AnonymBruker Skrevet 10. mars #1 Skrevet 10. mars Har man seniorkontroll av hund? Og hva gjør man der? Hvor gammel er hunden da? Vurderer å ha en kontroll bare sånn i tilfelle. Anonymkode: 6f3ff...273
AnonymBruker Skrevet 10. mars #2 Skrevet 10. mars Jeg starter med seniorkontroll på mine når de er typ 8-10 år. Litt avhengig av rasen, har hatt tre forskjellige raser, og individ. Med blodprøver, urinprøver og generell sjekk. Det reddet livet til to av hundene mine, og gjorde at de fikk flere fine år. Mange synes det er bare tull og bortkastede penger på unødvendige kontroller. Men det får bli opp til enhver å avgjøre. Anonymkode: 90e83...3d9 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars #3 Skrevet 10. mars I tillegg anbefaler jeg å sjekke ordentlig over kroppen i forhold til smerte av en veterinær kyndig på å oppdage dette. https://www.anicura.no/behandlinger/hund/seniorkontroll/ Fra 7 år regner man gjerne hunder på generelt grunnlag for seniorer, men jo større rase jo tidligere regnes de som aldrende. Anonymkode: e0d8a...93d
AnonymBruker Skrevet 11. mars #4 Skrevet 11. mars Jeg har en hund på 13 år, og skal ha en seniorkontroll på han nå for første gang. Han har ikke vist noen tegn på aldring før nå, og er av en liten rase som gjerne lever lenge. Så alder på hunden kommer jo veldig an på. Anonymkode: f71c9...ba8
AnonymBruker Skrevet 11. mars #5 Skrevet 11. mars Årlige blodprøver er veldig lurt, da oppdager man avvik tidlig. Anonymkode: 40bd5...de4
AnonymBruker Skrevet 11. mars #6 Skrevet 11. mars Ble rådet til en sjekk av lever, nyrer, tenner- generell status liksom, på min forrige hund etter hun ble 9 år. Hun var liten/ mellomstor. Har nå 2 små og gikk over til seniorfor fra de var 8 samt kontroll fra de var 9 der også. De er nå 10 og snart 13 og friske som unghunder heldigvis, men vi følger med ☺️ Anonymkode: f8797...f63
AnonymBruker Skrevet 11. mars #7 Skrevet 11. mars Små raser lever lenger enn store. Sjekk med rase klubben eller veterinæren Anonymkode: 21129...1b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå