AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Blir helt sprø av det! Har akkurat begynt i det jeg trodde var drømmejobben. Gikk fra en annen kontorjobb med arbeidsoppgaver jeg ikke likte. Nå liker jeg forsåvidt arbeidsoppgavene, men å sitte foran dataskjermen sju og en halv time hver dag og gjøre det? Grusomt!! Jeg har høyere utdanning, men før jeg studerte tok jeg fagbrev og jobbet litt som fagarbeider innen et fysisk tungt yrke. Det er over fem år siden, men jeg savner det hver dag. Problemet er at lønna i den jobben er for lav, at jobben er helseskadelig, og i tillegg sliter jeg med ryggen og hadde noen sykmeldinger da den var ekstra kranglete. Jeg er under 30 år og kan ikke fortsette hele mitt yrkesaktive liv foran dataskjermen sånn som dette, da tror jeg det klikker for meg. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Å studere noe annet er dessverre uaktuelt da vi snart har tre barn og ikke har råd til at jeg skal gå uten skikkelig inntekt. Anonymkode: 911da...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden MEN, når det er sagt - anbefal gjerne spennende studier der man kan være fysisk aktiv likevel. Det er jo ikke utelukket å studere på nytt om noen år. Anonymkode: 911da...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Det kan bli mye skjerm. Du må rett og slett være flink til å ta pauser. Aktive pauser der du går tur eller lignende. Anonymkode: 6d36d...d9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Hvis du vil ha god lønn må du jobbe foran skjerm. Sånn er den verden vi har skapt, det er bare sorry det Anonymkode: 7c083...664 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Blir helt sprø av det! Har akkurat begynt i det jeg trodde var drømmejobben. Gikk fra en annen kontorjobb med arbeidsoppgaver jeg ikke likte. Nå liker jeg forsåvidt arbeidsoppgavene, men å sitte foran dataskjermen sju og en halv time hver dag og gjøre det? Grusomt!! Jeg har høyere utdanning, men før jeg studerte tok jeg fagbrev og jobbet litt som fagarbeider innen et fysisk tungt yrke. Det er over fem år siden, men jeg savner det hver dag. Problemet er at lønna i den jobben er for lav, at jobben er helseskadelig, og i tillegg sliter jeg med ryggen og hadde noen sykmeldinger da den var ekstra kranglete. Jeg er under 30 år og kan ikke fortsette hele mitt yrkesaktive liv foran dataskjermen sånn som dette, da tror jeg det klikker for meg. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Å studere noe annet er dessverre uaktuelt da vi snart har tre barn og ikke har råd til at jeg skal gå uten skikkelig inntekt. Anonymkode: 911da...e9c Ta truck sertifikatet og begynn på lager eller bli styreleder i flere borettslag/sameie. Anonymkode: 6628d...94b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Jeg skjønner deg godt… Noen ganger savner jeg å jobbe i butikk, for det var alltid noe å gjøre, et eller annet som skjedde, jeg holdt kroppen i gang, var i langt bedre form. Men så var det belastningsskader av betonggulvet, slitsomme kunder og lav lønn da. Alt jeg drømte om den gangen var å ha rolige arbeidsdager på kontor uten kunder og uten vonde knær. Nå kjeder jeg rævva av meg 50 prosent av tiden, offentlig forvaltning går tregt, det er forventet at jeg bruker lang tid på ting, og når jeg ikke gjør det så ender jeg opp med å ikke ha noe å gjøre store deler av dagen. Ryggen blir stiv av å sitte i den dumme stolen, rumpa mi blir sikkert flatere for hver dag som går, ikke kan jeg åpne vinduet for vi sitter i et «moderne bygg», og jeg er så lei av å sitte stille på kontorplassen min at jeg enkelte dager lyver på meg et rørleggerbesøk slik at jeg kan ta hjemmekontor og faktisk få utnyttet noe av den dødtiden på kontoret. Anonymkode: 1298b...b6a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Ta lappen på lastebil! Hva har du fagbrev i? Anonymkode: 28245...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Det kan bli mye skjerm. Du må rett og slett være flink til å ta pauser. Aktive pauser der du går tur eller lignende. Anonymkode: 6d36d...d9b Ugh ja, jeg prøver. Går til og fra kjøkkenet og om jeg er heldig møter jeg på noen å smalltalke om helga og været ved kaffetrakteren med... 🫠 Om jeg fortsatt er i denne jobben etter mammapermisjonen skal jeg begynne å gå tur ute i pausene, men nå lar det seg ikke gjøre fordi bekkenet er kranglete. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvis du vil ha god lønn må du jobbe foran skjerm. Sånn er den verden vi har skapt, det er bare sorry det Anonymkode: 7c083...664 Det er nok den harde sannheten, ja. AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg skjønner deg godt… Noen ganger savner jeg å jobbe i butikk, for det var alltid noe å gjøre, et eller annet som skjedde, jeg holdt kroppen i gang, var i langt bedre form. Men så var det belastningsskader av betonggulvet, slitsomme kunder og lav lønn da. Alt jeg drømte om den gangen var å ha rolige arbeidsdager på kontor uten kunder og uten vonde knær. Nå kjeder jeg rævva av meg 50 prosent av tiden, offentlig forvaltning går tregt, det er forventet at jeg bruker lang tid på ting, og når jeg ikke gjør det så ender jeg opp med å ikke ha noe å gjøre store deler av dagen. Ryggen blir stiv av å sitte i den dumme stolen, rumpa mi blir sikkert flatere for hver dag som går, ikke kan jeg åpne vinduet for vi sitter i et «moderne bygg», og jeg er så lei av å sitte stille på kontorplassen min at jeg enkelte dager lyver på meg et rørleggerbesøk slik at jeg kan ta hjemmekontor og faktisk få utnyttet noe av den dødtiden på kontoret. Anonymkode: 1298b...b6a Kjenner meg veldig igjen, ja. Kan bli deprimert av mindre. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ta lappen på lastebil! Hva har du fagbrev i? Anonymkode: 28245...c12 Er litt nervøs for sånt 😅 Redd for å kjøre på noen, og synes det er ubehagelig å rygge noen bil som er større enn Golfen min, haha. Har fagbrev innen platearbeiderfaget og jobbet tidligere på verft, men det ble for hardt for ryggen. Kan ikke med god samvittighet gå tilbake til det uansett nå når jeg har barn pga. helsefarene som medfølger. Anonymkode: 911da...e9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Samme her. Livsstil til en hard core gamer, …det er så deprimerende. Hater å jobbe på kontor foran en skjerm … Anonymkode: 7580a...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tesla123 Skrevet 27 minutter siden #10 Del Skrevet 27 minutter siden Jeg hater også kontorjobbing, men pga lønn, verdens beste sjef og arbeidsmiljø, så skaffet jeg meg en gåmølle fremfor å bytte jobb. Jeg har eget kontor med skrivebord som kan heves og senkes. Gåmølla ble redningen for meg. Jeg går ca. halve dagen og får inn godt over 10 000 skritt om dagen. Eneste man må passe på er å ikke gå så fort, for da blir koordineringen litt vanskelig. Når jeg kommer hjem er jeg akkurat passe sliten i kroppen og det føles veldig bra. Et annet alternativ som du kan vurdere å sjekke ut er mulighet for redusert stilling der du jobber nå, og skaffe deg en annen deltidsjobb som er mer fysisk. Da går du ikke like mye ned i lønn og du får en variert uke. Håper du finner en løsning for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 minutter siden #11 Del Skrevet 14 minutter siden Jeg liker jobben/arbeidsoppgavene, men heter stillesittingen. Her går vi tur i lunsjen og spiser ved skrivebordet. I løpet av dagen, og kanskje 2 ganger, går jeg ut i trappeoppgangen og går opp og ned noen ganger. Tar øvelser med armene og overkropp ved skrivebordet flere ganger for dagen og strekker på alt jeg kan når jeg f.eks går til toalettet. Tar også tåhev i løpet av dagen for blodsirkulasjon i bena. Ellers står jeg mest mulig. Vi har også en slik balansedings vi kan stå på For meg er dette helt nødvendig for å vedlikeholde muskulatur etter å ha vært veldig plaget for noen år siden. Nå er jeg 50 år og har ingen problemer så lenge jeg gjør alt over. Arbeidsdagen går også fortere 😅 Anonymkode: 6ecea...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå