Gå til innhold

Erfaringer LaLandia og Legoland Billund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte en uke sommerferie her for meg og min 7-åring men fikk litt kalde føtter. Verken jeg eller ungen er veldig høyaktivitetspersoner. Er dette for mye?  Hva er deres erfaringer? Hva synes dere om stedene?

Anonymkode: a2b51...f51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har veldig god erfaring med lalandia og Legoland. Det er nok mye folk da, vi har vært utenom høysesong. Badeland har mye gøye rutsjebane for alle aldre, basseng ute og inne, mye gøy for barna. Det er også et stort lekeland som passer fint for hans alder. 

Legoland er også populært her. 

Anonymkode: 609a5...35a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med høyaktivitetspersoner? At dere ikke liker aktiviteter med høy fart eller at det skjer noe hele tiden? Om dere ønsker en rolig ferie så er jo uansett Lalandia et greit valg, for der gjør dere jo som dere vil. Man kan være med på alt eller ingenting, eller et sted midt i mellom. I selve Lalandia skjer det jo ikke så mye annet enn badelandet og noen store trampoliner + et lite uteområde med noen klatremuligheter, men i Legoland er det litt for alle og enhver. Jeg tror ikke jeg hadde giddet å reise dit om jeg bare skulle sitte inne i et sommerhus. 

Anonymkode: 3cde0...aa1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært der i litt roligere perioder, så det er ikke helt sammenlignbart. 
Men vi har trivdes godt med å bo i Lalandia når vi har vært i Legoland. 

Det er greit å komme seg til Lalandia, særlig med bil. Man kjører bare rett til riktig hus, og låser seg inn med kode. 
Og det er fine gangveier fra hyttene og bort til Lalandia anlegget og videre til Legoland. 

Hyttene ligger jo en og en, og man merker ganske lite til naboene. Det er ganske mange større og mindre lekeplasser mellom hyttene, så det er aldri langt til lekeplass. 

Lalandia anlegget har jo digert badeland med masse forskjellige områder for forskjellige aldersgrupper og ønsker. 
Men, ja, badeland kan bli folksomt. 
Lekelandet kan også bli ganske folksomt. 
Men man går jo ut og inn som man vil, og trenger ikke bli lenge om man blir sliten av det. 

Legoland i ferietid blir nok en del kø og venting, så det bør dere være forberedt på. Men området er ganske stort, og det er mye å finne på. Så der kan man også tilpasse litt etter hva man ønsker. 

Anonymkode: f8b60...79e

AnonymBruker
Skrevet

Legoland er det mye folk midt på sommeren, men Lalandia i billund er knallbra også da, man merker ikke at det er så mye folk synes jeg. Anbefaler gullarmbånd, så dere får tilgang på minigolf, bowling og masse annet mens dere er der. Synes selve Lalandia i Billund er veldig fint med restauranter og diverse - litt sydenstemning selv om det regner ute. Ellers kan man jo også rett og slett henge i sommerhuset - det er fine hus med internett og tv og alt, og det er mange lekeplasser rundt omkring.

I Billund ligger forøvrig også Legohouse som er veldig bra, og wow park (der har jeg ikke vært).

Har dere bil er det ikke langt til Givskud zoo. For litt kultur anbefaler jeg å besøke Jelling og se Jellingstenen, og Koldinghus er heller ikke så langt unna - det er slottet der Christian 4. vokste opp. Det er ikke langt til Vejle heller om dere trenger litt by 🙂

Anonymkode: 6f8ee...65d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...