Gå til innhold

Livet er for tøft

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Akkurat nå så sliter jeg. Synes livet er for tøft. 

Kort om grunnen. 

Vi får ikke lån til leilighet pga jeg har mye gjeld. Samboer er gjeldsfri. Men jeg har en del forbrukslån etter mange dumme valg. Pga det får vi ikke lån. Og jeg orker ikke leve i det uvisse det er med å leie. Er så sliten pga det. Tenker ikke på noe annet og klarer ikke å se lyst på fremtiden 

Anonymkode: 0b42f...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

La samboer kjøpe alene, og så kan dere lage privat avtale om at du kjøper deg inn.

Anonymkode: a317c...7cb

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må lære deg å se ting i et annet perspektiv. Altså, man kan leie og bo stabilt lenge. Jeg kjenner flere som er både i i 40 og 60 årene som leier fordi de ikke har mulighet til å kjøpe. De lever helt normale liv likevel. 

Fokuser på det du har, ikke det du ikke har. At du har tatt dumme valg så du ikke får boliglån nå, so be it. Da gjør du alt du kan for å nedbetale forbrukslån, lærer av det, også kan dere kjøpe sammen senere. Du er heldigere enn mange, du har kjæreste og tak over hodet selv om det ikke er en bolig du selv eier (dvs banken eier). 

Anonymkode: 70061...f9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere er ikke alene om å ikke kunne kjøpe. Det er ikke verdens undergang. Lag heller en plan for hvordan du fortest mulig kan betale ned gjelden.

Anonymkode: 57450...b99

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes MYE verre ting enn å leie. Noen er uten bolig, tenk på at du tross alt har et varmt og trygt sted å være. Og om du ikke kan være der mer finner du et annet sted. Ja det er slitsomt å måtte flytte, men i Norge er man alltid sikret et sted å bo. Det er laaangt fra alle land i verden som har det slik.

Anonymkode: 8ea4f...9fe

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det føles tøft, men ikke svartmal så hardt at du mister bakkekontakten. Å få et nei av banken er kjipt, men ikke dødelig. 

:gruppeklem:❤️‍🩹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var kjipt å høre. Selv om det ikke blir lån i denne omgang så er jo ikke livet over. Det kommer flere muligheter, du må bare vente litt lenger enn du skulle ønske.

For min del leier jeg og håper egentlig jeg kan fortsette med en god stund til. Det følger bekymringer, kostnader og risiko med å eie også. Vedlikehold (bare det å f.eks. male utvendig er kjempedyrt), forsikringer, avgifter og så videre... Jeg tenker det er like greit at jeg slipper dette, når ting likevel er som de er. 

Anonymkode: 61484...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...