Gå til innhold

Har mannen din skreket til deg før?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har dere opplevd at mannen deres har ropt til dere under diskusjon før? Hvordan opplevde dere det og var det noe dere tilga? Kjæresten min har hevet stemmen to ganger i år og to ganger i fjor under diskusjon. Jeg har egentlig nulltoleranse for slikt.

Jeg forstår han ikke klarte å håntere følelsene sine på en moden måte når han ble sint/irritert, men jeg forventer at man prater respektfult til hverandre selv om man diskuterer tunge emner. Jeg har sagt i fra, men jeg er redd dette er en del av hans personlighet. Det er ikke hver gang vi diskuterer, men når vi ikke forstår hva den andre mener og det blir repetisjon. 

Anonymkode: 0c05e...80e

Nei han har ikke ropt til meg .  Og du har ikke nulltoleranse hvis du aksepterer at han har gjort det 4 ganger 

Anonymkode: e3e26...f6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det hjelper henne til å komme seg ut av situasjonen, og finne en mann som kan kommunisere på en voksen måte. 

Anonymkode: 656b7...b35

Hvorfor skal hun komme seg ut av situasjonen? Skriking er bare høyt volum på samtale. 

Nordmenn har godt av å blåse ut litt, fremfor å gå rundt forknytte og passiv-aggressive hele tiden.

Anonymkode: d32a4...c08

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer svært negativt på skriking og har selvsagt valgt en partner som ikke gjør dette. Det er jo ikke nødvendigvis feil i seg selv, men jeg tåler det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eksen min skrek og brølte så hele huset ristet, og brukte de styggeste ord og uttrykk. Jeg kommer aldri til å akseptere at noen behandler meg sånn igjen. Da er jeg heller helt alene resten av mitt liv. 

Anonymkode: 0b156...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har dere opplevd at mannen deres har ropt til dere under diskusjon før? Hvordan opplevde dere det og var det noe dere tilga? Kjæresten min har hevet stemmen to ganger i år og to ganger i fjor under diskusjon. Jeg har egentlig nulltoleranse for slikt.

Jeg forstår han ikke klarte å håntere følelsene sine på en moden måte når han ble sint/irritert, men jeg forventer at man prater respektfult til hverandre selv om man diskuterer tunge emner. Jeg har sagt i fra, men jeg er redd dette er en del av hans personlighet. Det er ikke hver gang vi diskuterer, men når vi ikke forstår hva den andre mener og det blir repetisjon. 

Anonymkode: 0c05e...80e

Tenker at det er menneskelig å kunne miste besinnelsen om man er stresset eller sliter med noe som i en krangel kan komme på overflaten en sjelden gang. Om det kun har skjedd en eller to ganger ville jeg ikke hengt meg for mye opp i det. Skjer det til stadighet ville det vært noe annet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor skal hun komme seg ut av situasjonen? Skriking er bare høyt volum på samtale. 

Nordmenn har godt av å blåse ut litt, fremfor å gå rundt forknytte og passiv-aggressive hele tiden.

Hva i alle dager har du opplevd i livet, som gjør at du tror det er vanlig å skrike til hverandre? 

Jeg har virkelig, aldri, opplevd det. Ikke mellom egne foreldre på de 40+ årene de har vært sammen, aldri gjennom 20 år med min mann. 

Litt høy stemme, med følelser, ja. Men aldri skriking. Aldri banning. Aldri stygge ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke som jeg kan huske.. Vi er ikke av typen som skriker eller er særlig høylytte generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror aldri jeg har skreket til noen. Han skriker ikke til meg.

Anonymkode: 80269...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva i alle dager har du opplevd i livet, som gjør at du tror det er vanlig å skrike til hverandre? 

Jeg har virkelig, aldri, opplevd det. Ikke mellom egne foreldre på de 40+ årene de har vært sammen, aldri gjennom 20 år med min mann. 

Litt høy stemme, med følelser, ja. Men aldri skriking. Aldri banning. Aldri stygge ord. 

Hva er forskjell på skriking og høy stemme med følelser? Og innebærer skriking alltid banning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud ass, selvfølgelig kan det skje uten at det er verdens undergang. Vi har skreket til hverandre en del, men mindre og mindre. Snakk ut, si unnskyld evt, og kom dere videre. Kjenner par som krangler stygt noen ganger, og noen som ikke krangler. Det verste er vel de som ikke er i stand til å ha selvinnsikt nok til å si unnskyld eller prøver å endre seg. Mann (42)

Anonymkode: 774a4...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Hva er forskjell på skriking og høy stemme med følelser? Og innebærer skriking alltid banning?

Skriking; mer intens, skarp, belastende for stemmen, uttrykk for sterke følelser, ofte sinne. Intens og anstrengende. 

Høyst stemme; noe høyere volum enn vanlig, ingen anstrenging av stemmen. Ikke skarpt/skjærende. Normale ord, bare i litt høyere toneleie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Og også dialogen i det hele. 

I en opphetet diskusjon sier jeg; "men vi har jo diskutert dette, og blitt enige om...", i litt høyere toneleie enn vanlig. Så får han komme til ordet, og dele sin side av det. 

Slik jeg oppfatter flere i denne tråden er det snakk om ren utskjelling. Og det hører ikke hjemme i et forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Eksen min skrek og brølte så hele huset ristet, og brukte de styggeste ord og uttrykk. Jeg kommer aldri til å akseptere at noen behandler meg sånn igjen. Da er jeg heller helt alene resten av mitt liv. 

Anonymkode: 0b156...e33

Dette!! Jeg lever med en kone som er sånn. Det har dessverre bare forblitt sånn. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke bare satte ned foten første gangen og sa at sånn behandling finner jeg meg faktisk ikke i. Det var jo det jeg tenkte, men var samtidig alt for glad i henne til å pakke sammen å reise. Så det har dessverre bare fått skure å gå. 

Anonymkode: 9fcc8...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sammen i 15 år, gift i 12 år. Ingen av oss har noen gang skreket til hverandre.

Anonymkode: a7f60...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

en gang har han hevet stemmen i så stor grad at jeg følte det ubehagelig og jeg sa tydelig fra at jeg ikke aksepterer å bli snakket itl på den måten og at jeg forventer at han får kontroll på seg selv før samtalen fortsatte. Når jeg ser han er på vei å miste hodet sier jeg enkelt "Nå tar vi en pause og roer ned litt før vi fortsetter samtalen så det ikke utvikler seg negativt og vi begge sier ting vi ikke kan stå inne for"

Det er greit å bli engasjert, men det er ikke greit å la følelsene styre en helt og fullt, og det er ikke så lett å gå videre i en relasjon som stadig rives i på grunn av følerier. 

Anonymkode: 028af...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Og menn som kan si at kvinner er så følsomme styres av følelser er hysteriske etc, så er det mange menn som brøler og mister kontrollen på følelsene sine, men jeg tror egentlig mange menn kan kontrollere det. De brøler jo ikke til sjefen sin på jobb, så da burde de klare å kontrollere seg med partneren sin også. Men de vil vel vise sin beste side til andre og så slipper de følelsene løs på partneren sin..

Anonymkode: 24a12...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ingen krise i det så lenge man finner fort og harmonien igjen. Folk har ulikt temperament og måte å håndtere det på. 
Tar mye heller skriking fremfor furting og passiv aggresjon anytime. Få det ut og bli ferdig med det. 

Anonymkode: e39bd...5d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skreket er vel et sterkt ord kanskje (mye fordi jeg personlig tenker på det som å rope høyt til noen laaangt borte)

Men ja, han har ropt til meg, og jeg har ropt til han. Flere ganger. Og vi har kranglet, diskutert og generelt vært mindre glade i hverandre til tider. Men tro meg, det har INGENTING å si på forholdet vårt generelt sett i hverdagen, som er særdeles fredfullt og harmonisk. 

Etter en slik episode, setter vi oss ned (når ting har roa seg) og snakker om det, ber om unnskyldning, og ler av hvor teite vi egentlig er. Personlig synes jeg det er befriende å kunne få ut litt steam i et forhold, mitt forrige var det ALDRI diskusjoner og krangling, bare surmuling og taushet når den ene var uenig med den andre.. 

Anonymkode: 18a41...e5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Man skulle tro at nordmenn, så reisevante som de er, hadde fått med seg at de fleste andre kulturer har mer følelsesuttrykk enn iskalde nordmenn.

På verdensbasis er det helt vanlig at diskusjoner er høylytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...