Gå til innhold

Har mannen din skreket til deg før?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har dere opplevd at mannen deres har ropt til dere under diskusjon før? Hvordan opplevde dere det og var det noe dere tilga? Kjæresten min har hevet stemmen to ganger i år og to ganger i fjor under diskusjon. Jeg har egentlig nulltoleranse for slikt.

Jeg forstår han ikke klarte å håntere følelsene sine på en moden måte når han ble sint/irritert, men jeg forventer at man prater respektfult til hverandre selv om man diskuterer tunge emner. Jeg har sagt i fra, men jeg er redd dette er en del av hans personlighet. Det er ikke hver gang vi diskuterer, men når vi ikke forstår hva den andre mener og det blir repetisjon. 

Anonymkode: 0c05e...80e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har dere opplevd at mannen deres har ropt til dere under diskusjon før? Hvordan opplevde dere det og var det noe dere tilga? Kjæresten min har hevet stemmen to ganger i år og to ganger i fjor under diskusjon. Jeg har egentlig nulltoleranse for slikt.

Jeg forstår han ikke klarte å håntere følelsene sine på en moden måte når han ble sint/irritert, men jeg forventer at man prater respektfult til hverandre selv om man diskuterer tunge emner. Jeg har sagt i fra, men jeg er redd dette er en del av hans personlighet. Det er ikke hver gang vi diskuterer, men når vi ikke forstår hva den andre mener og det blir repetisjon. 

Kona har skreket mange ganger. Jeg har skreket tilbake. Er da vel ikke noe farlig. Vi er da ikke truende med fysisk vold mot hverandre.

Anonymkode: d32a4...c08

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei selvsagt ikke. Jeg skriker ikke til andre mennesker, og SPESIELT ikke til han jeg elsker høyest i hele verden. Han har selvsagt heller aldri skreket til meg, han har aldri hevet stemmen i det hele tatt. Det ville vært uakseptabelt for oss begge. 

Anonymkode: 5c094...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann har hevet stemmen kanskje en gang i hele vårt forhold. Men da var han veldig provosert av meg som hever stemmen litt for ofte. Vil ikke si at jeg roper/skriker, men at jeg hever stemmen og blir synlig irritert og ganske pågående. Jeg er ikke flink til å diskutere. Men har gått til psykolog og jobber veldig med saken. Min mann har sagt at jeg har blitt mye bedre og at vi nå har mer normale og respektfulle diskusjoner. Det gjør meg glad og jeg er villig til å fortsette å jobbe slik at jeg kan bli enda flinkere! 

Det skal sies at jeg aldri ville bli en sånn som hever stemmen og blir ufin i både kroppsspråk og med ord - men jeg har vokst opp med mye vold og høylytt krangling hjemme da jeg var barn. Har aldri lært å ha en vanlig og rolig diskusjon :(  men alt kan jobbes med så lenge man har et åpent sinn og klarer å reflektere over seg selv og sin væremåte. 

Jeg håper at mannen din har lyst til å ta noen grep ❤️

Anonymkode: 97be2...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er alt du trenger å vite..
Han VET!!!

Jeg skjønner at det kan gå en kule varmt noen ganger..... Men når den ene parten VET at dette er viktig for deg, og han gjør det likevell.... 

Kan GARANTERE deg at han klarer håndtere følelsene sine andre steder......

Jeg har godtatt mye i forhold, ting jeg aldri kunne forestille meg at jeg kom til å gjøre.... Men akkuratt dette med å rope/skrike og si nedlatende ord i sinne, for å såre, er en absolutt no go for meg!! 

Anonymkode: f10e1...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, tre- fire ganger i vårt forhold. 20 år. Han er nok ikke stolt av det. Det er ting jeg heller ikke er stolt over.

Snakk om det i fredstid. 

Anonymkode: 187d2...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Han ble en X.

Anonymkode: 1ac67...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei selvsagt ikke. Jeg skriker ikke til andre mennesker, og SPESIELT ikke til han jeg elsker høyest i hele verden. Han har selvsagt heller aldri skreket til meg, han har aldri hevet stemmen i det hele tatt. Det ville vært uakseptabelt for oss begge. 

Anonymkode: 5c094...59c

Jaja, jeg elsker mannen min over alt på jord også, men det er ingen som kan irritere meg mer enn han…. Har skreket mange ganger, og han har vel gjort det noen få ganger tilbake. Det er sånn vi og vårt temperament er, og vi ler av det etterpå. 

Anonymkode: cc1cb...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske at jeg har skreket til mennesker noen gang. I følge foreldrene mine gjorde jeg ikke det i puberteten en gang. Jeg har heller aldri skreket til noen jeg har vært sammen med, eller til barnet mitt. Det betyr ikke at jeg aldri blir sint. Det går an å si fra på ordentlige måter. 

Anonymkode: 70d7a...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...