AnonymBruker Skrevet 10. mars #2 Skrevet 10. mars Hvor mye mottok du? Trodde dette bare var en myte. Anonymkode: 66ff3...7ba
AnonymBruker Skrevet 10. mars #3 Skrevet 10. mars Aldri hørt om at de gjør. Kun på sosial stønad har jeg hørt det skjer Anonymkode: 49d5e...80a 9 1
-Missi- Skrevet 10. mars #4 Skrevet 10. mars Nei du melder jo ikke inn gaver på meldekortet. Du melder inn antall arbeidstimer. Selvsagt om du feks har fått en million ville jeg hørt med veileder for sikkerhetsskyld. Er jo det de er til for spørre om det du lurer på. Om forelderene dine vippser deg noen kroner her og der er det ikke noe du må opplyse om på meldekortet og påvirker ikke aap. 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars #7 Skrevet 10. mars Nei. Sosialstønad eller bostøtte derimot, det er noe helt annet. Anonymkode: 9f078...89a 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars #8 Skrevet 10. mars -Missi- skrev (1 time siden): Nei du melder jo ikke inn gaver på meldekortet. Du melder inn antall arbeidstimer. Selvsagt om du feks har fått en million ville jeg hørt med veileder for sikkerhetsskyld. Er jo det de er til for spørre om det du lurer på. Om forelderene dine vippser deg noen kroner her og der er det ikke noe du må opplyse om på meldekortet og påvirker ikke aap. Om en vinner, arver eller får eks erstattening har ingenting med aap å gjøre. Aap er pga sykdom Jeg fikk utbetalt erstatning mens jeg gikk på aap. Og som.advokaten sa det hadde 0 innvirkning på aap eller seinere ufør Anonymkode: 49d5e...80a 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #9 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kan nav gjøre det? Anonymkode: 81ad1...0c7 Jeg har mottatt titusner mens jeg har gått på AAP, uten at det har resultert i så mye som en kommentar. Én overføring på 50,000 var heller ikke noe som ble reagert på. Anonymkode: 95927...f7a 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #10 Skrevet 11. mars Jeg forstår ikke hvordan dette skulle stemme? AAP påvirkes kun av pensjonsgivende inntekt, ikke av pengegaver fra familie eller andre. Anonymkode: 2ac3b...4bd 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars #11 Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kan nav gjøre det? Anonymkode: 81ad1...0c7 Nei. Du kan omså motta millioner av kroner, det påvirker ikke aap. Aap er faste satser. Det som gir trekk på aap, er om du jobber (som skal føres i meldekortet uavhengig av om jobben er betalt eller ei) og om du tar ut ferie uten avtale med nav. Anonymkode: ddd8f...261 1
Rotemor Skrevet 11. mars #13 Skrevet 11. mars (endret) -Missi- skrev (23 timer siden): Nei du melder jo ikke inn gaver på meldekortet. Du melder inn antall arbeidstimer. Selvsagt om du feks har fått en million ville jeg hørt med veileder for sikkerhetsskyld. Er jo det de er til for spørre om det du lurer på. Om forelderene dine vippser deg noen kroner her og der er det ikke noe du må opplyse om på meldekortet og påvirker ikke aap. Du kan få så mye penger som helst. Du kan bare ikke tjene dem via arbeid. Det er en statlig ytelse basert på tidligere inntekt og arbeid og ikke formue. Ikke på noe som helst vilkår 😊 Endret 11. mars av Rotemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå