AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Var bort på en matvarebutikk en del av byen min, der var det tilbud på en del ting men jeg hadde ikke mulighet til å handle da. Jeg dro til den andre like butikken og de hadde ikke samme tilbudet, jeg spurte om de skulle ha de samme varene på tilbud eller hadde planer om det, og sa at de har det til den og den prisen på andre siden av byen. Fikk da høre at jeg kunne dra dit og handle. Det er ikke franchise butikker, det er en kjede. Var det innafor å si til meg? Jeg var høflig og ordentlig mot dem. Anonymkode: 82ab6...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Kanskje det var tilbud som kun var i den andre butikken? Kanskje den hadde fått tak i et parti til en gunstig pris. Jeg har noen ganger opplevd lokale tilbud som ikke er omtalt i kundeavisen 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var bort på en matvarebutikk en del av byen min, der var det tilbud på en del ting men jeg hadde ikke mulighet til å handle da. Jeg dro til den andre like butikken og de hadde ikke samme tilbudet, jeg spurte om de skulle ha de samme varene på tilbud eller hadde planer om det, og sa at de har det til den og den prisen på andre siden av byen. Fikk da høre at jeg kunne dra dit og handle. Det er ikke franchise butikker, det er en kjede. Var det innafor å si til meg? Jeg var høflig og ordentlig mot dem. Anonymkode: 82ab6...cc4 Hva var problemet? Hvis de ikke hadde tilbud på varene du ønsket å kjøpe og den andre butikken hadde det, da må du til den andre butikken om du vil ha laveste pris. Anonymkode: 6a179...391 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Ja, om du ønsket å kjøpe de varene som var på tilbud, var det helt innafor å be deg dra til den andre butikken. PS. De aller, aller fleste kjedebutikker er franchisebutikker. Anonymkode: 00baf...e54 9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Noen ganger kjører butikker lokale tilbud, selv om de er en del av en kjede. Kanskje de bestilte for mye av noe, kanskje en fryser røyk på lageret, kanskje de sitter igjen med i overkant mange sesongvarer, hvem vet. Uansett en helt grei respons du fikk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Selvfølgelig er det både lokale tilbud, og forskjeller i sortiment. I følge kundeavisen skulle kjeden ha et produkt på tilbud denne uka. Butkken jeg var innom hadde det ikke. Jeg ringte mannen, og han plukket det med fra en større butikk. Andre ganger igjen er det gode tilbud lokalt på butikken med min jobb, uten at de større butikkene kjører samme kampanje. Anonymkode: e18c3...0b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Var det innafor å si til meg? Ja. Det er også innafor for deg å velge en annen butikk. Det er slik konkurranse virker. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Snok1 skrev (1 minutt siden): Ja. Det er også innafor for deg å velge en annen butikk. Det er slik konkurranse virker. Det var en kjede. Men skjønner på denne tråden at det er vanlig med forskjellige tilbud. Anonymkode: 82ab6...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Ja. Helt innafor. Slutt å mase Anonymkode: a9ccb...366 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden De kunne kanskje ha forklart deg bedre hvorfor de ikke hadde samme tilbudet da - så du hadde skjønt hva som var greia og ikke gikk derfra med en dårlig opplevelse. Men når de åpenbart ikke hadde samme tilbudet, så har nok du også fremstått som en vanskelig og kverulerende kunde når du påpekte at den andre butikken hadde en bedre pris. Selv om du ikke mente det sånn. Noe som nok har bidratt til at du fikk et kortere enn normalt svar om å dra dit de hadde tilbud. Anonymkode: 911ff...b74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden Jeg driver en butikk og opplever stadig vekk at kunder kommer innom for å fortelle meg at samme vare er billigere hos konkurrenten 100 meter unna oss. Da sier jeg at de får kjøpe varen der da. Men da sier de at de er tomme eller at varen ikke er så fin som vi har. Noen blir furtne fordi jeg sier at de kan kjøpe der, men det er enda frekkere å komme inn i min butikk og si at konkurrenten har samme vare til billigere pris. Det de ikke forstår, er at det ikke er samme vare, det er en bedre vare, derav prisen. Anonymkode: 98455...290 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De kunne kanskje ha forklart deg bedre hvorfor de ikke hadde samme tilbudet da - så du hadde skjønt hva som var greia og ikke gikk derfra med en dårlig opplevelse. Men når de åpenbart ikke hadde samme tilbudet, så har nok du også fremstått som en vanskelig og kverulerende kunde når du påpekte at den andre butikken hadde en bedre pris. Selv om du ikke mente det sånn. Noe som nok har bidratt til at du fikk et kortere enn normalt svar om å dra dit de hadde tilbud. Anonymkode: 911ff...b74 Jeg var ikke kverulerende. Jeg sa at de har tilbud på ditt og datt på den butikken i den og den gata, og om de planlegger å ha det i denne også, eller skal ha. Jeg var hyggelig og smilte. Anonymkode: 82ab6...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg driver en butikk og opplever stadig vekk at kunder kommer innom for å fortelle meg at samme vare er billigere hos konkurrenten 100 meter unna oss. Da sier jeg at de får kjøpe varen der da. Men da sier de at de er tomme eller at varen ikke er så fin som vi har. Noen blir furtne fordi jeg sier at de kan kjøpe der, men det er enda frekkere å komme inn i min butikk og si at konkurrenten har samme vare til billigere pris. Det de ikke forstår, er at det ikke er samme vare, det er en bedre vare, derav prisen. Anonymkode: 98455...290 Ja det er frekt og det hadde jeg aldri gjort. Det var en kjede. Anonymkode: 82ab6...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg var ikke kverulerende. Jeg sa at de har tilbud på ditt og datt på den butikken i den og den gata, og om de planlegger å ha det i denne også, eller skal ha. Jeg var hyggelig og smilte. Anonymkode: 82ab6...cc4 Men var ikke de i butikken helt ok tilbake? Var dette egentlig en episode å reagere på? Anonymkode: 6a179...391 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #15 Del Skrevet 6 timer siden Du så jo selv at de varene ikke var på tilbud. Alle vet jo at forskjellige butikker har forskjellige tilbud. Likevel gadd du å spørre dem. Klart du fikk svaret du fikk. Er det mulig at du så litt dum ut der du sto? Uansett. Godt man ikke har større problemer å skrive om kg 😁 Anonymkode: 4ca9c...bbe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #16 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men var ikke de i butikken helt ok tilbake? Var dette egentlig en episode å reagere på? Anonymkode: 6a179...391 De svarte ikke på noe av det jeg spurte om, om tilbudene kom eller noe, sa bare at jeg får handle der borte da. Ok takk sa jeg og gikk, føltes ikke så godt. Anonymkode: 82ab6...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #17 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du så jo selv at de varene ikke var på tilbud. Alle vet jo at forskjellige butikker har forskjellige tilbud. Likevel gadd du å spørre dem. Klart du fikk svaret du fikk. Er det mulig at du så litt dum ut der du sto? Uansett. Godt man ikke har større problemer å skrive om kg 😁 Anonymkode: 4ca9c...bbe Har de? For jeg har ikke opplevd det i min by før, de har hatt samme tilbud før i disse butikkene. Føles det bedre nå som du har slengt med leppa mot meg? Anonymkode: 82ab6...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De svarte ikke på noe av det jeg spurte om, om tilbudene kom eller noe, sa bare at jeg får handle der borte da. Ok takk sa jeg og gikk, føltes ikke så godt. Anonymkode: 82ab6...cc4 Da jeg jobber i butikk hadde vi absolutt ikke lov til å si noe om eventuelle tilbud som kanskje skulle komme. Anonymkode: 4a8e4...fd5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): De svarte ikke på noe av det jeg spurte om, om tilbudene kom eller noe, sa bare at jeg får handle der borte da. Ok takk sa jeg og gikk, føltes ikke så godt. Anonymkode: 82ab6...cc4 Jeg tror ikke de ansatte (om de i det hele tatt er orienterte om kommende tilbud), ville blitt populære hos eieren hvis de opplyste i forkant om hvilke varer som kommer på tilbud neste uke, eller neste måned, for den saks skyld. Det er vel ganske forståelig, vel? Anonymkode: 6c70b...06c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Du forventet å få rabatt mao? Helt ok svar Anonymkode: 51ef2...91a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå