Anonymkode: 4d651...734 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Jeg er litt usikker på hva du egentlig forventet at hun skulle gjort, bortsett fra å svare litt mindre surt? Hun sa hun skulle gi beskjed til legen, som er det hun kan gjøre - hva som (ikke) skjer etter det er legens ansvar. Legen tar ikke telefonen uten avtale, og akuttime må man gjerne ringe om når de åpner om morgenen, med mindre det er full krise. Anonymkode: f2c75...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuddlegirl Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er litt usikker på hva du egentlig forventet at hun skulle gjort, bortsett fra å svare litt mindre surt? Hun sa hun skulle gi beskjed til legen, som er det hun kan gjøre - hva som (ikke) skjer etter det er legens ansvar. Legen tar ikke telefonen uten avtale, og akuttime må man gjerne ringe om når de åpner om morgenen, med mindre det er full krise. Anonymkode: f2c75...313 Nei gud hva skulle hun gjøre mon tro.... sette hun opp på en legetime kanskje? Istedenfor å grave etter hvor syk TS er, og tvile på det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå