Gå til innhold

22 år aldersforskjell - hva synes du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke planlegg livet ditt med en 22 år eldre mann som du ønsker barn. Dere har ikke samme syn på barneoppdragelse, ikke samme livssituasjon og ikke samme tankegang. Det kommer du til å merke når det virkelig gjelder. Jeg vokste opp med en stefar som var 26 år eldre enn mamma, og det var et sant helvete. Han var gammeldags, brukte alderen og "erfaringen" sin til sin fordel i krangler med både mamma og meg og behandlet oss begge to som uvitende barn. Hans tanker om barneoppdragelse og om mitt liv var alltid riktig fordi han hadde levd lengst, til tross for at han vokste opp på 40 og 50 tallet, og jeg på 2000-tallet.

Så joda for all del, ha det hyggelig sammen og alt det der, men ikke bygg et liv med denne mannen. For barnas skyld og din egen skyld. Det kommer til å bli komplett ubalanse på tingene som faktisk gjelder, og det er ikke gøy å være i 40-årene med en nesten 70 år gammel mann. Heller ikke noe gøy for barna at far dør når de er i 20-årene.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan de, men av hensyn til barna bør man ikke gjøre det. Han vil være pensjonist når barnet er konfirmant. Og en mann oppi 50-årene har heller ikke samme energi til å takle våkenetter og alt som følger med småbarnsliv. I tillegg øker også faren for genfeil m.m. når faren er gammel.

Anonymkode: e4c2d...f25

Ikke genfeil. Genfeil er medfødt. Er ikke noe man utvikler jo eldre man blir. Er man bærer av en genfeil som man overfører på barnet er man født med den genfeilen. Tror du mener noe annet 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns ikke så mye, men jeg har ikke møtt en oppegående og intelligent kvinne som har gått med på noe sånt 😆 de som velger noe sånt er ofte hva jeg ville kalt white-trash 😆 også skjønner jeg ikke at folk vil seg selv vondt at de er villig til å bruke sine friske og gode år på å være sykepleier for en veldig mye eldre menn.. når du kan velge en mann på samme alder som du kan nyte alderdommen med 😂 men nå kommer jeg rett fra sykepleier-tråden og en del folk må nok bare kjenne konsekvensene på kroppen. Du kan velge og vrake i gode menn som 28 år, men når du er 48 år og har gått drittlei mannen på 70 år.. da er det ingen som ringer på døren din og vil ta deg med ut. 😂 

Anonymkode: bb253...286

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
annabæxe skrev (6 timer siden):

Ikke planlegg livet ditt med en 22 år eldre mann som du ønsker barn. Dere har ikke samme syn på barneoppdragelse, ikke samme livssituasjon og ikke samme tankegang. Det kommer du til å merke når det virkelig gjelder. Jeg vokste opp med en stefar som var 26 år eldre enn mamma, og det var et sant helvete. Han var gammeldags, brukte alderen og "erfaringen" sin til sin fordel i krangler med både mamma og meg og behandlet oss begge to som uvitende barn. Hans tanker om barneoppdragelse og om mitt liv var alltid riktig fordi han hadde levd lengst, til tross for at han vokste opp på 40 og 50 tallet, og jeg på 2000-tallet.

Så joda for all del, ha det hyggelig sammen og alt det der, men ikke bygg et liv med denne mannen. For barnas skyld og din egen skyld. Det kommer til å bli komplett ubalanse på tingene som faktisk gjelder, og det er ikke gøy å være i 40-årene med en nesten 70 år gammel mann. Heller ikke noe gøy for barna at far dør når de er i 20-årene.

Angående dette med stefar så vet jeg om et par tilfeller der far har fått ny dame som er yngre enn barna. Det ødela forholdet til de eldste barna og at man som kvinne syns det er chill, så lenge man får den mannen med feit lommebok, er helt uforståelig for meg. Det er ikke mye moral der 🤣 meeen eeeey, så lenge far får ung dame.. alle stedene ble de dumpet etter noen år, så er det sur, enslig, patetisk gubbe som ikke har noe forhold til barn og barnebarn. Totalt verdt det 😝

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du tenker langvarig forhold så er dette for stor aldersforskjell. Men dere gjør som dere vil selv om det ikke er optimalt.

Anonymkode: 71340...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er K64, full jobb, bra trent, aktive ferier. Skulle jeg dratt på en 86 åring?! En mann som er nærmere nitti enn åtti, å herregud. 

Sykkelturer i er artigere enn geriatrisk pleie i mine dyrebare feriedager.

Det er i tidlige år og sene år at aldersforskjellen gjør seg gjeldende.

Anonymkode: 7507a...9b2

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er K64, full jobb, bra trent, aktive ferier. Skulle jeg dratt på en 86 åring?! En mann som er nærmere nitti enn åtti, å herregud. 

Sykkelturer i er artigere enn geriatrisk pleie i mine dyrebare feriedager.

Det er i tidlige år og sene år at aldersforskjellen gjør seg gjeldende.

Anonymkode: 7507a...9b2

Min far er over 80 og mer aktiv enn meg. 5 mil på ski, ferieturer til alpene, båtliv på sommeren, trener hver dag. Kommer an på typen. Og gener.

Anonymkode: 71a7b...134

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Min far er over 80 og mer aktiv enn meg. 5 mil på ski, ferieturer til alpene, båtliv på sommeren, trener hver dag. Kommer an på typen. Og gener.

«Ååååja, men far min var involvert i en alvorlig bilulykke. Han hadde ikke bilbelte på seg, og det gikk fint. Det beviser at bilbelte er tull» 🤣 sånne argumenter er så søtt og stakkarslig. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

«Ååååja, men far min var involvert i en alvorlig bilulykke. Han hadde ikke bilbelte på seg, og det gikk fint. Det beviser at bilbelte er tull» 🤣 sånne argumenter er så søtt og stakkarslig. 

En kvinne på 28 år som er her inne passer antagelig sammen med en eldre mann. Så kommer det an på typen. Og gener. Mange som jobber fullt til de er 80 nå. Leste nettopp regjeringen foreslår å øke den øvre aldersgrensen for fastleger fra 75 til 80. Folk blir eldre og eldre, og mange holder seg nå aktive og i jobb til de nærmer seg 90. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Litt sånn "det er bare 14 åringer som har har en enorm trang til å putte lattermoji inn på de merkeligste steder". Neida noen voksne voksne har også denne evnen vistnok. Meget bra eksempel på at det eksisterer noen unntak i verden for alle.

Syns ikke så mye, men jeg har ikke møtt en oppegående og intelligent kvinne som har gått med på noe sånt 😆 de som velger noe sånt er ofte hva jeg ville kalt white-trash 😆 også skjønner jeg ikke at folk vil seg selv vondt at de er villig til å bruke sine friske og gode år på å være sykepleier for en veldig mye eldre menn.. når du kan velge en mann på samme alder som du kan nyte alderdommen med 😂 men nå kommer jeg rett fra sykepleier-tråden og en del folk må nok bare kjenne konsekvensene på kroppen. Du kan velge og vrake i gode menn som 28 år, men når du er 48 år og har gått drittlei mannen på 70 år.. da er det ingen som ringer på døren din og vil ta deg med ut. 😂 

Angående dette med stefar så vet jeg om et par tilfeller der far har fått ny dame som er yngre enn barna. Det ødela forholdet til de eldste barna og at man som kvinne syns det er chill, så lenge man får den mannen med feit lommebok, er helt uforståelig for meg. Det er ikke mye moral der 🤣 meeen eeeey, så lenge far får ung dame.. alle stedene ble de dumpet etter noen år, så er det sur, enslig, patetisk gubbe som ikke har noe forhold til barn og barnebarn. Totalt verdt det 😝

Anonymkode: a6ba0...a17

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her synes jeg at 5 år opp er krise fordi de da bikker 40 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be og hør med Gud om det er meningen dere skal gifte dere??? 

Hvis det kommer fra Gud at er kjødet i seg selv vil sannsynligvis ikke forholdet fungere over tid , men sier Gud det er meningen så holder forholdet ut til gubben dør...  sånn avgjør jeg om er riktig bli sammen eller ikke med noen som er så mye eldre enn meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
fugl fønix skrev (På 10.3.2025 den 16.56):

Altfor stor aldersforskjell for min del. Om 15 år er han 65 og kanskje sur og bitter, du er fremdeles ung og livlig, bare 43. 

Hvorfor skal han bli sur og bitter fordi han blir 65.

Er selv 60 og er langt i fra sur og bitter. Ser meg ikke sammen med ei på 38 dog

Anonymkode: 6f18a...c56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
fugl fønix skrev (På 10.3.2025 den 16.56):

Altfor stor aldersforskjell for min del. Om 15 år er han 65 og kanskje sur og bitter, du er fremdeles ung og livlig, bare 43. 

Vel i følge forskning så blir han ikke sur og bitter, NETTOPP fordi han fant en ung kone/kjæreste;)

Anonymkode: ee1c7...dd0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden jeg selv fant kjærligheten med en mye yngre mann, så har jeg endret holdninger rundt dette med aldersforskjell. Jeg mener man ikke skal holde tilbake på kjærligheten om den er der, uansett alder, kjønn, kultur, etnisk opprinnelse osv. Kanskje man finner ut på sikt at dette funket ikke likevel. Men det er det uansett ikke noen garanti for med en jevnaldrende og likesinnet heller. Er bare å se rundt seg på par som ser ut som de er perfekt match for hverandre…og så bryter de overraskende etter ett par år.

Da jeg fant mannen min var det ingen som trodde at forholdet vårt ville vare. Ikke jeg selv heller. Men jeg hadde fint sammen med ham der og da og jeg tenkte jeg ville ha denne tiden sammen med ham så lenge det varte. Sånn tenkte han også, bare at han så for seg en framtid sammen mer enn meg.

Nå har det gått et to sifret antall år og han vil fortsatt ikke gi slipp på meg. Ett par barn rakk vi også å få før jeg ble for gammel🙂

Så om du liker denne mannen svært godt selv om han mye eldre enn deg. Gi det et forsøk og kos deg her og nå🙂

Anonymkode: ee1c7...dd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...