AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Gutten min har en kompis på samme alder, blir 17 i år han også. Begge er fornuftige gutter som ikke fester, røyker eller drikker. De to hadde tatt toget til nabobyen en lørdagskveld, for å spise på et gatekjøkken, en time med tog fra byen vi bor i. Jeg ringte sønnen min rundt kl 23 for å høre hvor de var, han sa hvor de var å at toget var fremme i vår by 00.30. Vi bor i sentrum ikke langt fra togstasjonen, samme gjør kompisen hans. Foreldrene hans ble livredde og sinte på han, å nå får han ikke lov av foreldrene sine til å være mer med sønnen min fordi de mener sønnen min har dårlig innflytelse på deres barn. Denne gutten har heller ikke lov til å ta toget til en annen by i nærheten av oss som ligger 15 minutter fra her vi bor. Min sønn har ikke tvunget/pushet kompisen hans til å bli med på denne turen, så synes det er ganske trist at de ikke vil la dem treffes lengre, samtidig synes jeg det er utrolig sært og være så ekstrem og gi så lite frihet til en såpass stor gutt. Jeg hadde hatt mer forståelse om det var snakk om rus, grenseløs festing og fyll, men ingen av dem fester røyker eller drikker. De var kun i byen der og tok en burger. Meninger rundt dette? Anonymkode: 102b2...721 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden At du er naiv og at det er de som bestemmer over sin sønn Anonymkode: ed153...741 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At du er naiv og at det er de som bestemmer over sin sønn Anonymkode: ed153...741 Hva mener du med at jeg er naiv? Anonymkode: 102b2...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gutten min har en kompis på samme alder, blir 17 i år han også. Begge er fornuftige gutter som ikke fester, røyker eller drikker. De to hadde tatt toget til nabobyen en lørdagskveld, for å spise på et gatekjøkken, en time med tog fra byen vi bor i. Jeg ringte sønnen min rundt kl 23 for å høre hvor de var, han sa hvor de var å at toget var fremme i vår by 00.30. Vi bor i sentrum ikke langt fra togstasjonen, samme gjør kompisen hans. Foreldrene hans ble livredde og sinte på han, å nå får han ikke lov av foreldrene sine til å være mer med sønnen min fordi de mener sønnen min har dårlig innflytelse på deres barn. Denne gutten har heller ikke lov til å ta toget til en annen by i nærheten av oss som ligger 15 minutter fra her vi bor. Min sønn har ikke tvunget/pushet kompisen hans til å bli med på denne turen, så synes det er ganske trist at de ikke vil la dem treffes lengre, samtidig synes jeg det er utrolig sært og være så ekstrem og gi så lite frihet til en såpass stor gutt. Jeg hadde hatt mer forståelse om det var snakk om rus, grenseløs festing og fyll, men ingen av dem fester røyker eller drikker. De var kun i byen der og tok en burger. Meninger rundt dette? Anonymkode: 102b2...721 Omg, galskapen tar nye veier. Hvor skal dette ende Anonymkode: 8a7ac...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Omg, galskapen tar nye veier. Hvor skal dette ende Anonymkode: 8a7ac...b23 Hvem er gal, jeg eller foreldrene? Anonymkode: 102b2...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden "Sønnen min på 16 (straks 17) får ikke lenger lov å treffe kompisen hans lenger." *sin Anonymkode: 40f34...d43 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem er gal, jeg eller foreldrene? Anonymkode: 102b2...721 Foreldrene. De kommer til å få langt større problemer med sønnen sin dersom de fortsetter å være totalt hysteriske. Anonymkode: eb4c7...511 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Det spiller ingen rolle hva verken vi eller du mener om andres barneoppdragelse, ts. Foreldre gjør dessverre en så god eller dårlig jobb som de velger og/eller synes egne unger fortjener. Å ikke la en 17-åring tilbringe tid alene tyder på at oppdragelsen er elendig. Et normalfungerende barn i den alderen er godt i stand til å bo på hybel. Men - det spiller ingen rolle. Uansett så møtes vel guttene på skolen. Og om et år er de 18, og da møter de hvem de vil, og bor bor hvor de vil. Og har kontakt - eller ikke kontakt - med sine foreldre som de vil. Anonymkode: e0ae5...269 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden I tok støtt og stadig både buss og tog da vi var både 16 og 17 år mellom Stavanger, Sandnes og Bryne, ja selv til Moi. Ikke nødvendigvis så edru engang, men det er en annen historie.. uansett, du kan ikke styre hva de andre gjør. Men å skal styre ungdommen så mye, er nok ikke det rette. De bør teste vingene sine. De er snart myndige og kan flytte for seg og fly jorda rundt om de vil og kan. Anonymkode: a4550...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden For meg og mine barn hadde dette vært helt problemfritt. De er også fornuftige gutter. Kan være kameraten hans har hatt erfaringer/gjort ting som gjør at foreldrene hans vurderer det annerledes? 🤔 Anonymkode: 2cf08...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Jeg kan forstå at foreldrene til kompisen ble redde for han hvis kompisen har strenge foreldre og de ikke visste hvor han var, men å nekte han å være sammen med sønnen din etterpå er vel en overreaksjon. Hadde det vært meg som var mor til kompisen, så hadde jeg nok tatt en prat med sønnen min, om forventninger og hva som var lov, men jeg synes reaksjonen deres var for streng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Foreldrene hans ble livredde og sinte på han, å nå får han ikke lov av foreldrene sine til å være mer med sønnen min fordi de mener sønnen min har dårlig innflytelse på deres barn. Denne gutten har heller ikke lov til å ta toget til en annen by i nærheten av oss som ligger 15 minutter fra her vi bor. Meninger rundt dette? Anonymkode: 102b2...721 Stakkars gutt. Han gleder seg sikkert til å flytte hjemmefra. Han kommer neppe til å ta så mye kontakt med foreldrene etter det. Anonymkode: fe7c9...615 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Herregud, foreldrene til kompisen er jo skvatt gærne. Snakk om å overdrive! Jeg har selv en sønn på 17, og jeg forventer at han forteller meg hvor han skal og sånn ca når han kommer hjem. Ellers styrer han stort sett livet sitt sjøl. Han er en fornuftig gutt, null fravær fra skolen, og har gode kompiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden Nå forutsetter jeg at det ikke er en bakenforliggende årsak her, men enkelte foreldre forstår ikke at man bør slippe opp litt og litt. Man kan ikke detaljstyre nesten myndige ungdommer, og så er det fullt frislipp når de fyller 18 uten at de har testet ut hvordan verden fungerer før det. Da jeg var på den alderen hadde jeg bodd alene et år allerede. Sier ikke at det er målet, men en mellomting er greit. Anonymkode: 4d656...0cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå