AnonymBruker Skrevet i går, 08:33 #41 Del Skrevet i går, 08:33 Han jeg er sammen med nå har aldri hevet stemmen mot meg og heller ikke jeg mot ham, men jeg har vært sammen med menn som har brølt og ropt. De var psykisk voldelige i tillegg, så jeg forlot dem. Jeg vokste opp med en far som brølte og det var vanvittig skremmende, så en sånn voldsom og skremmende brøling er helt uaktuelt for min del. Men jeg hadde nok godtatt litt heving av stemmen av og til, dvs en gang eller to i året hvis ting ble veldig stress og vanskelig. Det er stor forskjell på en som roper i fortvilelse og ikke føler seg hørt og aggressiv brøling. Anonymkode: 9c431...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:04 #42 Del Skrevet i går, 09:04 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Man skulle tro at nordmenn, så reisevante som de er, hadde fått med seg at de fleste andre kulturer har mer følelsesuttrykk enn iskalde nordmenn. På verdensbasis er det helt vanlig at diskusjoner er høylytte. Anonymkode: d32a4...c08 Men her snakker vi om skriking. Ikke diskusjoner med litt forhøyet stemme. Jeg reiser mye, blant annet i Italia, og Spania. De hever stemmen oftere, diskuterer mer høylytt. Men de skriker aldri til hverandre. Anonymkode: 656b7...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:19 #43 Del Skrevet i går, 09:19 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men her snakker vi om skriking. Ikke diskusjoner med litt forhøyet stemme. Jeg reiser mye, blant annet i Italia, og Spania. De hever stemmen oftere, diskuterer mer høylytt. Men de skriker aldri til hverandre. Anonymkode: 656b7...b35 Dette blir semantikk. Innholdet er det relevante. Er det skjellsord og andre nedsettende utsagn? Ikke greit. Er det bare engasjement og følelser, så er det bare fint. Passiv aggressiv er mye verre. Anonymkode: d32a4...c08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:23 #44 Del Skrevet i går, 09:23 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette blir semantikk. Innholdet er det relevante. Er det skjellsord og andre nedsettende utsagn? Ikke greit. Er det bare engasjement og følelser, så er det bare fint. Passiv aggressiv er mye verre. Anonymkode: d32a4...c08 Det er to ulike begrep, med ulikt innhold; Skriking; mer intens, skarp, belastende for stemmen, uttrykk for sterke følelser, ofte sinne. Intens og anstrengende. Ofte er det ensidig, slik mange i tråden beskriver, der den ene skriker til den andre. Høyt stemme; noe høyere volum enn vanlig, ingen anstrenging av stemmen. Ikke skarpt/skjærende. Normale ord, bare i litt høyere toneleie. Oftere dialog/diskusjon (slik du viser til), der man også lytter til den andre, og gir den andre plass. Skriking hører ikke hjemme i en relasjon, eller i det hele tatt mellom voksne mennesker. Anonymkode: 656b7...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:26 #45 Del Skrevet i går, 09:26 Før hva da? Før i dag? Anonymkode: 87e15...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:29 #46 Del Skrevet i går, 09:29 Vet han har kommet med oppgitt "åhhh". Teller det? Anonymkode: 96516...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:55 #47 Del Skrevet i går, 10:55 Nei, aldri, jeg har helt nulltoleranse for aggresjon i alle former. Heve såvidt stemmen, men på ingen måte miste besinnelsen i form av å rope eller på annen måte virke truende er ok i det hele tatt i min bok. Anonymkode: 95aff...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:59 #48 Del Skrevet i går, 10:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, aldri, jeg har helt nulltoleranse for aggresjon i alle former. Heve såvidt stemmen, men på ingen måte miste besinnelsen i form av å rope eller på annen måte virke truende er ok i det hele tatt i min bok. Anonymkode: 95aff...d8c I så fall kan man aldri klage over at det er lite "passion" i forholdet. Du har jo med viten og vilje oppsøkt menn som har null følelser utad. Anonymkode: d32a4...c08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:05 #49 Del Skrevet i går, 11:05 Det er ikke bare det at skriking og høylytt krangling er "skummelt", men det er kjedelig, energitappende, negativt, trasig og barnslig. Det legger en svart sky over dagen(e), og over tid vil det føre til at man liker hverandre mindre. Å skrike er ikke lidenskap, men å værne om forholdet og være raus med hverandre er. Å krangle inni mellom er normalt, men det er mange andre måter å gjøre det på. Og det handler ikke nødvendigvis alltid om at man er slem, men heller mer at man er ukompatible i temperament. Hvis to personer som er stressa, utålmodige og temperamentfulle bor i lag så kan man jo fort trigge hverandre. Anonymkode: b8c09...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:15 #50 Del Skrevet i går, 11:15 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I så fall kan man aldri klage over at det er lite "passion" i forholdet. Du har jo med viten og vilje oppsøkt menn som har null følelser utad. Anonymkode: d32a4...c08 Jeg avskrekkes helt av menn som ikke kontrollerer følelsene sine (sinneutbrudd), sånne menn kan jeg overhodet ikke ha i mitt liv (altså heller ikke platonisk), lever veldig godt og stabilt med min mann. Anonymkode: 95aff...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet i går, 12:33 #51 Del Skrevet i går, 12:33 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #52 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kona har skreket mange ganger. Jeg har skreket tilbake. Er da vel ikke noe farlig. Vi er da ikke truende med fysisk vold mot hverandre. Anonymkode: d32a4...c08 Det er faktisk skremmende med menn som ikke klarer å kontrollere følelsene sine, og må få de ut på en slik måte. Så må si meg enige med det store flertallet i denne tråden. Skriking hører ikke hjemme i et forhold. Anonymkode: 656b7...b35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #53 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er faktisk skremmende med menn som ikke klarer å kontrollere følelsene sine, og må få de ut på en slik måte. Så må si meg enige med det store flertallet i denne tråden. Skriking hører ikke hjemme i et forhold. Anonymkode: 656b7...b35 I innlegget du siterer så viser jeg til at begge parter har skreket til hverandre. Hvorfor henger du deg da bare opp i det ene kjønnet? Dobbeltmoral much? Anonymkode: d32a4...c08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #54 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I innlegget du siterer så viser jeg til at begge parter har skreket til hverandre. Hvorfor henger du deg da bare opp i det ene kjønnet? Dobbeltmoral much? Anonymkode: d32a4...c08 En mann som står og skriker til en kvinne, er et mye mer truende og skremmende syn enn motsatt. Og i det hele tatt hakket mer lavmål, nettopp av denne grunnen. Selv om ingenting selvfølgelig er greit. Anonymkode: 656b7...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #55 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): En mann som står og skriker til en kvinne, er et mye mer truende og skremmende syn enn motsatt. Og i det hele tatt hakket mer lavmål, nettopp av denne grunnen. Selv om ingenting selvfølgelig er greit. Anonymkode: 656b7...b35 Hvorfor er det relevant at det er et «skremmende syn»? Dette foregår i den private sfæren, ikke i det offentlige rom. Ei er jeg mer truende. Det er ingen trusler om eller bruk av fysisk vold. Det er ingen nedsettende ordbruk, skjellsord eller lignende. Det er bare diskusjon med høyt lydnivå, engasjement og temperatur. Det eneste som er lavmål her, er din dobbeltmoral. Kvinner har ingen større rett til skrike, rope eller brøle i diskusjon enn menn. Anonymkode: d32a4...c08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #56 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): I innlegget du siterer så viser jeg til at begge parter har skreket til hverandre. Hvorfor henger du deg da bare opp i det ene kjønnet? Dobbeltmoral much? Anonymkode: d32a4...c08 Nettopp. Mistenker å ratioen på skriking. Kvinner vs menn er på 82 mot 18 % Men kvinners barnslige følelser skal vi ta på alvor og med en gang en mann for nok da blir de redde. Akkurat som små barn. Kvinner, det er dags å vokse opp og ta ansvar for deres egne følelser og traumer. Anonymkode: 2f48b...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #57 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er det relevant at det er et «skremmende syn»? Dette foregår i den private sfæren, ikke i det offentlige rom. Ei er jeg mer truende. Det er ingen trusler om eller bruk av fysisk vold. Det er ingen nedsettende ordbruk, skjellsord eller lignende. Det er bare diskusjon med høyt lydnivå, engasjement og temperatur. Det eneste som er lavmål her, er din dobbeltmoral. Kvinner har ingen større rett til skrike, rope eller brøle i diskusjon enn menn. Anonymkode: d32a4...c08 Kjæresten min er 33 cm høyere enn meg, og veier omtrent 30 kg mer. Mener du virkelig ikke at jeg ikke kan være redd han om han går bananas? Det har han aldri gjort, men han hadde tatt knekken på meg i løpet av 2 minutter om han ville. Anonymkode: 4f1d8...368 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #58 Del Skrevet 17 timer siden Eksen gjorde det, derfor er han eks. Ny partner nå, vi skriker ikke til hverandre. Skjer det, så er det over. Orker ikke forholde meg til partner som ikke klarer å regulere egne følelser. Anonymkode: ca336...e63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #59 Del Skrevet 8 timer siden Vi hadde en diskusjon om det tidlig i forholdet, at ingen av oss ønsker den måten å kommunisere på. Det har hendt at vi har hevet stemmen, men ikke kjeftet, sagt stygge ord, mistet besinnelsen ol. Vi er mer tilbøyelige til å trekke oss tilbake om vi er sint eller lei oss. Begge synes den andre som svært sint er skremmende, men ikke fysisk truende (han er ikke mye større/sterkere enn meg). Vi krangler egentlig aldri heller; det er bare én som er sint om gangen. Er vel noen år siden sist jeg hevet stemmen mot ham. Anonymkode: 06c70...2d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #60 Del Skrevet 7 timer siden Med eks ja. Han skrek til meg på åpen gate med en gråtende baby. Derav eks nå. Samboeren min har aldri skreket, men kan heve stemmen om vi har en litt hissig diskusjon. Det kan jeg og. Vi behandler hverandre med respekt og kjærlighet selv om vi er irritert. Så vi kan "krangle" foran barna med visse temaer. Sunt for dem å se at vi også kan være uenige og bli "sur". Men vi prater alltid sammen og finner løsninger på hva enn det er, og vi kan også legge bort noe vi ikke helt blir enige om, for å så sette oss inntil hverandre og kose. Så tar vi opp igjen temaet når vi har fått litt tid til å prosessere og så løser vi det da. Anonymkode: 2a643...835 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå