Gå til innhold

Hjeeelp gul krem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg latt den gule kremen stå på lav temperatur i nesten en halvtime, men den er fortsatt ganske suppene i konsistensen. Kommer den til å stivne godt nok når den får stå i romtemperatur en stund? Eller bør den få et oppkok?

Anonymkode: 85209...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skrudde opp temperaturen og rørte hele tiden, men SÅKLART måtte den starte å brenne seg litt selv om det var på under medium temperatur. Men ble såvidt noen sorte prikker i kremen. Tenker det går bra siden jeg skal pynte med sjokolade oppå 😅 Så vet jeg at jeg må være enda mer forsiktig neste gang.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på deg om det er verdt noe, og den pleier å tykne etterhvert 😊💪🤩 Blir helt sikkert god da 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde samme problemet sist jeg laget gul krem, og den stivnet ikke senere heller 😕 Aner ikke hva jeg gjorde galt, har ikke skjedd før, og kan ikke huske at jeg gjorde noe annerledes. 

Anonymkode: cd0de...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skrudde opp temperaturen og rørte hele tiden, men SÅKLART måtte den starte å brenne seg litt selv om det var på under medium temperatur. Men ble såvidt noen sorte prikker i kremen. Tenker det går bra siden jeg skal pynte med sjokolade oppå 😅 Så vet jeg at jeg må være enda mer forsiktig neste gang.

Den tykner litt når den er kald. Rasp over litt sjokolade til pynt. Så lenge den ikke smaker brent så hadde jeg valgt å bruke den.

Hilsen ei som har svidd mye opp igjennom 🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: a207c...371

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg hadde samme problemet sist jeg laget gul krem, og den stivnet ikke senere heller 😕 Aner ikke hva jeg gjorde galt, har ikke skjedd før, og kan ikke huske at jeg gjorde noe annerledes. 

Anonymkode: cd0de...a7b

Min ble tykk nok etter at jeg skrudde opp temperaturen. Den ble faktisk helt perfekt utenom noen brente flak 😅 Fikk til å smøre den utover bunnen uten at den rann utover i det hele tatt ☺️

Faktisk første kaken jeg har laget på mange år så er litt stolt 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

20250310_175850.jpg

Nam 😋

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...