Gå til innhold

Får du alltid betalt lunsjpause som sykepleier?

AnonymBruker

14 stemmer

1. 1. trykk ''nei'' hvis du får ubetalt pause for eks. i ukedagene

• ja
      8
    • nei
      6

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Anonymkode: 25cac...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den skal alltid være betalt hvis man ikke kan forlate arbeidsplassen i lunsjen. Er den ubetalt skal man også kunne gå fra arbeidsplassen de 30 minuttene. Det kan man ikke som sykepleier på en sengepost.

Anonymkode: a6c09...9e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den skal alltid være betalt hvis man ikke kan forlate arbeidsplassen i lunsjen. Er den ubetalt skal man også kunne gå fra arbeidsplassen de 30 minuttene. Det kan man ikke som sykepleier på en sengepost.

Man kan jo det hvis man har ubetalt pause

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Varierer fra sted til sted. Hos oss har vi betalt pause, men jobbet et annet sted man ikke fikk det.

Anonymkode: b0a27...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan jo det hvis man har ubetalt pause

Ja, men det er ikke forsvarlig at halve arbeidsstokken går fra en sengepost for å ta lunsj i gangen. Gir det mening? Derfor får man betalt lunsj som sykepleier, fordi man ikke kan gå i fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men det er ikke forsvarlig at halve arbeidsstokken går fra en sengepost for å ta lunsj i gangen. Gir det mening? Derfor får man betalt lunsj som sykepleier, fordi man ikke kan gå i fra.

Det er opp til leder å bestemme om det er forsvarlig eller ikke.Og ofte er det ikke betalt pause på sykehus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har ikke betalt pause, men rekker heller aldri å ta pause, så jobber en halvtime gratis hver eneste dag

Anonymkode: e2876...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg jobba på sykehus var pausen ubetalt så jeg gikk alltid til kantina eller ut hvis været var fint. Sykehjem og hjemmetjenesten har alltid vært betalt pause for meg. 

Anonymkode: 56d3d...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har ikke betalt pause, men rekker heller aldri å ta pause, så jobber en halvtime gratis hver eneste dag

hvorfor skriver du ikke overtid?

eller får kollega til å ta over pasienter og vice versa? du er ikke uerstattelig og kan fint forlate i 30 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jobbet tre ulike steder, ett privat, ett sted i Oslo kommune og ett i en kommune i Innlandet og har aldri hatt betalt pause. Eller, privat og Oslo kommune hadde jeg betalt pause på kveldsvakt og helg, men ikke på dagtid.

Anonymkode: 39678...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

hvorfor skriver du ikke overtid?

eller får kollega til å ta over pasienter og vice versa? du er ikke uerstattelig og kan fint forlate i 30 min

Skriver overtid, men får det ikke. Nei, jeg er ikke uerstattelig og kan ikke forlate i 30 min, er i 80% av tilfellene eneste sykepleier på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skriver overtid, men får det ikke. Nei, jeg er ikke uerstattelig og kan ikke forlate i 30 min, er i 80% av tilfellene eneste sykepleier på.

at du tåler slik behandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

at du tåler slik behandling...

Får jo ikke gjort så mye med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg jobbet tidligere hadde jeg aldri betalt matpause og var ofte eneste sykepleier på vakt. Der jeg jobber nå så har vi ubetalt på dagvakt i ukedagene, og legger da fra oss telefoner og går på eget rom under pausen. Er det ikke rom for skikkelig pause så får vi overtid uten problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke betalt lunsjpause på dagvakt mandag - fredag når jeg jobbet på sengepost som sykepleier. Jobber nå som operasjonssykepleier på operasjonsavdeling og vi får betalt matpause til alle døgnets tider.

Anonymkode: 39e3c...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Får jo ikke gjort så mye med det.

Noter det ned på en liste og ta det opp med arbeidsgiver, evt videre til forbund. Du kan potensielt sitte på en solid avspasering/utbetaling.

Anonymkode: 35cb8...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noter det ned på en liste og ta det opp med arbeidsgiver, evt videre til forbund. Du kan potensielt sitte på en solid avspasering/utbetaling.

Anonymkode: 35cb8...1f9

Det prøvde vi i fjor, kom ingen vei med det dessverre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...