AnonymBruker Skrevet 12. mars #21 Del Skrevet 12. mars Jeg har gått fra å aldri tute til å bruke både lyd og lyshorn flittig. Er så jævlig lei lumper som ikke følger med og/eller ligger 10-25% under fartsgrensa. Eller legger seg ut rett foran meg på motorveien for så legge seg under fartsgrensa i forbikjøringsfeltet, dette skjer flere ganger hver uke til og fra jobb, Anonymkode: cdc16...74f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evot_i_skogen Skrevet 12. mars #22 Del Skrevet 12. mars Tute gjør jeg i farlige situasjoner. Som for eksempel på de som ikke overholder vikeplikten eller som legger seg ut rett foran meg (bokstavelig talt) i en 80 sone (og det er ingen biler bak meg). Eller ved ekstrem vinglekjøring hvor det er tydelig at de ikke følger med i det hele tatt. Blinke gjør jeg egentlig bare mer og mer. På folk som ikke blender ned langlysene sine (at det skal være så vanskelig, men ja ja de fleste skrur de rask av når jeg setter på ekstralyset), på folk som kjører ufattelig sakte og lager ekstremt lang kø, på folk som kjører kenguru og jokker mellom 50 til 80 km/t på under 500 meter. Også bruker jeg nødblink for å melde fra om dyr i veien, men det pleier de fleste å overse og raser videre i samme hastighet. På meg virker det som at de aller fleste er flinke, men at det blir flere av de dårlige sjåførene. Jeg forstår bare ikke hva som er så vanskelig med å slippe andre trafikanter forbi? Det klarte jeg i løpet av de første timene med øvelseskjøring. Jeg tror det går mye på distraksjoner, folk blir bare mer og mer distrahert. Om det er av mobilen, skjermen i bilen, passasjerer eller bare egne tanker vet jeg ikke. Jeg er ganske tålmodig, spesielt med de som øvelseskjører, men noen har absolutt ikke noe bak rattet å gjøre! Lå bak en bil en gang på vei hjem med 2 unge mennesker i forsetet, de krangla som busten føyk og bilen gikk deretter bortover veien. At han ikke krasjet må ha vært ren flaks. Men litt morsomt var det jo å ligge rett bak og se hvor ille kjøringen ble etterhvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #23 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 17.44): Min svigermor, den mest elendige bilisten jeg vet om (55 km/t på E18...kjører i motsatt kjørefelt på smal vei fordi hun er redd for kanten til høyre) sier også at folk stadig blinker på henne. Sier ikke dere i fra til henne hvorfor da? Hun er jo en fare i trafikken og folk tuter på henne fordi dem vil forbi henne, men måten hun kjører på hindrer de. Hun burde jo ikke være på veien! Jeg kan skjønne at folk ligger under fartsgrensen, men da skal de også legge til rette for at andre skal kunne kjøre forbi! Jeg tuter på folk som skaper farlig situasjon, folk som holder på å kjøre på meg pga sin inkompetanse. Har til og med vist finger. Kan være temmelig hissig om de tar meg på feil dag. Gjengangeren er folk som ligger helt feil i rundkjøringer som holder på å kjøre meg rett i siden om jeg ikke gjør en unnamanøver (vær glad jeg sjekker blindsonen min!!) Anonymkode: b9a10...8d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 12. mars #24 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kjenner at jeg lurer litt på i hvilke situasjoner i trafikken du tenker det skal være innafor å måtte vente 2-3 minutter på grunn av en medtrafikant? Anonymkode: de5ae...e85 Ehh, i lyskryss under rushtiden? 🙄 Jeg blir irritert når jeg blir tutet på i lyskryss, når jeg venter på at det skal bli klart.... 🙄 JEG kjører når det er klart, ikke når den utålmodige gjøken i bilen bak sier jeg skal kjøre. Enkelte folk ser ut til å miste all tålmodighet når de setter seg bak rattet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #25 Del Skrevet 12. mars Mardina skrev (1 time siden): Ehh, i lyskryss under rushtiden? 🙄 Jeg blir irritert når jeg blir tutet på i lyskryss, når jeg venter på at det skal bli klart.... 🙄 JEG kjører når det er klart, ikke når den utålmodige gjøken i bilen bak sier jeg skal kjøre. Enkelte folk ser ut til å miste all tålmodighet når de setter seg bak rattet. Støkk bak en i3 i rushen i Bergen i går. Det køer seg sakte fremover. Hva gjør denne nissen når trafikklyset blir grønt? Ingenting. Fire biler tuta samtidig. Anonymkode: 3ffb3...e19 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 12. mars #26 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Støkk bak en i3 i rushen i Bergen i går. Det køer seg sakte fremover. Hva gjør denne nissen når trafikklyset blir grønt? Ingenting. Fire biler tuta samtidig. Anonymkode: 3ffb3...e19 Var det et poeng med å påpeke at det var en BMW i3? 😄 Alle kan glemme seg bort et minutt eller to 😊 Ingen grunn til å gå av skaftet 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #27 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 10.23): Jeg har både tutet, kontinuerlig tutet og har blinket. Det er enkelte som ikke burde hatt førerkort. Kan de ikke kjøre inn til siden, legge vekk mobilen eller fokusere på veien så må de faktisk stoppe og slippe forbi (og kanskje ikke hatt bil i det hele tatt).' Er du til hinder i trafikken skal du slippe forbi. Vil du kjøre saktere enn fartsgrensen skal du slippe forbi. Vil du ikke følge skiltene skal du slippe forbi Vil du holde på med mobilen skal du stoppe og slippe forbi eller kun bruke handsfree. Vet du ikke hva et påkjøringsfelt er trenger du flere kjøretimer. Vet du ikke hvordan du skal ligge i rundkjøringer trenger du flere kjøretimer. Har du det så travelt at du må kjøre forbi på en bakketopp med null sikt eller i svinger uten sikt så kan du ta livet av deg selv på en annen måte enn å ta med flere inn i selvmordet. Kjører noen forbi deg slår du av langlysene slik at den foran ser veien. Kjører du i mørket bruker du langlys hvis det er mørkt og ingen kommer i mot. Kommer noen i mot må du blende ned. Hadde dette vært løst hadde trafikken vært mye mer smidig, mindre "road rage" og alle hadde vært mye mer fornøyd. Jeg har stoppet biler før og varslet om biler til politiet (ekstremt farlige situasjoner hvor det kunne bli dødsulykker). En gang fikk jeg medpassasjeren til å ta video av mobilkjøringen til en dame. Hun kjørte fra side til side og ofte utenfor hvitstripene på hver side av veien, inkludert motsatt kjørefelt med biler i mot. Kjørte etter henne og ga henne klar beskjed om at hvis hun ikke la bort mobilen i bilen kom jeg til å anmelde henne. Hvis hun ville ta livet av seg selv ville jeg verdsette at hun gjorde det et annet sted enn på veiene slik at barnefamilier slapp å se det. Vi hadde jo videobevis aven var det ruskjøring eller så var det mobil. Det var "heldigvis" bare mobilen og tror hun skjønte poenget. Er det glatt eller andre grunner til at jeg ikke kjører fartsgrensen slipper jeg alltid forbi. Klarer jeg å slippe forbi bør andre også kunne klare det. Klarer de ikke dette bør de ikke kjøre bil. Anonymkode: 495f2...6e2 AMEN!!! Anonymkode: fe63e...5fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 16. mars #28 Del Skrevet 16. mars Det er skremmende å se så mange udugelige og ikke minst farlige bilister som ikke en gang har noen evne til å reflektere over sine valg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 17. mars #29 Del Skrevet 17. mars Mardina skrev (På 12.3.2025 den 18.33): Ehh, i lyskryss under rushtiden? 🙄 Jeg blir irritert når jeg blir tutet på i lyskryss, når jeg venter på at det skal bli klart.... 🙄 JEG kjører når det er klart, ikke når den utålmodige gjøken i bilen bak sier jeg skal kjøre. Enkelte folk ser ut til å miste all tålmodighet når de setter seg bak rattet. I et lyskryss så skal du gjøre deg klar til å kjøre når det er gult, og kjøre når du er grønt. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. mars #30 Del Skrevet 17. mars Makavelli skrev (2 timer siden): I et lyskryss så skal du gjøre deg klar til å kjøre når det er gult, og kjøre når du er grønt. Og det gjør jeg i 99% av tilfellene også 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #31 Del Skrevet 17. mars Mardina skrev (18 minutter siden): Og det gjør jeg i 99% av tilfellene også 😊 Det er faktisk ikke godt nok. Anonymkode: 330cc...61c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #32 Del Skrevet 17. mars Mardina skrev (På 12.3.2025 den 22.22): Var det et poeng med å påpeke at det var en BMW i3? 😄 Alle kan glemme seg bort et minutt eller to 😊 Ingen grunn til å gå av skaftet 😄 Er du en aktiv del av trafikken kan du ikke «glemme deg bort et minutt eller to», da får du fader meg ta bussen i stedet. Anonymkode: 330cc...61c 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 17. mars #33 Del Skrevet 17. mars Mardina skrev (34 minutter siden): Og det gjør jeg i 99% av tilfellene også 😊 Åpenbart ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 17. mars #34 Del Skrevet 17. mars Nei, det fører ikke til en løsning av køen - heller det motsatte, pluss irritasjon og viftende langfingre. Trekk inn ny pust fra magen og behold roen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. mars #35 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er faktisk ikke godt nok. Anonymkode: 330cc...61c Nei vel, du får mene det da 😄 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du en aktiv del av trafikken kan du ikke «glemme deg bort et minutt eller to», da får du fader meg ta bussen i stedet. Anonymkode: 330cc...61c Jeg snakker ikke nødvendigvis om meg selv, men andre bilister. Og nei, jeg kommer ikke til å ta bussen 😄 Jeg fortsetter å kjøre som jeg har gjort i mange år nå. Makavelli skrev (3 timer siden): Åpenbart ikke... Det vet du ingenting om 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #36 Del Skrevet 18. mars Jeg tutet senest i dag på en bil. Kom nedover en forkjørsvei og en bil sto parkert på motsatt side av veien og blinket ut rett foran meg. Sjåføren forsøkte altså å krysse motgående felt og svinge inn i mitt felt uten å sjekke blindvinkelen eller rygge for så å se seg for til begge sider. Sjåføren og andre fotgjengere så bare rart på meg da jeg tutet. Hadde jeg ikke tutet og bremset realt ned hadde det blitt en ulykke. Hadde dette vært en syklist som ikke fikk med seg situasjonen (verste fall et barn) ville det vært en skikkelig ulykke og i verste fall en dødsulykke. Man kan ikke bare kjøre uti veien uten sikt og håpe på det beste eller at alle andre klarer å bremse. Anonymkode: 495f2...6e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 18. mars #37 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sjåføren og andre fotgjengere så bare rart på meg da jeg tutet. Hadde jeg ikke tutet og bremset realt ned hadde det blitt en ulykke. Opplever dette støtt og stadig. Folk er så lite observante at de ikke engang forstår hvorfor de har blitt tutet på! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #38 Del Skrevet 19. mars Jeg liker å kjøre bak en bil som kjører sakte jeg,da roer jeg meg ned,slipper å se på speedometer osv. Beste som er! 😀 Anonymkode: ecdbc...247 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå