AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen som har sett børsene i dag, og de Amerikanske? Nesten som det virker som et krakk? Krypto stuper også. Anonymkode: df6da...a4d Det er godt mulig det blir et krakk. Men man taper ikke før man selger - det verste man kan gjøre, er å selge når det stuper. Ha is i magen. La vær å sjekke, unngå alle nyheter om børsen. Ignorance is bliss! Det stupte masse under covid, jeg kjøpte mye rett før - siden den gang har mine aksjer økt med +2000%. Sitt stille i båten. Pust med magen. Anonymkode: 0149d...3dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #22 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvordan tolker du det slik? Jeg firstår det som at vedkommende solgte med god avkastning, men ville solgt med 10k høyere avkastning dersom h*n solgte for en uke siden Anonymkode: 0149d...3dc Jeg tolker det slik fordi du ikke kan anse alle opp og nedgangen i fond som tap og vinn. Du taper eller vinner ikke noe før fondene er solgt. Denne mentaliteten om at du tapte en halv million under covid feks gir et svært misvisende bilde, for det stemmer jo ikke om du enda sitter på fondene i dag. Avkastningen har midlertidig gått ned ja, men du kan ikke si noe av avkastningen er tapt før du har solgt med tap. Anonymkode: d7be7...e87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden Jeg rører de ikke nå. Tviler på krakk Anonymkode: a4d36...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anomyn Burker Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden Jeg lar mine stå. Men har tatt ned sparesummen noe, og satt opp sparing på indeks Norge, Europa og Asia. Så får jeg spredt det litt. Jeg er litt bekymra for de amerikanske tech-aksjene i indeksfonda. Men vi får se. Jeg skal spare i 19 år til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy_87 Skrevet 6 timer siden #25 Del Skrevet 6 timer siden Kommer ikke til å selge, men heller kjøpe mer 🙂 Har langtidsplanen med fondet på over 20 år så stresser ikke 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har solgt 50% a det globale indeksfondet mitt og plassert pengene i europeisk indeksfond. Gjorde det da jeg fremdeles hadde 73% avkastning. Jeg har en sparehorisont som er på 20 år +/-, og ønsker å investere mer i Europa i stedet for USA fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tolker det slik fordi du ikke kan anse alle opp og nedgangen i fond som tap og vinn. Du taper eller vinner ikke noe før fondene er solgt. Denne mentaliteten om at du tapte en halv million under covid feks gir et svært misvisende bilde, for det stemmer jo ikke om du enda sitter på fondene i dag. Avkastningen har midlertidig gått ned ja, men du kan ikke si noe av avkastningen er tapt før du har solgt med tap. Anonymkode: d7be7...e87 Jeg har aldri sagt at jeg tapte en halv million - jeg tapte ingenting, fordi jeg holdt på alt. Jeg sa bare at det stupte under covid, og nevnte så økningen. Anonymkode: 0149d...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er godt mulig det blir et krakk. Men man taper ikke før man selger - det verste man kan gjøre, er å selge når det stuper. Ha is i magen. La vær å sjekke, unngå alle nyheter om børsen. Ignorance is bliss! Det stupte masse under covid, jeg kjøpte mye rett før - siden den gang har mine aksjer økt med +2000%. Sitt stille i båten. Pust med magen. Anonymkode: 0149d...3dc Det er absolutt ikke det verste å selge når det stuper. Hvorfor tror du profesjonelle investorer som f.eks. Warren Buffet har solgt mange aksjer de siste mnd? Aksjemarkedene kommer til å rase enda mer. Å redusere risiko inntil ting stabiliserer seg er ikke dumt. Anonymkode: 24eb0...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #29 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har aldri sagt at jeg tapte en halv million - jeg tapte ingenting, fordi jeg holdt på alt. Jeg sa bare at det stupte under covid, og nevnte så økningen. Anonymkode: 0149d...3dc Jeg har svar på innlegget til en annen bruker, og du stilte meg spørsmål rundt det innlegget. Hva du skrev i et annet innlegg har jeg ikke kommentert, så det er helt irrelevant i mitt svar til deg. Anonymkode: d7be7...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #30 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er absolutt ikke det verste å selge når det stuper. Hvorfor tror du profesjonelle investorer som f.eks. Warren Buffet har solgt mange aksjer de siste mnd? Aksjemarkedene kommer til å rase enda mer. Å redusere risiko inntil ting stabiliserer seg er ikke dumt. Anonymkode: 24eb0...452 Det er forskjell på aksjer og fond. Skal du drive daytrading er det ikke fond du velger.... Anonymkode: d7be7...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #31 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er forskjell på aksjer og fond. Skal du drive daytrading er det ikke fond du velger.... Anonymkode: d7be7...e87 Dette handler ikke om daytrading, men en president som nærmest bevisst prøver å rasere markedene og som sier rett ut at det kommer til å bli "short term pain". Da ser jeg ingen grunn til å bli med på det som kommer til å bli en skikkelig nedtur. Anonymkode: 24eb0...452 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 4 timer siden #32 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så I februar mistet du all avkastning +10.000? Hvilket fond er det snakk om? Eneste som har tapt seg slik er vel tesla aksjer? Anonymkode: d7be7...e87 Nei, mistet 10.000 av avkastningen, som uansett er på nærmere 250.000. Så det er jo ingen krise. Det er diverse fond innen DNB, Holberg, Eika og Odin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #33 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er absolutt ikke det verste å selge når det stuper. Hvorfor tror du profesjonelle investorer som f.eks. Warren Buffet har solgt mange aksjer de siste mnd? Aksjemarkedene kommer til å rase enda mer. Å redusere risiko inntil ting stabiliserer seg er ikke dumt. Anonymkode: 24eb0...452 For dem som er såpass aktive med fokus på markedet at de klarer å time det slikt som dem du sikter til, selvsagt. De fleste andre henger såpass langt bak at de ikke vurderer salg før det allerede er stupt en god del, og i fart nedover. Anonymkode: 0149d...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 4 timer siden #34 Del Skrevet 4 timer siden Hvis man nærmer seg slutten av sparehorisonten sin og f.eks skal kjøpe bolig for pengene om kort tid, hadde jeg vurdert å selge meg ut. For det KAN komme en nedgang ala covid og Ukraina. Som kan vare noen måneder, eller et par år. Men det går jo alltid opp igjen. Har ca 10 år igjen av sparehorisonten på barnas fond (antar boligkjøp) og 20-25 år på egne (pensjonssparing). Så her selges ingenting. Å sitte stille i båten gjennom flere nedganger er medvirkende til den gode avkastningen jeg har på fondene mine idag. Kan ikke stikke bare fordi det svinger. Det er bare det meste av veksten i 2025 som er borte så langt. Og den veksten må jeg si var noe voldsom uansett, ventet nesten på en naturlig justering av den veksten uavhengig av Trumps eskapader. Det er sjelden et godt tegn når noe vokser inn i himmelen, fremstår mer stabilt med en jevn og lav økning. Så satser på at det krabber seg oppover igjen snart, eventuelt ila et år eller to worst case. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #35 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har svar på innlegget til en annen bruker, og du stilte meg spørsmål rundt det innlegget. Hva du skrev i et annet innlegg har jeg ikke kommentert, så det er helt irrelevant i mitt svar til deg. Anonymkode: d7be7...e87 Du siterte mitt svar. Anonymkode: 0149d...3dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #36 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvordan tolker du det slik? Jeg firstår det som at vedkommende solgte med god avkastning, men ville solgt med 10k høyere avkastning dersom h*n solgte for en uke siden Anonymkode: 0149d...3dc AnonymBruker skrev (1 time siden): Du siterte mitt svar. Anonymkode: 0149d...3dc Ja, selvsagt. Du spurte jo et spørsmål angående mitt svar til en annen bruker. Da siterer jeg deg selvsagt når jeg svarer på spørsmålet ditt. Men spørsmålet gjaldt uansett ikke ditt innlegg, men en annen brukers. Du har ikke svart meg noe om hva du har tapt eller lignende i våre innleggsutvekslinger. Anonymkode: d7be7...e87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #37 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har tapt 50.000 siste to uker 🫤 Men lar mine fond stå som de er, sparehorisonten er på minimum 10 år til. Hadde jeg hatt behov for pengene innen kort tid hadde jeg nok vurdert å selge nå. Anonymkode: f755d...10b Har ikke tapt noe før man ev. selger med tap. Anonymkode: 20b4f...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå